Goed stukje over ongeremd gedrag

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Brigitte, dank je wel voor je heldere uitleg :klasse:
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
irma
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door irma »

Ben het eens met Laboriginals :)
Izzy geel Pearlcourt Izzy 28 december 2009
milo
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door milo »

Laboriginals schreef:

Wat wij ook duidelijk merkten gisteren in de rollenspellen, is dat lichaamshouding zó belangrijk is. Zeggen dat het klaar, uit, over is, terwijl je lichaamstaal onzekerheid uitstraalt, is funest. Jezelf groot maken, naar de leerling / hond toestappen en met volle overtuiging zeggen dat het nu KLAAR is, dwingt wél respect af. En dat kan je heel goed leren :)

Hanneke
Niemand volgt onzekerheid, dat is de basis.

Hey, als honden met ADHD ingeslapen moeten worden.. voel me beetje gek eronder, betekent dat dat de hond eigenlijk mislukt is.. en ik dan, ook maar een spuitje erin? King en ik vermaken ons prima met ons hyperactieve leventje :D
:zwartpootje:Afbeelding:zwartpootje:
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

milo schreef:
Hey, als honden met ADHD ingeslapen moeten worden.. voel me beetje gek eronder, betekent dat dat de hond eigenlijk mislukt is.. en ik dan, ook maar een spuitje erin? King en ik vermaken ons prima met ons hyperactieve leventje :D
Nee, dat geldt alleen voor honden die zo hyper zijn dat ze neurotisch worden. Honden waarbij die hyper toestand ook niet te doorbreken is omdat er niks meer binnenkomt en er dus geen enkele ingang is om met zo'n hond te werken. Die honden zijn ongelukkig in zo'n toestand en brengen zichzelf en anderen in gevaar. Als medicatie daar niet helpt om die constante hyper staat te doorbreken, is er eigenlijk geen andere keus dan de hond uit zijn lijden te verlossen want dat is geen doen. Maar dat zijn extreme gevallen en die komen weinig voor.
Veel van de honden die ADHD genoemd worden zijn misschien wel 'alle dagen heel druk' maar meer omdat ze te weinig uitdaging en structuur krijgen of omdat de eigenaar een hond heeft gekozen met een hoger energieniveau dan in dat gezin gewenst is.
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Muiske »

Ik vraag mij uberhaupt wel af of een hond adhd kan hebben. Aangezien ADHD een stoornis is van de hersenen waardoor bepaalde gedeelten in de hersenen anders werken dan normaal en er chaos ontstaat.
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015
Plaats reactie