Uitlaten
-
Muiske
- Grote hondenneus

Uitlaten
Ik ben eigenlijk wel erg benieuwd wat iedereen zijn schema is met uitlaten van je hond. Doen jullie aparte P&P rondjes of doen jullie die bij de wandelingen erbij en hoe laat gaan jullie honden meestal naar buiten, voor hoe lang en binnen het dorp of in een losloopgebied?
Hier het schema van bob:
05:30 korte P&P, snel naar het veld en dan weer terug.
06:30 sta ik op en ga ik een rondje lopen door het dorp max tot 25 minuten.
Hierna hangt het er erg vanaf of we moeten werken ofdat er iemand vrij is. als er iemand moet werken gaat hij om 08:00 uur in de bench en komt er rond 1 uur weer uit. Als we vrij zijn gaat het zo verder:
10.00 P&P en een rondje door het dorp van 20 minuten
13.00 P&P en een klein blokje om van 10 minuten.
16.00 P&P en een rondje door het dorp van weer 20-30 minuten
19.30 P&P en een klein rondje van 10 minuten
22.30 laatste ronde van 20-30 minuten.
Wij gaan 1 of 2 keer in de week in de ochtend met bob een half uurtje naar het bos of naar het meertje om te zwemmen. Hij is nu 5 maanden dus de rondes zijn nog niet zo lang, maar ik ben benieuwd wat jullie van dit schema vinden. Is het te veel of juist te weinig?
Hier het schema van bob:
05:30 korte P&P, snel naar het veld en dan weer terug.
06:30 sta ik op en ga ik een rondje lopen door het dorp max tot 25 minuten.
Hierna hangt het er erg vanaf of we moeten werken ofdat er iemand vrij is. als er iemand moet werken gaat hij om 08:00 uur in de bench en komt er rond 1 uur weer uit. Als we vrij zijn gaat het zo verder:
10.00 P&P en een rondje door het dorp van 20 minuten
13.00 P&P en een klein blokje om van 10 minuten.
16.00 P&P en een rondje door het dorp van weer 20-30 minuten
19.30 P&P en een klein rondje van 10 minuten
22.30 laatste ronde van 20-30 minuten.
Wij gaan 1 of 2 keer in de week in de ochtend met bob een half uurtje naar het bos of naar het meertje om te zwemmen. Hij is nu 5 maanden dus de rondes zijn nog niet zo lang, maar ik ben benieuwd wat jullie van dit schema vinden. Is het te veel of juist te weinig?
-
jeltje
- Hele grote hondenneus

Hier wordt 's morgens om half 7 alleen maar even voor het huis geplast. Tussen 10.00 uur en 11.00 uur maken we dan een grote ronde van een uur naar een plaats waar ze lekker het water in kan. 's Middags om 16 uur lopen we naar een groot hondenuitlaatveldje waar om die tijd altijd een vast clubje komt, de honden spelen dan eerst een half uurtje op het veld en daarna lopen we met z'n allen nog een ronde waarbij ze ook het water in kunnen, in totaal ben ik dan 1,5 uur weg. 's Avonds wordt er nog driekwartier tot een uur gelopen ergens tussen 20.00 uur en 21.00 uur. Daarna om 23.30 uur alleen nog ff plassen voor het huis. Op de dagen dat ik werk (gemiddeld 2x per week een halve dag) is of de ochtend of de middagwandeling een stuk korter, een half uurtje, omdat dan een van mijn luie pubers of de buurvrouw het moeten doen! Verder komen we gemiddeld 2x per week nog in het bos of bij een groot meer. 9 van de 10x kan Zyva los lopen.
-
roelien
Mijn hond zou vaker los lopen, ook op de leeftijd van 5 maanden.
Als je goed begrijp is dat nu 1 of twee keer per week en de andere rondjes zijn denk ik aangelijnd, omdat je in het dorp loopt?
Denk dat je qua tijden wel goed zit, op die leeftijd.
Hier begint elke ochtend met een vrije wandeling, zwemmen of fietsen.
Tussen de middag nog een kort rondje, afhankelijk van het weer dan einde van de middag of begin van de avond nog een keer los lopen(dan aan half uurtje) of fietsen.
Voor de nacht nog een kort p&p rondje.
Als je goed begrijp is dat nu 1 of twee keer per week en de andere rondjes zijn denk ik aangelijnd, omdat je in het dorp loopt?
Denk dat je qua tijden wel goed zit, op die leeftijd.
Hier begint elke ochtend met een vrije wandeling, zwemmen of fietsen.
Tussen de middag nog een kort rondje, afhankelijk van het weer dan einde van de middag of begin van de avond nog een keer los lopen(dan aan half uurtje) of fietsen.
Voor de nacht nog een kort p&p rondje.
-
-kim-
- Speurneus

Hier om 7 uur ochtendrondje van 30min.
S'middags p&p rondje
In de namiddag grote wandeling tussen 1 en 2 uur
20.00uur nog rondje van 20min. en voor het slapen nog even snel een plasje.
Ik probeer iedere dag de grote ronde op een wisselende plek te maken en alle rondjes lopen ze los.
Ik begin vanaf dag 1 thuis met loslopen en laat ze ook vanaf het begin iedere dag even los.
Sta je nog extra voor Bob op om 5.30uur ?
S'middags p&p rondje
In de namiddag grote wandeling tussen 1 en 2 uur
20.00uur nog rondje van 20min. en voor het slapen nog even snel een plasje.
Ik probeer iedere dag de grote ronde op een wisselende plek te maken en alle rondjes lopen ze los.
Ik begin vanaf dag 1 thuis met loslopen en laat ze ook vanaf het begin iedere dag even los.
Sta je nog extra voor Bob op om 5.30uur ?
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC
Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
-
Muiske
- Grote hondenneus

Bij ons mogen de honden niet los lopen in het dorp en daar wordt ook flink op gecontroleerd. Het laatste stukje (als ik in de straat loop) laat ik bob vaak even loslopen. Maar hij blijft eigenlijk altijd naast me lopen dan. Ik wil ook wel dat hij vaker los kan lopen, maar ik las dat ik bob niet te veel in het bos mag laten lopen het eerste jaar, vandaar dat we dat maar 1 keer per week doen.
5.30u staat mijn vriendin op om naar haar werk te gaan. (en straks ik ook helaas
)
5.30u staat mijn vriendin op om naar haar werk te gaan. (en straks ik ook helaas
-
Miske
- Speurneus

- Contacteer:
-
-kim-
- Speurneus

Moet er natuurlijk wel bij vermelden dat ik tegenover het bos woon en zelfs de p&p rondjes in het bos zijn.Muiske schreef:Bij ons mogen de honden niet los lopen in het dorp en daar wordt ook flink op gecontroleerd. Het laatste stukje (als ik in de straat loop) laat ik bob vaak even loslopen. Maar hij blijft eigenlijk altijd naast me lopen dan. Ik wil ook wel dat hij vaker los kan lopen, maar ik las dat ik bob niet te veel in het bos mag laten lopen het eerste jaar, vandaar dat we dat maar 1 keer per week doen.
5.30u staat mijn vriendin op om naar haar werk te gaan. (en straks ik ook helaas)
Het gaat zich vaak om het ongelijke in het bos, maar bij mij lopen ze vanaf pup dus wel gewoon door het bos iedere dag.
Op straat lopen die van mij zelden los.
Lekker vroeg opstaan
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC
Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
-
roelien
Elke dag kilometers lopen in het bos is op deze leeftijd nog niet handig, maar mijn inziens kan het voor de hond wel vaker dan 1x per week.Muiske schreef:Ik wil ook wel dat hij vaker los kan lopen, maar ik las dat ik bob niet te veel in het bos mag laten lopen het eerste jaar, vandaar dat we dat maar 1 keer per week doen
Je kan je hond van pup af aan meenemen naar losloopgebieden, parken etc.
Daar krijgen ze niks van, mits jij het goed doseert want daar zijn ze zelf niet zo goed in meestal.
Als je ze heel jong al los laat lopen, leren ze ook beter jou in de gaten te houden.
-
Hetty
- Kleine hondenneus

-
Connie mama van Boris
´s morgens rondje van drie kwartier tot ruim een uur. Als ik moet werken tegen zeven uur, als ik vrij ben en de kinderen naar school tegen half negen en op vakantie of vrije dagen tegen tien uur.
Tussen de middag een half uur tot drie kwartier.
Nu met het warme weer korter.
´s avonds tussen zeven en acht uur ruim een uur.
Voor we naar bed gaan kort rondje door de wijk.
De tijden varieren hier nogal, we hebben niet echt vaste tijden.
Tussen de middag een half uur tot drie kwartier.
Nu met het warme weer korter.
´s avonds tussen zeven en acht uur ruim een uur.
Voor we naar bed gaan kort rondje door de wijk.
De tijden varieren hier nogal, we hebben niet echt vaste tijden.
-
Connie mama van Boris
-
DayKy
- Kleine hondenneus

Kingston gaat nu 4a5x per dag erop uit
's morgens om 06u een klein stukje ( 10 minuten)
Rond 09u een uur
Rond 15u weer een uur
Rond 19u een half uur
en rond 23u 10 minuutjes
Toen we nog aan boord woonden, waren het maar 2 of 3x per dag een half uur. Schijnbaar weet Kingston dat ik nu meer tijd heb om te wandelen. En hij vraagt er nu ook meer om
's morgens om 06u een klein stukje ( 10 minuten)
Rond 09u een uur
Rond 15u weer een uur
Rond 19u een half uur
en rond 23u 10 minuutjes
Toen we nog aan boord woonden, waren het maar 2 of 3x per dag een half uur. Schijnbaar weet Kingston dat ik nu meer tijd heb om te wandelen. En hij vraagt er nu ook meer om
Don't dream your life, live your dreams!