Quincje is daar bekend, klimt bij hun op schoot op de bank en scharreld er lekker op los.. De kippies zijn moeilijk, daar moet ik de eerste keer altijd echt even aangeven dat het niet gewenst is dat ze die weg jaagt, maar daarna is het klaar.. Voor Noortje was het de eerste keer... Dus ik was benieuwd wat mijn 5 maanden oude ukkepuk ervan zou maken.. Bij ons begint ze langzaam wat grenzen te verleggen (nou ja, dat probeerd ze...) en ze krijgt duidelijk meer energie.
Kennismakking kippies? Ja maar vrouwtjes, BOEIEND??? Die lopen ook bij ons achter hoor.. Ze liep zo tussen de kippetjes door alsof het dagelijkse gang van zaken is!
De drent krijgt 1 maal per dag een bak met brokken, en daar doet hij de hele dag mee. Quincy weet inmiddels dat ze daar af moet blijven, en zodra de drent er dan een stel op de grond legt, tja, dan zijn ze voor Quincy.. Noortje? Na 1 keer aangeven dat Noortje daar niet aan mag komen heeft ze er niet meer naar getaald, zelf niet als ze uit de bak ernaast water dronk!! Ik was zo trots op die kleine uk!!!
En Quincy? Normaal haalde we in de nacht de bak weg, omdat ik haar daar dan niet helemaal vertrouwde.. Vannacht heeft ze bewezen dat ik haar daarin wel kan vertrouwen! Vanmorgen kwam ik beneden en was de bak met brokken nog keurig gevuld!
Er kwamen gisteren ook mensen op visite, en als je dan ziet hoe beheersd en rustig Noortje is voor haar 5 maanden is dat echt wel heel knap, keurig blijft ze bij begroeten op haar kussen liggen wat naast me ligt, tot ik haar toestemming gaf om vrij rond te dwarrelen! Echt rust vinden kon ze nog niet hoor, dat moest echt in de bench!
Jullie kunnen begrijpen dat die 5 maanden oude uk, maar ook Quincy mij ongeloofelijk trots hebben gemaakt dit weekend!!