kraakbeen bot wanneer geven?

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Allard

kraakbeen bot wanneer geven?

Ongelezen bericht door Allard »

Hallo iedereen,

wij zijn overgestapt van brok naar KVV. We hebben een gemengde doos gekocht(verschillende varianten). Maar we kregen er een kilo kraakbeen botten bij. Wanneer moet ik die geven? Telt dat als een snack of een maaltijd of anders?

alvast bedankt :).
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Is het een kaal bot of zit er vlees omheen? Weet je of het runderknars is of is het iets anders?

Met runderknars ben ik heel voorzichtig. Ik vind het te hard, het kan verstoppingen en kapotte kiezen veroorzaken. Ik vind knars ook geen voedingswaarde hebben.

Van teveel kraakbeen gaat mijn reu aan de dunne, mn logee krijgt er verstopping van ook met extra spiervlees. Als je nog niet eerder Barf hebt gevoerd zou ik het als recreatie-bot geven en erbij in de buurt blijven. Maw wees er voorzichtig mee.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Allard

Ongelezen bericht door Allard »

kg. runderkraakbeen staat op de website van lotgering(het merk wat wij nu geven).
Els
Speurneus
Speurneus

O is het van Lotgering? Daar heb ik slechte ervaringen mee, met hun mee geleverde botten. Keihard, ging hier linea recta de kliko in.
Hun kvv was wel goed, althans, goed genoed.
Groetjes,
Els

doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door doggie »

Ik heb dat kraakbeen ook eens van Lotgering gehad. Ik gaf het als tussendoortje, Leentje vond het heerlijk!! Lekker wat knaagwerk!
Het was ook niet hard, je kon het makkelijk wat buigen, dus ik zou het zeker niet in de kliko gooien.
Els
Speurneus
Speurneus

Ieder zn keus. Misschien (hopelijk) zijn hun botten erop vooruit gegaan. Destijds was het veel te hard om op te voeren en botten waar ik geen vertrouwen in heb gaan de kliko in.
Groetjes,
Els

Lars en Daniëlle
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Lars en Daniëlle »

Wij krijgen ze ook bij de bestelling. De dragende botten (schouders e.d.) gooi ik weg maar de wat zachtere (die eruit zien als een karbonaadje) krijgt Castro af en toe als tussendoortje. Hij vind het heerlijk ze zijn niet te hard, je kan ze inderdaad buigen. Castro heeft er nooit last van gehad.

@Els misschien hebben ze bij Lotgering inderdaad iets aangepast :)
Els
Speurneus
Speurneus

Ik heb nooit helemaal begrepen bij Lotgering waarom ze dragende delen als schouders e.d. meegeven. een van de laatste keren kreeg ik poten van iets mee, toen ik zei dat ik die niet wilde en dat gevaarlijk vond zei die man dat dat onzin was en dat een hond alles van een dier kon eten. :confused: Beetje vreemd uitgangspunt. Niet iedereen verdiept zich in bot voeren, je zou er de grootste problemen mee kunnen krijgen.
Groetjes,
Els

Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Met de harde (dragende delen) botten, buitenom dat het slecht is voor de tanden, heb ik minder moeite dan met het zachtere kraakbeen.
Hier knagen ze zo makkelijk een stuk af wat niet verteert wordt en dat kan voor een lelijke verstopping zorgen.
Dat is mijn eigen ervaring (bij Sam) en geloof mij, dat wil je niet meemaken want hij is daar heel erg ziek van geweest :(
En verders geloof ik dat iedereen een andere mening heeft, dus je schiet niet veel op met dit topic :D
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Els schreef:Ik heb nooit helemaal begrepen bij Lotgering waarom ze dragende delen als schouders e.d. meegeven. een van de laatste keren kreeg ik poten van iets mee, toen ik zei dat ik die niet wilde en dat gevaarlijk vond zei die man dat dat onzin was en dat een hond alles van een dier kon eten. :confused: Beetje vreemd uitgangspunt. Niet iedereen verdiept zich in bot voeren, je zou er de grootste problemen mee kunnen krijgen.
Ben het helemaal met je eens Els....Als je bot dan al weggeeft, weet dan wel wat je geeft en geef er in ieder geval voorlichting bij.
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
Plaats reactie