Poot verzwikt/verstuikt

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Suus

Poot verzwikt/verstuikt

Ongelezen bericht door Suus »

Onze lab is nu 8 maanden en weegt 33 kg. Afgelopen zaterdag is hij erg speels benaderd door een Newfoundlander van 74 kg waarna hij mank liep. Het mank lopen ging over maar sindsdien loopt hij gek. Hij draait zijn rechterachterpoot naar binnen en blijft er erh lang op staan (alsof hij hem gestrekt wil houden).

Maandag bij de da geweest, deze denkt aan verzwikking/verstuiking. Ik moest hem rustig houden, dus niet rennen en spelen.

Eigenlijk is het niet beter geworden, gelukkig ook niet erger. Vanmiddag ga ik weer naar de da. Wij gaan op vakantie en hij zou dan naar een pension gaan.

Ik ben eigenlijk benieuwd of iemand de "klachten" herkent, ben zo allert op zijn poten, zo voorzichtig....
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Ik herken de klachten niet, maar wens Solo heel veel beterschap :(

Keo had laatste een teen gekneusd, maar toen hield hij zijn poot juist omhoog en hinkte daardoor.
Misschien dat Solo´s poot nog stijf aanvoelt en dat hij hem daardoor zo strekt :confused: Goed dat je naar de DA gaat.

Sterkte ermee in ieder geval!
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

toch eens extra naar knie/kniebanden laten kijken, want dat is juist bij dit soort aanvaringen DE zwakke plek. niet iederen da kan dat goed beoordelen hoor, want het is niet makkelijk te voelen, maar ook op foto slecht te herkennen als er al wat te zien is.
al me kinders uitgevlogen
Monique
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Monique »

Ik herken de klachten ook niet, Ruud heeft zich ook verstapt rond 5 a 6 maanden maar mankte toen. DA dacht toen aan verrekking van de kruisbanden.
Ik wilde toen wel foto's laten maken maar dat was niet nodig zei DA, achteraf heb ik er spijt van dat ik het niet heb laten doen (ik bedoel het is toch MIJN geld?!). Dan weet je nl zeker wat er aan de hand is!
En ik baalde ook zo vreselijk!! Was (en ben) ook altijd zo voorzichtig en allert :mad:

Wij hebben toen 2 weken heel rustig aan gedaan en daarna nog eens 4 weken ietsje meer belasting. Na de eerste paar dagen was het eigenlijk al meteen weer goed, maar toch voor de zkerheid...
Toen hij 1,5 jaar was hebben we toch nog foto's laten maken en alles laten onderzoeken door een orthopeed, heel af en toe trok Ruud na behoorlijke belasting nl wat met zijn pootje.
Alles bleek goed te zijn en dat is gewoon een hele geruststelling!
En het gekke is: sinds die foto's heb ik eigenlijk niet meer gezien dat hij onregelmatig loopt of met z'n pootje trekt..... zat het mss toch bij mij "tussen de oren" :wink:

Sterkte en heb je niet iemand waar hij naartoe kan in jullie vakantie? Ik zou nl bang zijn dat hij zijn pootje mss in een pension toch teveel belast (of duurt het nog even voordat jullie gaan?)
Afbeelding

Bedankt Monika!
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Hoe was het bij de da?
Sterkte met jouw mannetje, dit zijn geen leuke klachten :(
Suus

Ongelezen bericht door Suus »

De da heeft hem weer helemaal bekeken. De loop deed denken aan de knie maar bij onderzoek waren deze beiden goed. De heup gaf iets weerstand, vooral links (?)

Een foto zou niks laten zien behalve bot en een mri vonden ze to much. Hij moet rustig aan blijven doen. Het pension zet hem bij een oudere (rustige) teef en laat hem aan de riem alleen buiten. Als het verergerd gaan ze met hem naar de da.

Liever had ik geweten wat er was, maar ben ook blij dat het niet ernstig lijkt.
Plaats reactie