Erg gezellig

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Erg gezellig

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Tussen Max en Bob is het helemaal goed. Ze komen ontzettend goed met elkaar overweg en hebben samen veel plezier. Er is tot nu toe nog geen conflict geweest en beide honden accepteren elkaars grenzen. Uiteraard wordt Bob wel eens gecorrigeerd door Max, maar dat is vrij begrijpelijk. Er is echter een grote 'maar' ...
Ze hebben het wel erg gezellig samen en willen het liefste de hele dag spelen en stoeien met elkaar. En dat levert regelmatig onrust (qua lawaai) en schuivende meubels op :oops:
Het stoeien is meestal niet wild of ruw. Max gaat op zijn rug liggen en Bob gaat op Max zitten en dan gaan ze met de bekken stoeien. Of naast elkaar liggen en dan met hun bekken stoeien. De onrust ontstaat pas zodra Max overprikkelt wordt door Bob en rondjes gaat rennen. Bob rent erachter aan en dan treffen zij elkaar ergens en dan is het even wild stoeien en dan Max weer sprintje door de woonkamer..
Een ander favoriet spelletje is het uitkiezen van een speeltje en dan -als-je-het-wilt-hebben-kom-het-maar-halen te spelen. Het is geweldig mooi om hun lichaamstaal te zien en het plezier dat ze er beiden in beleven. Maar ook dit spelletje kan ontaarden in een sprint als Max overprikkelt wordt.
Op het moment dat Max in zijn hyperactieve toestand komt, kan ik niks meer doen en dring ik niet meer door. Het enige dat helpt is een hard geluid maken, Mijn vraag aan jullie is hoe je honden kunt leren dat het 'klaar' is, dat er rust moet zijn? Toen Bob nog echt klein was, was dat vrij makkelijk...hopsakee in de bench. Nu hij bijna een halfjaar is en dus minder in de bench is, wil ik overgaan tot een duurzame oplossing.
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
Noah/Bruce
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Noah/Bruce »

Wij hadden dat ook, regelmatig vlogen de stoelen door de kamer, wij hebben dat min of meer opgelost door hun te verbieden(ja ja) in de woonkamer te spelen, dat mag voortaan alleen nog maar in de tuin , wij hebben geluk dat het commando in de mand al vrij vlot werd opgevolgd.

Misschien voor jullie ook een optie!!( als je een tuin hebt tenminste anders zou ik het ook niet weten)
TRAMPS LIKE US.......BABY WE WERE BORN TO RUN
Bowie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bowie »

Eigenlijk moet je zien dat je net voordat Max overprikkelt raakt het spel stopt.
Plaats reactie