Lezen is ook een kunst, ik zeg nergens dat Ozzie een sharpei is, ik vind hem te grof en te log Anita niet dat het een sharpei is.marron schreef:En zo ga ik nu dus even ingrijpenAnP schreef:Ik vind het persoonlijk een beetje jammer dat de lab steeds grover en ronder wordt gefokt ala maatje bijzettafel. Zoals die foto van Ozzie, ik vind dat echt geen mooie lab. Als je zo groot/ grof wil kies dan een groter/ grover ras. Want ik gok dat er zo met die huid ook wel in de toekomst flinke huidproblemen te verwachten zijn met de plooien vanwege het overtollige vel zoals bij de sharpei.
En asta is echt geen fieldtrail ienieminie smal hoor, dat is een vrij grote teef maar wel slank met goed zichtbare lijntjes.
Zoals een showlijnpup, ik vind het eigenlijk zorgwekkend dat je van de bovenkant nauwelijks lijnen/ flank ziet. Terwijl hij aan de zijkant wel te zien is, dan ben je mijns inziens te grof aan het fokken als die op gewicht zijn maar dusdanig grof gefokt dat het zo goed als verticale lijnen zijn. En als die uitgezwaard is gok ik dat je sowieso geen lijnen meer zit omdat hij dan nog breder wordt![]()
En die foto';s van vroegere lab, niks is zo subjectief als de foto's uitzoeken die je het beste uitkomen. Heb er ook genoeg gezien van hele mooie slanke labjes![]()
En de theorieën over voeding en bone, nou ja het is niks meer dan dat, theorieën en de zogenaamde broodje aap verhalen.
De enige die hier nog met wat onderbouwing aankomt is samantha.
Je hond goed op gewicht houden betekent niet dat ze uitgehongerd worden. Wat zijn dat toch voor een vooroordelen dat als je hond keurig op gewicht is ze afgeknepen worden en daarom zielig zijn![]()
Zoals die foto van Ozzie, ik vind dat echt geen mooie lab. Als je zo groot/ grof wil kies dan een groter/ grover ras. Want ik gok dat er zo met die huid ook wel in de toekomst flinke huidproblemen te verwachten zijn met de plooien vanwege het overtollige vel zoals bij de sharpei.
Deze opmerking stoot mij erg tegen de borst, en wel voor de volgende redenik ben vorige week met mijn ayay wezen dekken bij ozzie, en geloof mij hij lijkt in niets op een ,, sharpei" Ozzie is niets te dik erg actief en heeft totaal geen huidproblemen, en die zie ik er echt ook in de toekomst niet aankomen bij een zo gezonde jonge reu die in prima conditie is!! als je al een vervellende vacht ziet is dat heel normaal want ook dekreutjes moeten verharen en zijn even tijdelijk uit vacht, ik vind het erg kortzichtig dat je je mening op een foto baseerd en die mooie reu als ,, sharpei'betiteld, ik zou zo zeggen ga hem eens in het echt bekijken en geef dan je mening!Buy the way Ozzie is niet eens zo groot hoor
![]()
allemaal verkeerde indrukken van een foto! wees er voorzichtig mee he
![]()
sorry wat ozzie aangaat slaat U de plank volkomen mis
Wat ik wel zeg is, als er steeds meer los vel erin gefokt wordt dat de kans groot is dat je huidproblemen zoals bij de sharpei gaat krijgen.
En de plank misslaan nee hoor, dat jou mening verschilt van de mijne maakt jou mening niet tot een feit hoor. Kan jezelf vinden natuurlijk, maar bij deze moet U eens beter leren lezen

En het is by the way niet Buy the way.
En nee ik heb geen behoefte om Ozzie in het echt te zien. Gaat mijn mening niet van veranderen.
Ben weleens op shows geweest en vond het gros niet mooi. Grote lichamen, korte poten, en vaak nauwelijks lijntjes te zien. Zelfs als ze slank zijn ziet het er gewoon nog bijzattafel maatje uit.
Terugkomend over het voeren, ja, jullie leggen jullie mening uit ja. Maar een mening is een mening en dat kan je zelf als feit stellen maar dat is het natuurlijk niet zonder een stukje fatsoenlijke wetenschappelijke onderbouwing.
Maar mensen hebben graag de wijsheid in pacht en presenteren graag meningen als feiten.
Nogmaals over die foto's, ook zat veel slankere labjes te vinden van vroeger met stambomen. Dat je het plukt uit een stukje maakt het nog niet tot een gegeneraliseerd beeld van de labrador van vroeger.