Tropische warmte en training

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
bud en weiser
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door bud en weiser »

Wij hebben zondag van 10 tot 11 uur gehoorzaamheids les, ik ga niet naar de les en gaan s'morgens op tijd vertrekken en er een zwempartijtje van maken,vindt Killian zeker zo leuk denk ik!
Bud mis je nog steeds!
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

Zou ik zeker niet doen, gezien de opwinding die er bij de hond ontstaat door het mogen speuren en de temperatuur. Ook niet goed voor jezelf trouwens. Hier vanochtend om 6 uur opgestaan, heerlijk temperatuurtje. Uur met de honden gelopen en ze laten zwemmen. Vanavond weer, vanmiddag alleen kort P&P rondje. Met dit hete weer liggen ze het liefst voor pampus.
Ester007
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Ester007 »

Hier voornamelijk waterwerk training met deze tempraturen. Dat vind ze prima.
Pluk de dag!

:zwartpootje: Tako van de Rooise Heikant 21-09-2005
:zwartpootje: Born to be free van de Achtse Vallei (Robi) 1-11-2013
MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door MheenLab »

Ester007 schreef:Hier voornamelijk waterwerk training met deze tempraturen. Dat vind ze prima.
Ook van zwemmen met dit weerstype kunnen ze het té warm krijgen ;)
Connie mama van Boris

Ongelezen bericht door Connie mama van Boris »

Dees en Floor schreef:Ik denk dat als je trainer verstandig is, hij/zij de training aflast voor komend weekend, zo niet, dan zou ik zeker overwegen om me af te melden. Trainen in die temperaturen is onverantwoord en met speuren zijn de honden sowieso al heel intensief bezig.

Qua afkoelen kan ik je een koelband aanbevelen, googel maar eens even op aqua cool keeper, die dingen zijn bij de meeste dierenwinkels te koop en ik vind het echt een uitkomst.
Ik heb vandaag de aqua cool keeper ook gekocht!!
Net 'opgeladen' dus morgen klaar voor gebruik!!
Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Muiske »

Wij hebben de EG training voor vandaag ook afgezegd. Veel te warm voor de hondjes. :(
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015
wobbetje

Ongelezen bericht door wobbetje »

Normaal was het vandaag ook gehoorzaamheidstraining voor Zabbo vanaf kwart na elf, maar ik heb besloten om ook niet te gaan ... véééél te warm voor mens en dier ! Zabbo is trouwens niet zo actief... ligt de hele dag op de tegelvloer , staat alleen recht om af en toe p&p te doen...
Het baasje is trouwens ook niet zo actief... :wink:

De lesgever was trouwens gisteren met zijn hond naar een hondenshow geweest, waar die dan ook nog een eerste plaats veroverde, maar onderweg in de auto heeft die hond een warmtecrisis gekregen... ze hebben hem helemaal moeten afkoelen met het nodige water en thuis op koude natte handdoeken moeten leggen.. gelukkig gaat het nu weer helemaal beter...

Groetjes
Martine en Zabbo
wobbetje

Ongelezen bericht door wobbetje »

Normaal was het vandaag ook gehoorzaamheidstraining voor Zabbo vanaf kwart na elf, maar ik heb besloten om ook niet te gaan ...het terrein ligt immers in de blakende zon.... véééél te warm voor mens en dier ! Zabbo is trouwens niet zo actief... ligt de hele dag op de tegelvloer , staat alleen recht om af en toe p&p te doen...
Het baasje is trouwens ook niet zo actief... :wink:

De lesgever was trouwens gisteren met zijn hond naar een hondenshow geweest, waar die dan ook nog een eerste plaats veroverde, maar onderweg in de auto heeft die hond een warmtecrisis gekregen... ze hebben hem helemaal moeten afkoelen met het nodige water en thuis op koude natte handdoeken moeten leggen.. gelukkig gaat het nu weer helemaal beter...

Groetjes
Martine en Zabbo
Plaats reactie