Indy ruikt opeens heel erg
-
nicole
- Middelgrote hondenneus

Indy ruikt opeens heel erg
Indy is een reu van 7 mnd oud. Hij had voorheen altijd wel een eigen luchtje, maar niets bijzonders.
(hij krijgt overigens KVV).
Maar sinds vandaag is het niet te harden.........Toen ik het kleed van de bench afhaalde en hij kwam eruit gerend, rook ik hem gelijk. Een een doordringende penetrante lucht.
Wat ik ook doe, het helpt niet: de hele dag de deur open, zijn kleed in de bench vervangen, zijn bench schoon gesopt, de hele kamer gezogen en gedweild, met luchtverfrisser. Niets helpt. Elkj moment ruik je die lucht en zelfs als hij buiten loopt, blijf je het ruiken.
Wat kan het zijn? Zijn het hormonen? Maar nog belangrijker; wat kunnen we eraan doen om de lucht te verdrijven?
(hij krijgt overigens KVV).
Maar sinds vandaag is het niet te harden.........Toen ik het kleed van de bench afhaalde en hij kwam eruit gerend, rook ik hem gelijk. Een een doordringende penetrante lucht.
Wat ik ook doe, het helpt niet: de hele dag de deur open, zijn kleed in de bench vervangen, zijn bench schoon gesopt, de hele kamer gezogen en gedweild, met luchtverfrisser. Niets helpt. Elkj moment ruik je die lucht en zelfs als hij buiten loopt, blijf je het ruiken.
Wat kan het zijn? Zijn het hormonen? Maar nog belangrijker; wat kunnen we eraan doen om de lucht te verdrijven?
When life gives you a 100 reasons to cry, show life that you have a 1000 reasons to smile
-
speurneus carola
- Speurneus

-
Lien
- Speurneus

- Contacteer:
-
Laboriginals
- Speurneus

- Contacteer:
Inderdaad, als ze in de rui zijn of komen, kunnen ze ook een tijdje flink stinken. En ook van volle anaalklieren. Ik ben wel eens met een hond die ook ineens zo vreselijk rook, naar de trimsalon geweest. Laten ontwollen, wassen, föhnen, oren, anaalklieren, nagels.. een paar uurtjes beautysalon en ze was weer helemaal bloesemfris
Hier hebben ze overigens ook fijne spulletjes tegen dierenluchtjes: http://www.ecodor.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Hanneke
Hier hebben ze overigens ook fijne spulletjes tegen dierenluchtjes: http://www.ecodor.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Hanneke
-
nicole
- Middelgrote hondenneus

hij had gisteravond en vanmorgen ook on-ge-lo-fe-lijk diaree, het spoot er echt met 1 grote plof uit (lekker praatje, sorry).
Hijheeft van de week op straat iets van een billendoekje opgegeten. Dat kwam er gistermiddag met moeite uit. Zou dat ook dit toch gevolg kunnen hebben?
Het lijkt overigens wel iets minder te worden.
Hijheeft van de week op straat iets van een billendoekje opgegeten. Dat kwam er gistermiddag met moeite uit. Zou dat ook dit toch gevolg kunnen hebben?
When life gives you a 100 reasons to cry, show life that you have a 1000 reasons to smile
-
MheenLab
- Grote hondenneus

Ja, dat kan heel goed. Hier hebben ze ook de spuitpoep als ze weer eens aan het honden drollen snacken geweest zijnnicole schreef:hij had gisteravond en vanmorgen ook on-ge-lo-fe-lijk diaree, het spoot er echt met 1 grote plof uit (lekker praatje, sorry).
Wat ik dan meestal doe, is gewoon droogvoer geven, of een paar biscuitjes o.i.d.
-
sharon66057
- Speurneus

Dat lijkt me toch niet zo handig, ik zou dan juist geen ander voer gevenMheenLab schreef:Ja, dat kan heel goed. Hier hebben ze ook de spuitpoep als ze weer eens aan het honden drollen snacken geweest zijnnicole schreef:hij had gisteravond en vanmorgen ook on-ge-lo-fe-lijk diaree, het spoot er echt met 1 grote plof uit (lekker praatje, sorry).
Wat ik dan meestal doe, is gewoon droogvoer geven, of een paar biscuitjes o.i.d.
Hier word dan gewoon eigen eten gegeven maar dan kleine beetjes per keer, of een lekker gekookt kipfiletje (kookvocht kan je na afkoelen ook laten drinken)

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...
R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
-
MheenLab
- Grote hondenneus

Labradors zijn net wandelende kliko's .. Én echt, of ik hier nou A of B voer, het gaat er zonder morre erin, en ook zonder rare bijverschijnselen ..sharon66057 schreef:Dat lijkt me toch niet zo handig, ik zou dan juist geen ander voer gevenMheenLab schreef:Ja, dat kan heel goed. Hier hebben ze ook de spuitpoep als ze weer eens aan het honden drollen snacken geweest zijnnicole schreef:hij had gisteravond en vanmorgen ook on-ge-lo-fe-lijk diaree, het spoot er echt met 1 grote plof uit (lekker praatje, sorry).
Hier word dan gewoon eigen eten gegeven maar dan kleine beetjes per keer, of een lekker gekookt kipfiletje (kookvocht kan je na afkoelen ook laten drinken)
-
rimanime
- Speurneus

Hier heerst een virusje......Ac heeft ook flinke diarree. Ik zet hem op 'rust' . Heeft vandaag zijn maaltijd i.p.v. in 1x nu in 5en (wel minder dan normaal) gekregen om de darmen te sparen maar wel aan de gang te houden. Overigens krijgt hij gewoon zijn eigen voer (vers)nicole schreef:hij had gisteravond en vanmorgen ook on-ge-lo-fe-lijk diaree, het spoot er echt met 1 grote plof uit (lekker praatje, sorry).

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......
Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
-
MheenLab
- Grote hondenneus

Dat van dat virusje moet haast wel, voor een goede 14 dagen terug hadden ze om de beurt hier ook de spuitpoep .. En niet te zuinig ook!rimanime schreef:Hier heerst een virusje......Ac heeft ook flinke diarree. Ik zet hem op 'rust' . Heeft vandaag zijn maaltijd i.p.v. in 1x nu in 5en (wel minder dan normaal) gekregen om de darmen te sparen maar wel aan de gang te houden. Overigens krijgt hij gewoon zijn eigen voer (vers)nicole schreef:hij had gisteravond en vanmorgen ook on-ge-lo-fe-lijk diaree, het spoot er echt met 1 grote plof uit (lekker praatje, sorry).
Nu is gelukkig weer alles bij het oude, en gewoon weer de ouderwetse stevige labrador kroketjes
-
Zootje
Hier nog een stinkerd... Sinds we terug zijn van vakantie (op vakantie ook al hoor) hebben haar nu 2x gewassen in 3 weken en dat helpt ook niet.. Op vakantie lag ze dan ook continu in het water dus misschien daardoor deze lucht?
Geen idee wat er mee te doen, laten het maar.. Laten haar wat zwemmen af en toe maar meer kunnen we ook niet doen volgens mij.. Het is bij Ziva echt de vacht..
Geen idee wat er mee te doen, laten het maar.. Laten haar wat zwemmen af en toe maar meer kunnen we ook niet doen volgens mij.. Het is bij Ziva echt de vacht..
-
dinodap
- Middelgrote hondenneus

-
nicole
- Middelgrote hondenneus

Indy zwemt nauwelijks, dus daar kan het niet aan liggen.
De lucht kwam echt van het een op het andere moment. Nav de tips hierboven heb ik zijn 'achterkant' een paar keer een flinke poetsbeurt gegeven. Even hadden we het idee dat het minder werd, maar steeds als we de trap aflopen (indy komt alleen in de woonkamer), komt de geur je tegemoet. Zelfs als je buiten op straat loopt, heb ik het idee dat ik hem ruim.
De lucht kwam echt van het een op het andere moment. Nav de tips hierboven heb ik zijn 'achterkant' een paar keer een flinke poetsbeurt gegeven. Even hadden we het idee dat het minder werd, maar steeds als we de trap aflopen (indy komt alleen in de woonkamer), komt de geur je tegemoet. Zelfs als je buiten op straat loopt, heb ik het idee dat ik hem ruim.