Ben ik toch blij met mijn jongens die niks op rapen of op eten buiten
Overtreffende trap van GOOR?? enig idee?
-
-kim-
- Speurneus

GADVER
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC
Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
-
Zeeuwse labjes
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
Met Sofie als lab nummer 4 in huis hebben we, uit ervaring wijzer geworden, nu 2 commando's voor het loslaten: apport + dank je wel als het in de hand afgegeven moet worden en 'bah' als ze het ter plekke uit haar bek moet laten vallen.
Ik hoef jullie na bovenstaande verhalen niet uit te leggen hoe handig dit is

Ixor du Bois de Lilas 13/10/1993 - 15/5/2007
Buttacre's Breezy Bailiff 4/2/1998 - 4/6/2010
-
roef
- Speurneus

en daar kom je nu mee!!!Zeeuwse labjes schreef:Met Sofie als lab nummer 4 in huis hebben we, uit ervaring wijzer geworden, nu 2 commando's voor het loslaten: apport + dank je wel als het in de hand afgegeven moet worden en 'bah' als ze het ter plekke uit haar bek moet laten vallen.
-
Nino&Toosje
- Speurneus

-
Knutselsmurf
- Beheerder

- Contacteer:
-
Nino&Toosje
- Speurneus

-
Floortje Faun
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
Moet ik onthouden!Zeeuwse labjes schreef:Met Sofie als lab nummer 4 in huis hebben we, uit ervaring wijzer geworden, nu 2 commando's voor het loslaten: apport + dank je wel als het in de hand afgegeven moet worden en 'bah' als ze het ter plekke uit haar bek moet laten vallen.
Wat ik ook moet onthouden: niet naast Doby neerhurken als hij kort voordien koeienvlaai of kattenpoep gegeten heeft... het eerste moment denk ik nog: "ach, wat lief" als hij me een paar lange likken in het gezicht geeft... daarna valt me een opvallende geur en/of kleur op...
Verstrooid zijn, is niet altijd handig!
-
Floortje Faun
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
Nou zeg, lees ik eergisteren dit topic, denk ik nog: "condooms, slachtafval en vieze pampers??? Blij dat ik hier woon!"
Zijn we vandaag gezellig aan de wandel in het bos, ligt er plots, midden op het pad, een hoopje ondefinieerbaar rauw vlees, een dode muis er netjes middenin. Wat een geluk dat Doby, bij wijze van hoge uitzondering, eens de achterhoede vormde!
Op dat moment bevinden we ons dicht bij vossenholen, dus is mijn eerste vermoeden dat het hier om de maaginhoud van een vos gaat. Beetje raar, zo midden op het pad, maar misschien liepen de kindertjes daar toevallig, en trokken ze hun neusje op voor het maaltje van moeder.
Komen we aan het einde van de wandeling, staat Doobemans te snuffelen in de berm. Toch even controleren, denk ik. Staat hij met zijn neus op een hoop verse kippenpoten (minstens 50 in totaal), met nog wat ondefinieerbaars (hun gestroopte velletjes?) eronder. Plots opkomende misselijkheid maakte verder onderzoek onmogelijk.
Gelukkig scheen Doby er ook niet erg op verlekkerd. Ik moet er niet aan denken dat ik nog zo'n pootje uit zijn mond had mogen pulken ("los" staat op dit moment niet in zijn pubervocabulaire)...
Als ik eraan denk, word ik weer misselijk.
Zijn we vandaag gezellig aan de wandel in het bos, ligt er plots, midden op het pad, een hoopje ondefinieerbaar rauw vlees, een dode muis er netjes middenin. Wat een geluk dat Doby, bij wijze van hoge uitzondering, eens de achterhoede vormde!
Op dat moment bevinden we ons dicht bij vossenholen, dus is mijn eerste vermoeden dat het hier om de maaginhoud van een vos gaat. Beetje raar, zo midden op het pad, maar misschien liepen de kindertjes daar toevallig, en trokken ze hun neusje op voor het maaltje van moeder.
Komen we aan het einde van de wandeling, staat Doobemans te snuffelen in de berm. Toch even controleren, denk ik. Staat hij met zijn neus op een hoop verse kippenpoten (minstens 50 in totaal), met nog wat ondefinieerbaars (hun gestroopte velletjes?) eronder. Plots opkomende misselijkheid maakte verder onderzoek onmogelijk.
Gelukkig scheen Doby er ook niet erg op verlekkerd. Ik moet er niet aan denken dat ik nog zo'n pootje uit zijn mond had mogen pulken ("los" staat op dit moment niet in zijn pubervocabulaire)...
Als ik eraan denk, word ik weer misselijk.
Een labrador heeft weinig om over te blaffen.
Zijn baasje des te meer om over te bloggen.
Zijn baasje des te meer om over te bloggen.

Al smurfende, leert men!