Oren

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Jack

Oren

Ongelezen bericht door Jack »

Jack schudt met zijn oren als hij wakker is geworden.
Hij doet het een aantal keer achter elkaar. Daarna komt het regelmatig terug, ook onder het uitlaten.

Wat zou dit kunnen zijn??
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Stinken zn oren? Als je erin kijkt, zie je dan zwarte korreltjes?

Het klinkt als vuile oren. Het beste kan je ze dan heel voorzichtig schoonmaken met een daarvoor bestemd product. Puur Oor en Espree Ear care vind ik zelf erg prettig in gebruik, maar er zijn zat middeltjes op de markt.

Wat ook fijn is is heel goed afgekoelde kamillethee, beetje in oor druppelen en met een watje het vuil verwijderen.

Bij twijfel of geen gewenst resultaat na 1 week: ga naar je Da!!
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Jack

Bedankt voor je reactie! Zijn oren zijn niet viezer als anders, ook ruiken ze niet.
Verder mag ik er gewoon aankomen, het doet geen zeer ofzo.
Zou het kunnen komen van het zwemmen? water in het oor?
Bowie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bowie »

't Kan zeker van water in 't oor komen.
Maar als hij blijft klapperen met z'n oren (ook als er geen vieze oren of oorontsteking lijkt te zijn) zou ik toch de DA ernaar laten kijken.
Bij het klapperen zou er een bloedoor kunnen ontstaan: http://whgdierenartsen.nl/Bibliotheek/t ... haematoom+(o.a.+Homeopathie" onclick="window.open(this.href);return false;)
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Ook hier laten we de oren altijd even nakijken als een van de honden gaat flapperen met de oren, en doen er zelf nooit uit onszelf zalfjes of cleaners in, want als het trommelvlies kapot is doe je je hond enorm veel pijn daarmee !!

Kay had laatst ook een oorontsteking, geen overmatig oorsmeer, geen rode oren, geen stank maar toch ontstoken
Dus bij twijfel toch even langs een DA ?
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
sophia
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door sophia »

Als Max begint te flapperen is dat bij hem meestal teveel oorsmeer en gebruik ik Otoclean. Daarna is dat snel weg. Je mag het inderdaad niet gebruiken bij een ontstoken oor, dus bij twijfel toch langs de DA.
Jack

Bedankt voor jullie reacties!

Met Jack naar de DA geweest, en idd een oorontsteking!:cry:
Nu gaat het weer prima! Schudden is over!

Groetjes!!
Plaats reactie