Allard schreef:royenmarjolein schreef:Ik ben het volledig eens met de TO.
Al was de pup rood met witte stippen; het karakter en de gezondheid zijn het belangrijkste. En kiezen voor een niet erkende kleur hoeft niet meteen in te houden dat het pupje allerlei gezondheidsklachten moet krijgen. Max heeft geen stamboom en hebben wij via MP gevonden; hij is zo sterk als een paard en heeft bijna nooit iets (en als hij iets heeft, is het iets onschuldigs zoals een oorontsteking).
Daarnaast heeft TO zich blijkbaar goed verdiept in de papieren en in de ouderdieren.
Ook vind ik sommige reactie te ver gaan en soms ook wel een beetje discriminerend. Je zegt toch ook niet tegen een lichtgetinte persoon: je bent niet blank en je bent geen neger, dus jij mag er niet zijn!
Dit hoort zich ook niet bij een hond met een afwijkende kleur. Ik zie sowieso het probleem niet zo in van een kruising. Als wij mensen ons niet zouden bemoeien met de natuur zou dit heel vaak voorkomen en die honden hoeven niet altijd zwakker te zijn dan de gefokte variant.
als wij ons niet met de natuur hadden bemoeid. Zouden er denk ik geen eens labradors zijn. Kijk maar waar de labrador allemaal uit gefokt is.
Wat heeft dat nu te maken met silver labs

De rassen die bij de St.johns hond ingekruist zijn, had alleen maar te maken met een ras te creëren wat geschikt was voor het werk en dus volledig op karakter.
De silver lab is gewoon weer zo'n kruising met een mooie naam, die puur op kleur gefokt word. De labrador en weimaraner kruisen, daar zie ik echt de meerwaarde niet van, lijkt me juist dat deze combi niet voor een geweldig karakter zorgt. Deze rassen zijn puur gekruist voor de kleur !
Ik ben niet tegen kruisingen, maar geef er dan geen mooie naam aan, maar zeg gewoon eerlijk dat het een kruising is. Deze honden kunnen inderdaad net zo lief en mooi zijn en ook zo gezond.
@ Mazzel: sorry hoor, maar als je op karakter kiest en je wil een labrador dan ga je naar een erkende fokker en ga je voor een hond die ook 100% labrador is. Het is algemeen bekend dat de silver lab alleen op kleur gefokt is en niet op karakter. Maar daarom hoeft jullie Mazzel niet minder lief te zijn.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994

Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007

Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009

JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013