Recent onderzoek naar vroege sterilisatie / castratie
-
Laboriginals
- Speurneus

- Contacteer:
Recent onderzoek naar vroege sterilisatie / castratie
Voor wie een Amerikaans interview geen bezwaar vindt, is dit goede informatie:
http://www.akcchf.org/news-events/multi ... euter.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Uit het onderzoek van deze doctor Hart blijkt dat bij de golden retriever en rottweiler de kans op allerlei serieuze aandoeningen toeneemt bij vroege sterilisatie en castratie (= onder een jaar). Hij gaat vervolgonderzoek doen bij de labrador en daarna bij de Duitse herder.
Hanneke
http://www.akcchf.org/news-events/multi ... euter.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Uit het onderzoek van deze doctor Hart blijkt dat bij de golden retriever en rottweiler de kans op allerlei serieuze aandoeningen toeneemt bij vroege sterilisatie en castratie (= onder een jaar). Hij gaat vervolgonderzoek doen bij de labrador en daarna bij de Duitse herder.
Hanneke
-
Laboriginals
- Speurneus

- Contacteer:
-
Herman 70
- Middelgrote hondenneus

Een dierenarts, nog meer zelfs een professor, die vroege sterilisatie/castratie ter discussie stelt.
Beter nog onderzoek naar doet.
Als het nu ook nog degelijk wetenschappelijk onderzoek is die bevestigt wordt door onafhankelijke collega`s dan is dat zeker iets om mee te nemen in het besluit. Eigenlijk kan je dan niet met een goed geweten besluiten dit te doen.
Maar zou hij dit onderzoek nou gaan doen bij elk bestaand ras die er bestaat?
Ik hoop ook dat hij deze groepen blijft volgen en dat we zo komen te weten ofdat er leeftijdsgrens aan zit.
En dat er misschien ook een leeftijd is waarop als een hond gecastreerd wordt er juist weer gezondheidsvoordelen aan zitten.
Beter nog onderzoek naar doet.
Als het nu ook nog degelijk wetenschappelijk onderzoek is die bevestigt wordt door onafhankelijke collega`s dan is dat zeker iets om mee te nemen in het besluit. Eigenlijk kan je dan niet met een goed geweten besluiten dit te doen.
Maar zou hij dit onderzoek nou gaan doen bij elk bestaand ras die er bestaat?
Ik hoop ook dat hij deze groepen blijft volgen en dat we zo komen te weten ofdat er leeftijdsgrens aan zit.
En dat er misschien ook een leeftijd is waarop als een hond gecastreerd wordt er juist weer gezondheidsvoordelen aan zitten.
-
Laboriginals
- Speurneus

- Contacteer:
Hij geeft zelf aan dat de leeftijdsgrens van 1 jaar arbitrair is. Ze moesten natuurlijk ergens beginnen. Hij geeft ook aan dat ieder ras zijn eigen specifieke gezondheidsproblemen heeft. Niet ieder ras is gevoelig voor een verhoogde kans op HD, ED, kruisbandproblemen en kanker. En dat zijn de aandoeningen waar ze naar gekeken hebben. Zodra ze genoeg geld hebben, gaan ze vervolgonderzoek doen, zegt hij. Dus we zullen er in de toekomst vast nog wel meer van horen.
Hanneke
Hanneke
-
speurneus carola
- Speurneus

-
Roos
Van mij mogen ze wel beginnen om dit bij de dierenartsen onder de aandacht te brengen, daar zitten er nog genoeg onder die klakkeloos castreren onder de leeftijd van een jaar en dan ook nog denken dat ze goed bezig zijn
Gebeurt deze castratie bij de labradoodle tegenwoordig ook in NL Carola?
Triest hoor en het is ook nog eens alleen een voorzorgsmaatregel zodat de pupkoper er niet mee kan fokken
Gebeurt deze castratie bij de labradoodle tegenwoordig ook in NL Carola?
Triest hoor en het is ook nog eens alleen een voorzorgsmaatregel zodat de pupkoper er niet mee kan fokken
-
speurneus carola
- Speurneus

-
Roos
-
speurneus carola
- Speurneus

-
Roos
Gemist dus, dank jespeurneus carola schreef:viewtopic.php?highlight=labradoodle&t=78305
-
donna
- Middelgrote hondenneus

-
rimanime
- Speurneus

En toch kan ik me er iets bij voorstellen.......Let wel: Ik ben absoluut tegen vroegtijdige castratie, laat staan al in het nest......... Het beïnvloed alles wat de natuur voor ogen heeft met een hond. Maar zo'n type hond wordt als het goed is, gefokt voor mensen die een allergie hebben. Ook daarin heb je verschillen. Zo weet ik dat mijn vriendin wiens man asmatisch is, 2 jaar lang op een wachtlijst heeft gestaan omdat het type hond die hij kan verdragen maar eens in de 2 jaar (de betreffende teef) een nest krijgt. Niet alle labradoodles (zij hebben overigens een Goldendoodle) kan je dus zomaar plaatsen. Deze fokker castreerd de honden dus ook al in het nest om lukraak fokken te voorkomen. Overigens is de Labradoodle, zo heb ik vernomen, inmiddels een modehond in 't Gooi. Daar komt dan inderdaad de commercie om de hoek kijken en dat is jammer.donna schreef:Mijn schoonzusje kent iemand die labradoodles fokt. En ja deze worden al in het nest gecastreerd en alleen om dat ze willen dat niet iedereen er mee gaat fokken. Ja, er is tenslotte veel geld mee te verdienen. Ik word er misselijk van.

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......
Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)