Niet opdringerig maar wel flink kwispelen

Ik zou het ook echt niet leuk vinden als ze niet eens blij zouden zijn me te zien

Buiten kijken ze niet eens naar andere mensen of ze moeten ze al kennen, als er bezoek komt zijn ze ook wel blij maar anders.
Hahaha.Allard schreef:Oh hier hebben we ook een nuchtere labrador. Thuis komen is leuk. Maar hij springt niet 3 meter dertig de lucht in.
Dit zou inderdaad wel eens de reden kunnen zijn. Ik herken het van mijn moeder: die is ook zo.Nelleke 50 schreef:Zelf denk ik dat het vooral komt omdat ik haar vanaf het begin niet als eerste heb begroet bij thuis komst. Vooral 's morgens heb ik daar niet zoveel zin in. Ook als ik met boodschappen thuis kom, moet ze aan de kant omdat ik eerst op wil ruimen.
lucievd schreef:Ik heb geen idee of het karakter meespeelt.
Want Flits is in huis ook super rustig, als pup ook altijd al geweest. Hij slaapt eigenlijk de gehele dag, we doen ook nooit veel bijzonders in huis. Hij krijgt wel aandacht ofzo, maar meest van de tijd ligt hij gewoon te slapen. En hij blijft ook altijd slapen/liggen als er andere familieleden (of bezoek) in huis komen. Dus het is niet zo dat hij iedereen als een gek wil begroeten, integendeel. Want op zo'n moment ligt hij bijvoorbeeld bij mij in de buurt en dan gelooft ie het allemaal wel. Maar als ik weg ben geweest en ik kom thuis, hoe diep hij ook slaapt, hij komt direct naar me toe en wil alleen maar bij mij in de buurt zijn.
Dus tsja..ook hier een hondje met een super rustig karakter die in huis alleen maar slaapt.
Dus waar het verschil dan in zit?
en waarom nietEn vooral omdat sommigen ook aangeven dat hun hond wel enthousiast doet als ze bijv. een buurvrouw ofzo zien. Dat vind ik wel typisch. Waarom wel vrolijk naar een redelijk onbekende toe bij de baas?
Hier is het juist andersom.
Niet altijd, ze kijkt me vragend aan [ gaan we wandelen?] en als ik haar dan aan haal loopt ze vaak weg.dinodap schreef:Vraagje: Ben jij zelf wel gediend van een enthousiast onthaal?
En als je binnen bent, boodschappen staan in de keuken, begroet je hem dan wel gezellig?
(in mijn geval wacht Joep tot ik evt mijn handen vrij heb en daarna is hij aan de beurt waar ik ook wel even tijd neem om hem zijn begroeting te ontvangen en vice versa te laten blijken dat ik ook blij ben om hem weer te zien)