kleine kale plekjes in vacht

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
kristies
Speurneus
Speurneus

kleine kale plekjes in vacht

Ongelezen bericht door kristies »

Hey hey..

sorry ben niet zo actief meer, maar nu toch weer eens een vraag. Chester is gaan logeren een weekje bij zijn fokker en nu ontdekken we net een klein kaal plekje op zijn poot en een nog kleiner plekje onder zijn oog. We hebben hem er nog niet aan zien krabben of bijten. Er zijn geen wondjes .. Iemand een idee ? Morgen denk ik even naar degene bellen waar hij gelogeerd heeft, maar wilde hier ook even vragen of iemand een idee heeft ? Hotspots heeft hij nog nooit gehad. Maar kan dat het zijn ?

Thanks vast voor het lezen ..
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Kan misschien van het spelen zijn? Ik heb werkelijk geen idee zo vanachter mijn laptop. Sterkte en als het verergert toch even naar een (holl.) da.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Is het nattig ?? Zo niet, dan is de kans heel klein dat het een hotspot is
Mocht het dat toch zijn, zul je met het uur zien dat de plekjes groter worden

Verder klinkt het als kleine beschadigingen door spelen (tanden/nagels/stekels van een boom) of iets in de die richting ?
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jeltje »

Toen Zyva vorig jaar terug kwam van haar 'vakantie' in de kennel had ze ook een kaal plekje op een poot. Heb daar toen ook nog over gebeld maar ze hadden geen idee wat het geweest kon zijn. Zyva had er ook geen jeuk aan ofzo en al snel groeiden er weer gewoon haartjes op. Geen idee wat het geweest is, ik denk van het stoeien
Ook heeft Zyva een keer last gehad van kale plekjes op haar flank en bij haar lip en dit bleek van een mijt te komen. Een DA kan dat onder een microscoop in ieder geval zien/uitsluiten.
kristies
Speurneus
Speurneus

thanks voor de snelle antwoorden. Ondertussen toch maar even gebeld naar Ben en Diana en die hadden het ook gezien, vergeten te zeggen. Maar dachten ook van het stoeien. Het is i.d. niet nat en een klein korstje te zien dus klinkt logisch..
Ongeruste miep ben ik ook he.. :oops:
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Hé, je let iedergeval goed op :D
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
roelien

Ongelezen bericht door roelien »

kristies schreef: Ongeruste miep ben ik ook he.. :oops:
Gewoon zorgzaam:)

Hier hebben ze ook wel eens puntjes die idd door het spelen komen.
Wel goed in de gaten houden of het veranderd of er plekjes bijkomen en je toch aan iets anders moet denken
kristies
Speurneus
Speurneus

ook vanochtend ziet het er precies hetzelfde uit als gisteren. maar ik houd het natuurlijk goed in de gaten. Ik zie het er ook niet aan krabben of likken
Plaats reactie