Perelaar, bedankt voor je tip,ben meteen gaan kijken bij Rovince! Ziet er nog mooi uit ook zeg! Heb een brochure aangevraagd!perelaar schreef:Preventief spuiten met Deet (wel oppassen met kunstvezels, kunnen aangetast worden). Of RovincekledingWil enCo schreef:Weet iemand trouwens hoe je als mens jezelf tegen teken kan beschermen? Mijn zoon doet opleiding bos-en natuurbeheer, en loopt stage hier in het bos en we plukken zeker 6 teken per dag van hem af. Ondanks sokken over de broek en lange mouwen.
Teken ellende
-
Wil enCo
- Hele grote hondenneus

Carpe Diem! (Pluk de Dag!)
:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008
:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
-
Connie mama van Boris
whahahaMheenLab schreef:Oké, ik heb nu de hele hond ingepakt met ductape en de kleefrand zoals je zei naar buiten toe gedaan .. Staat wel appart moet ik zeggenbeau schreef:http://chi-kung-training.com/teken.html" onclick="window.open(this.href);return false;Wil enCo schreef:Frontline werkt bij Co helemaal niet. Hij heeft een scaliborband(perfect ,0 teek gezien)
Eppie kan weer niet tegen een scaliborband,krijgt een kale nek daarvan ,dus voor hem heb ik nu advantix druppels on de nek. Werkt bij hem goed.
Maar ja , het blijft rotzooi natuurlijk.Weet iemand trouwens hoe je als mens jezelf tegen teken kan beschermen? Mijn zoon doet opleiding bos-en natuurbeheer, en loopt stage hier in het bos en we plukken zeker 6 teken per dag van hem af. Ondanks sokken over de broek en lange mouwen.
De grote truc: maak een tekenval
Tegen omhoogklauterende teken hebben we het volgende bedacht:
Neem een rol breed kleefband of tape. Van de doe-het-zelf-zaak. Doe daarvan stroken om je benen. Bijvoorbeeld om je enkels en om je bovenbenen. Om je polsen mag ook. Let op: het klevende deel moet aan de buitenkant komen te zitten. Kruipt er een gluiperd omhoog om ergens een lekker plekje op je lijf te zoeken, dan plakt hij vast op de kleefband.
Simpel.
Om te voorkomen dat het kleefband steeds afzakt, neem je een lange strook kleefband, vouwt die in de lengte dubbel met de kleefkanten naar buiten, en plakt hem dan om je benen. De helft van het band hecht zich aan je broekspijpen, de andere helft werkt als tekenval.
Werkt het? Mijn eerste oogst na een middag wandelen en Chi Kung in een woest duingebied met veel wild: 13 teken. Allemaal vastgelopen op het kleefband om mijn dijen.
-
mawo
- Middelgrote hondenneus

We wandelen elke dag met Mylan in het bos en daar loopt hij dus teken op. Hij heeft er altijd heel veel omdat hij overal doorheen struint. Dit jaar gebruiken we geen frontline, omdat hij al heel wat medicijnen heeft gehad tegen darminfecties en het blijft toch vergif.
Elke week krijgt hij een teentje verse knoflook door het voer en ik moet zeggen dat hij net zoveel teken oploopt als met frontline. Hier dus geen frontline maar knoflook in het vervolg.
Elke week krijgt hij een teentje verse knoflook door het voer en ik moet zeggen dat hij net zoveel teken oploopt als met frontline. Hier dus geen frontline maar knoflook in het vervolg.
poot van Mylan en groetjes van Marian
Mylan (Precious Mylan of Naiadsmanor)22-12-2003 - (overleden 26-06-2015)
Yosta *15-01-1995 -(overleden 04-07-2003)
-
Ilse
- Snuffelneus

-
roelien