foodwatch: Dierenvoer leidt tot alledaags dierenleed

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Apke

foodwatch: Dierenvoer leidt tot alledaags dierenleed

Ongelezen bericht door Apke »

Een beetje geschrokken van [url]http://vroegevogels.vara.nl/index.php?cHash=0e444d0b2059fcddbaf39ff3022517b0&id=1006&tx_ttnews[tt_news]=362105[/url].

Nu wil ik overstappen op Lotgering, hoeveel zou een volwassen Labrador nodig hebben?
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

ongeveer 2 tot 3 % van zijn lichaamsgewicht.ligt er aan hoe aktief je honden zijn.

en ik ben blij dat er steeds meer aandacht komt voor de kwaliteit van diervoeding.
een paar jaar geleden werd ik nog aangekeken of ik gek was als ik zei dat ik Roef liet barfen.
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Lars en Daniëlle
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Lars en Daniëlle »

@ Helemaal mee eens. Ik vind het ook super dat er steeds beter over nagedacht wordt, heb een vriendin ook zover gekregen dat ze overstapt op vers.

Maar terugkomend op je vraag inderdaad 2 tot 3% van het lichaamsgewicht. Ze vinden het vast heerlijk.
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

:klasse:
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

roef schreef:ongeveer 2 tot 3 % van zijn lichaamsgewicht.ligt er aan hoe aktief je honden zijn.

en ik ben blij dat er steeds meer aandacht komt voor de kwaliteit van diervoeding.
een paar jaar geleden werd ik nog aangekeken of ik gek was als ik zei dat ik Roef liet barfen.
Moet je nagaan hoe dat 9 jaar geleden was........
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

rimanime schreef:
roef schreef:ongeveer 2 tot 3 % van zijn lichaamsgewicht.ligt er aan hoe aktief je honden zijn.

Moet je nagaan hoe dat 9 jaar geleden was........
helemaal mesjokke! :D :gekkebek: :lol: :wink:

ik ben zo blij dat ik na mijn eerste verbaasde reactie op het topic:wat eet je hond vandaag,verder ben gaan lezen dan mijn neus lang is en de brokken weg gegooid heb toen roef 5 maanden oud was.
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Muiske »

Helemaal top dat er meer aandacht voor komt.

Ik kreeg laatst de opmerking van een 'ervaren' hondeneigenaar "Maar van vers vlees krijgt ie toch wormen??" Zo zie je maar weer hoe slecht mensen voorgelicht worden. :confused:
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Mijn honden krijgen ook Lotgering en die krijgen ongeveer 500 gram per dag.
Sommigen wat minder en sommigen wat meer, maar het is een mooie
hoeveelheid om mee te beginnen en dan aanpassen naar meer of minder
als dat nodig is.

Succes! :applaus:
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Fijn dat hier nu meer aandacht voor komt, de mensen die hier kvv/barf voeren weten dit al jaren. Triest dat het zo gaat met het dierenvoer :(
Een zak Royal Canin is niet bepaald gratis, en als je dan de inhoud ervan bekijkt :? Jammer alleen dat in het stuk wordt beweerd dat ook katten liever vlees eten dan brok/blik, dat klopt als je ze daar op af speent, maar veel volwassen katten zijn een stuk lastiger over te zetten.

Ik ben heel benieuwd naar de verschillen die jij op gaat merken na het overstappen Apke, wil je dat nog eens posten?
Bedenk wel dat jouw honden wellicht kunnen gaan ontgiften als je overstapt op vlees, dan werken ze nl de afvalstoffen van de brok uit hun lichaam en zaken als bv verharen, sterker geuren kunnen optreden maar zullen zeker weer verdwijnen.
Succes en jouw honden zullen je dankbaar zijn :wink:
charly
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door charly »

Krijgen ze 500 gr per dag per hond Lien, of samen?
Mijn gesteriliseerde teef krijgt 350 gr per dag en mijn reu (intact) krijgt ongeveer 550 gr per dag. Ze vinden het heerlijk en er zijn verschillende smaken bij Lotgering en zeer betaalbaar.
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

charly schreef:Krijgen ze 500 gr per dag per hond Lien, of samen?
Mijn gesteriliseerde teef krijgt 350 gr per dag en mijn reu (intact) krijgt ongeveer 550 gr per dag. Ze vinden het heerlijk en er zijn verschillende smaken bij Lotgering en zeer betaalbaar.
Ja, hier ook. De gesteriliseerde teef krijgt ook zo'n 350 gram en de anderen iets meer. Dus per hond per dag :)
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door corretje »

Ik geeft Diezel ook kvv. Hij krijgt per dag 800 gram. Hij kreeg eerst 700 gram. Viel er af. Heb hem toen ontwormt en zijn hem meer gaan voeren. Dus 's morgens 400gram en 's avonds ook. Hij is wel wat aangekomen, maar van mijj mag ie wat dikker worden. Hij weegt nu tussen de 26 en 28 kilo denk ik. Iemand tips om hem zwaarder te krijgen?
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Mijn dames krijgen ongeveer 400 gram Lotgering per dag, verdeeld over 2 keer. En dan nog hun trainers als we aan het werk zijn en zo nu en dan een tussendoortje (kippenloopvoetjes of een lamsribbetje of gedroogde vleugeltjes) en ze blijven prachtig op gewicht op die manier. :)
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
Allard

Ongelezen bericht door Allard »

Hier in pakje per dag (500gr).
luna
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door luna »

Ik ben net begonnen met lotgering nu 11 dagen ,luna is 16 mnd weegt 28 kg, gesteriliseerd geef ochtend en avond ongeveer 170 gram. Geef op advies 1 soort totaal vlees om te wennen. Ze vindt het heerlijk maar verder nog geen veranderingen
:bruinpootje: Senna, Sheer Joy of the pyramid woodstack 1-11-2013 :bruinkopje:
:zwartkopje: Luna, Senna van de Dauwtrapper 30-06-2011 :zwartpootje:
Plaats reactie