Heel moeilijk te begrijpen voor mij, maar dat komt vast doordat ik helemaal weg ben van honden zoals Narda.
Dat vind ik nu echt een plaatje om te zien

eh lieverd Ozzie is bruinWil enCo schreef:smaken verschillen inderdaad dus. Die Ozzie!![]()
net Co maar dan in zwart.Ik hou dr van !
Ik weet niet of het nu nog vaak word gedaan Roos, maar voor een aantal jaren geleden werd er idd pasta enzo gevoerd om ze mooi met bone te laten lijken, nu word er wel afgerekend op een show met te dikke labbies, dus ik hoop dat het ook afgelopen is, ze hebben bone of ze hebben het niet! en dat voer je er niet op met pastaRoos schreef:Dus als ik het goed lees worden de honden vlak voor een show naar een steviger uiterlijk toegevoerd Aldinne?
Heel moeilijk te begrijpen voor mij, maar dat komt vast doordat ik helemaal weg ben van honden zoals Narda.
Dat vind ik nu echt een plaatje om te zien
marron schreef:Ik weet niet of het nu nog vaak word gedaan Roos, maar voor een aantal jaren geleden werd er idd pasta enzo gevoerd om ze mooi met bone te laten lijken, nu word er wel afgerekend op een show met te dikke labbies, dus ik hoop dat het ook afgelopen is, ze hebben bone of ze hebben het niet! en dat voer je er niet op met pastaRoos schreef:Dus als ik het goed lees worden de honden vlak voor een show naar een steviger uiterlijk toegevoerd Aldinne?
Dat vind ik nu echt een plaatje om te ziendan creer je dikke labbies en dat is niet mooi te dun ook niet, maar om ze zo te voeren voor een show naaaa niet mijn idee, en mijn erg slanke poezz werd maar mooi tweede ooit es in nijmegen, geen pasta nodig
![]()
Nu de kleur nog even bijstellen van de KM dan is het oke, want bruin lijkt nog steeds not done op shows. leuk item erbij voor je topic![]()
Roos schreef:Aldinne schreef:Bone=Massa
Ligt het nu aan mij dat ik even niets meer snap van deze twee uitspraken van jou?Het gaat om de MASSA bij het bijvoeren van pasta en aardappelen.. De bone heeft daar niks mee te maken.. De bone zit in het genetisch pakket..
Goed idee, ik heb even zitten kijken in het woordenboek van de NLV waar wat showbegrippen in staan; maar 'bone' staat er jammer genoeg niet bij.lablove schreef:Misschien eens aan een keurmeester vragen. Ik heb op een keurverslag wel vaker zien staan "prima bone" of zag graag meer bone...Karlien schreef:Mijn encyclopedie wil me niet verder helpen als het over 'bone' gaat.
Nou ja, botsubstantie, goed bewerkt skelet en beenwerk.
Jammer want het zal me toch wel benieuwen wat daar nu juist mee bedoelt wordt.
Groetjes
ieder ras heeft volgens mij een bepaald bone dat graag gezien wordt binnen dat ras. En bij een whippet is dat anders als bij een lab.. Bone is volgens mij gewoon het skelet zeg maar. Dus een whippet heeft licht bone en een lab heeft zwaarder bone, zoiets..Karlien schreef:Goed idee, ik heb even zitten kijken in het woordenboek van de NLV waar wat showbegrippen in staan; maar 'bone' staat er jammer genoeg niet bij.lablove schreef:Misschien eens aan een keurmeester vragen. Ik heb op een keurverslag wel vaker zien staan "prima bone" of zag graag meer bone...Karlien schreef:Mijn encyclopedie wil me niet verder helpen als het over 'bone' gaat.
Nou ja, botsubstantie, goed bewerkt skelet en beenwerk.
Jammer want het zal me toch wel benieuwen wat daar nu juist mee bedoelt wordt.
Groetjes
Overigens als ik op internet wat keurverslagen bekijk; hebben Vizsla's en Whippets ook 'bone', bijzonder ...