Stevige knots / flostouw

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
Apke

Stevige knots / flostouw

Ongelezen bericht door Apke »

Weet er iemand waar ik een stevig stuk touw kan kopen voor onze Labradors?

Een touw als deze is binnen een uur ontdaan van handvat en bal, de verdere levensduur ongeveer 4 dagen.
Afbeelding

Een touw met twee knopen (zoals deze) heeft een levensduur tussen de 3 en 6 dagen voordat het hele touw uit elkaar is.
Afbeelding
Ik koop meestal het dikste soort wat ik kan vinden.

De honden knagen aan hou touw en doen zelf trek spelletjes ermee.
Het vervelende is dat het touw in slierten los laat wat soms bij 1 van de honden in de maag komt.

Ik heb bij de Welkoop eens gevraagd of ik garantie op dergelijke producten kon krijgen. Werd wat ongeloofwaardig aangekeken en het antwoord was nee, het zouden gebruiksmaterialen zijn.

Een touw wat een dag of 14 heel blijft zou al heel fijn zijn :)
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Je geeft het zelf al aan. Slierten laten los en komen in de maag terecht. In het ergste geval draait zo'n sliert om de darmen heen met alle gevolgen van dien. Ik heb geen tip voor een sterker touw. Wat ik heb gedaan is een oude lap met knopen er in. Hetzelfde effect en dat hield zich prima. Wellicht heb je iets aan mijn tip.
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
bloempje
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door bloempje »

mijn zus pakt oude spijker broeken, knipt de pijp eruit, legt er een knoop in en dat blijft bij haar (ook ontzettend speeltjes slopende) hond langer "heel".
28 april is ons meisje geboren!!!!
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

ja spijkerbroeken zijn ideaal en langdurig gebruikte ik ook altijd ook de slopers kunnen daar weinig aan slopen
al me kinders uitgevlogen
Apke

Ongelezen bericht door Apke »

Ik zal eens gaan voor (oude) spijkerbroeken met knopen in de pijpen. Lijkt me inderdaad wel sterk.

Het "vervelende" is dat ik de honden een plezier doe met dergelijke speeltjes. Zelfs met dit warme weer kunnen ze moeiteloos 45 minuten samen bezig zijn met trekken en bijten (om daarna uitgeteld ergens te gaan liggen).
M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door M_n_q_e »

Oh dat ken ik! Ze mogen hier ook erg graag trekspelletjes doen (prachtig om te zien ook) en Trix is een bijzonder getalenteerd knaagster...
Spijkerbroekspijpen (met knopen) of knutsels van een andere stof liggen hier ook binnen no time versnipperd/gerafeld in de tuin.

Mocht je eens een gouden tip krijgen, laat het weten :D
:zwartpootje: Trix (bij ons gekomen uit het asiel op 4-03-2011, geboortedatum onbekend maar geprikt op) 4-03-2006
:bruinpootje: Miep (Dior) 19-07-2010
MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door MheenLab »

Hier staat ze altijd te zwieren en te zwaaien met zo'n stuk touw. Tot de onderbuurvrouw er genoeg ervan heeft, en op de verwarming tikt, dan kijkt juffie hond mij aan met een blik van: "wat flik je me nou weer" en dan is het uit met de pret :)

Of, juffie hond is zo fanatiek bezig met haar touw, dat ze zich zelf er mee voor de kop slaat. Ook dan zo ongeveer het zelfde ritueel, van: "wat flik jij me nou weer". Waarna ze weer afdruipt ...
Carlijn
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Carlijn »

fleece touwen maken ???
wordt niet draderig als ze het slopen, is goedkoper en sterker dan je denkt.
Die van mij laat de stukjes liggen omdat deze groter zijn......
moet je wel een beetje kunnen knopen..???....
Plaats reactie