Omgang pup met volwassen hond
-
- Kleine hondenneus
Bedankt voor je reactie Marron, Ik behandel ze zeker niet van `suiker`ik snap wel dat het zo overkomt. Ze gaat ook regelmatig mee naar de bossen, puppycursus, Laat haar zoiezo 1x per dag met Baco en de kong in de tuin, we doen nieuwe dingen met haar, laat haar iedere dag even los rennen op het grasveld hier voor, ik laat haar kennis maken met andere honden.
Het beste speelt ze met Baco als ze net wakker is, Baco op zijn bank ligt en ze kruipt erbij, dan gaat ze hem eerst likken en dan gaan ze met hun bekken spelen ze kruipt boven op hem.
Maar als ze net van puppycursus of een wandeling terug komt, gaat ze in baco zijn nek hangen om niet meer los te laten.
Het beste speelt ze met Baco als ze net wakker is, Baco op zijn bank ligt en ze kruipt erbij, dan gaat ze hem eerst likken en dan gaan ze met hun bekken spelen ze kruipt boven op hem.
Maar als ze net van puppycursus of een wandeling terug komt, gaat ze in baco zijn nek hangen om niet meer los te laten.

Bedankt Monika!
-
- Kleine hondenneus
Ik heb het net eens even weer geprobeerd, samen los in de tuin, eerst zonder iets, dan gaat luna in baco zijn nek hangen, en trekken en in zijn poten bijten, baco legt haar telkens op haar rug voor 2 sec met zijn bek om haar nek. vervolgens begint Luna weer opnieuw.
Daarna heb ik ze beide een kong gegeven, dat ging dit keer goed alle 2 een plekje in de tuin, lekker 30 min, kong eten.
Dan is die van Luna op, en begint ze weer opnieuw, ze gaat naar Baco om zijn kong te pakken, baco houd de kong in zijn bek en gromt een keer, en ze gaat aan zijn nek hangen net zolang tot Baco gaat staan. ze blijft hangen en trekken, tot Baco de kong los laat, en dan begint het spelen gevecht weer opnieuw, het stopt gewoon niet, en er word alleen maar harder en feller getrokken aan baco zijn nek door Luna.
Ik krijg er echt hoofdpijn van, ik weet gewoon echt niet meer of het fatsoenlijk hondengedrag of vechten is. en ik weet vooral echt niet meer wat ik eraan kan doen.
Daarna heb ik ze beide een kong gegeven, dat ging dit keer goed alle 2 een plekje in de tuin, lekker 30 min, kong eten.
Dan is die van Luna op, en begint ze weer opnieuw, ze gaat naar Baco om zijn kong te pakken, baco houd de kong in zijn bek en gromt een keer, en ze gaat aan zijn nek hangen net zolang tot Baco gaat staan. ze blijft hangen en trekken, tot Baco de kong los laat, en dan begint het spelen gevecht weer opnieuw, het stopt gewoon niet, en er word alleen maar harder en feller getrokken aan baco zijn nek door Luna.
Ik krijg er echt hoofdpijn van, ik weet gewoon echt niet meer of het fatsoenlijk hondengedrag of vechten is. en ik weet vooral echt niet meer wat ik eraan kan doen.

Bedankt Monika!
-
- Middelgrote hondenneus
Haal jij Luna er wel eens af?
Wij doen het hier wel met Jonas op het moment dat Joris niet ingrijpt. Bij zijn nekvel, op zijn rug en dan een flinke foei... Na een paar keer kon het op afstand met alleen de foei.
Bij ons is het natuurlijk ook nog eens zo dat Joris zelf eigenlijk nog een pup is, sinds wij ingrijpen doet hij het zelf ook wel eens goed pittig. Net alsof hij nu weet dat het gewoon niet mag.
Vechten is het niet denk ik hoor, dat gaat echt wel harder tekeer...
Succes ermee!
Wij doen het hier wel met Jonas op het moment dat Joris niet ingrijpt. Bij zijn nekvel, op zijn rug en dan een flinke foei... Na een paar keer kon het op afstand met alleen de foei.
Bij ons is het natuurlijk ook nog eens zo dat Joris zelf eigenlijk nog een pup is, sinds wij ingrijpen doet hij het zelf ook wel eens goed pittig. Net alsof hij nu weet dat het gewoon niet mag.
Vechten is het niet denk ik hoor, dat gaat echt wel harder tekeer...
Succes ermee!
-
- Kleine hondenneus
Nancy, ik ben er niet zo van om een pup in zijn nek vel te pakken en op der rug te leggen, ik persoonlijk denk dat wij mensen dit nooit op t juiste moment doen, zoals een homd dit zou doen. Ik probeer met luna op een positieve manier te trainen met afleiden en belonen, als ik t spel te gek vind worden ze ik klaar en probeer ik ze rustig uit elkaar te halen.

Bedankt Monika!
-
- Speurneus
Als ik dit zo hoor, zou ik veel eerder zelf ingrijpen.
Ga er gewoon naast zitten en begeleid het spelen, zodat het verloopt zoals jij dat wil.
Ik heb een paar keer per week een pup op bezoek van 18weken nu en ondanks dat Mexx corrigeert, moet ik afentoe zelf even ingrijpen. Bear corrigeert niet en dan grijp ik veel eerder in. Hij pakt zijn rust nu steeds meer en doet hij dat niet, moet hij verplicht rusten.
Nu is het wel wat anders omdat hij iedere keer maar een halve dag bij mij is.
Ga er gewoon naast zitten en begeleid het spelen, zodat het verloopt zoals jij dat wil.
Ik heb een paar keer per week een pup op bezoek van 18weken nu en ondanks dat Mexx corrigeert, moet ik afentoe zelf even ingrijpen. Bear corrigeert niet en dan grijp ik veel eerder in. Hij pakt zijn rust nu steeds meer en doet hij dat niet, moet hij verplicht rusten.
Nu is het wel wat anders omdat hij iedere keer maar een halve dag bij mij is.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC
Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013

-
- Kleine hondenneus
Update van hier, we hebben nu een aantal dagen een totaal andere aanpak genomen, en deze werkt iig veel beter. Benieuwd wat jullie ervan vinden.
Telkens als Luna lekker in haar bench heeft liggen slapen, wat ze nu trouwens helemaal accepteert en net wakker is mag ze liggend en rustig met Baco op zijn bank spelen. Baco gaat dan echt op zijn rug liggen en Luna kruipt er boven op, ze likt hem dan, nipt aan zijn oortjes en ze spelen een beetje met hun bekken.
telkens na 10 a 15 min, net voor ze echt druk begint te worden neem ik haar mee naar buiten om met mij te spelen en te plassen en te poepen. Daarna mag ze in de keuken waar ze wel zicht heeft op Baco en mij )is afgezet) en ze krijgt daar haar kong of bot.
Dit herhalen we een aantal keer per dag. en het is nu heerlijk rustig in huis.
Ook trainen we dagelijks met haar terug naar haar plaats sturen los in de huiskamer.
Telkens als Luna lekker in haar bench heeft liggen slapen, wat ze nu trouwens helemaal accepteert en net wakker is mag ze liggend en rustig met Baco op zijn bank spelen. Baco gaat dan echt op zijn rug liggen en Luna kruipt er boven op, ze likt hem dan, nipt aan zijn oortjes en ze spelen een beetje met hun bekken.

telkens na 10 a 15 min, net voor ze echt druk begint te worden neem ik haar mee naar buiten om met mij te spelen en te plassen en te poepen. Daarna mag ze in de keuken waar ze wel zicht heeft op Baco en mij )is afgezet) en ze krijgt daar haar kong of bot.
Dit herhalen we een aantal keer per dag. en het is nu heerlijk rustig in huis.
Ook trainen we dagelijks met haar terug naar haar plaats sturen los in de huiskamer.

Bedankt Monika!
Wat een drukte kan zo'n pupperd geven he...
Wat ik van een goede gedragsdeskundige heb geleerd, is dat als je een oudere hond hebt, deze tot de leeftijd van 20 weken heel veel accepteert van de pup.
Na de 20 weken komt er een moment dat hij zijn grenzen gaat aangeven en de pup dit accepteert door zijn gedrag te stoppen.
Meestal is het daarna ook over.
Zij adviseert ook om juist niet teveel in te grijpen, mits de tweede hond ziek is en niet kan weg komen.
Dat betekend natuurlijk niet dat je ze de hele dag bij elkaar los moet laten, maar hier een beetje een weg in zoeken, bijv. door ook de oudere hond eens weg te leggen en met de kleine in huis bezig te zijn.
Wat ik van een goede gedragsdeskundige heb geleerd, is dat als je een oudere hond hebt, deze tot de leeftijd van 20 weken heel veel accepteert van de pup.
Na de 20 weken komt er een moment dat hij zijn grenzen gaat aangeven en de pup dit accepteert door zijn gedrag te stoppen.
Meestal is het daarna ook over.
Zij adviseert ook om juist niet teveel in te grijpen, mits de tweede hond ziek is en niet kan weg komen.
Dat betekend natuurlijk niet dat je ze de hele dag bij elkaar los moet laten, maar hier een beetje een weg in zoeken, bijv. door ook de oudere hond eens weg te leggen en met de kleine in huis bezig te zijn.
-
- Kleine hondenneus
@rolien, ik ben ook heel erg bezig de juiste weg te zoeken, en de pup ligt ook te spelen in de huiskamer (open keuken) maar wel op een afgezet stukje.
Ze mag niet meer bij Baco als ze al veel prikkels van bijv. een wandeling heeft gehad. Want dan is haar spel gewoon veel te druk en bijterig.
dus gaat ze eerst even 10 min rusten in de bench "waar ze altijd meteen in slaap valt, alvorens ze even bij Baco op zijn bank mag spelen.
Ze mag niet meer bij Baco als ze al veel prikkels van bijv. een wandeling heeft gehad. Want dan is haar spel gewoon veel te druk en bijterig.
dus gaat ze eerst even 10 min rusten in de bench "waar ze altijd meteen in slaap valt, alvorens ze even bij Baco op zijn bank mag spelen.

Bedankt Monika!
-
- Kleine hondenneus
Update, het gaat hier eigenlijk best goed ! nog niet helemaal hoe ik het zou willen zien, want hoe moe ze ook is, ze kan niet rustig in de huiskamer liggen.
Ik ben er nu iig wel zeker van dat ze elkaar leuk vinden, gisteren voor het eerst weer samen meegenomen naar het bos, en op de terug weg daagde baco haar zelfs uit om te spelen. Het wandelen zelf ging niet heel goed, zolang Baco inzicht is wil ze persee naar hem toe. en dat is op zich niet erg maar dan gaat ze in zijn nek hangen, en dat heb ik nu juist binnen in de huiskamer afgeleerd. (wat redelijk goed gaat).
Dus hier krijgt ze tijdens de wandeling geen kans voor.
Iemand nog tips, hoe ik het verder uit kan gaan bereidde ? doel is dus samen rustig liggen in de woonkamer!
Ik ben er nu iig wel zeker van dat ze elkaar leuk vinden, gisteren voor het eerst weer samen meegenomen naar het bos, en op de terug weg daagde baco haar zelfs uit om te spelen. Het wandelen zelf ging niet heel goed, zolang Baco inzicht is wil ze persee naar hem toe. en dat is op zich niet erg maar dan gaat ze in zijn nek hangen, en dat heb ik nu juist binnen in de huiskamer afgeleerd. (wat redelijk goed gaat).
Dus hier krijgt ze tijdens de wandeling geen kans voor.
Iemand nog tips, hoe ik het verder uit kan gaan bereidde ? doel is dus samen rustig liggen in de woonkamer!

Bedankt Monika!
Tsja... is ook een lastig iets....Baco&Luna schreef:@Rolien, geduld is niet mijn sterkste kant, maar ik ben al blij dat het stukken beter gaat ! Ze heeft overigens gisteren voor het eerst in haar bench geslapen met het deurtje open !
Fijn dat je wel vooruitgang ziet, miss maakt het dat wat makkelijker
Misschien zeg ik nu iets stoms, maar hou je Baco juist niet heel interessant voor haar door ze uit elkaar te houden? Samen wandelen lijkt mij als pup sneller aangeleerd dan als volwassen hond, en kan zij zich niet gedragen kun je toch gewoon ingrijpen? Uit jouw verhaal begrijp ik een beetje dat je nu een soort van politieagent aan het spelen bent en dat is toch niet de bedoeling.
-
- Kleine hondenneus
@Roos, je zegt niets stoms, maar we houden haar niet weg bij Baco , ze ligt in dezelfde ruimte als baco alleen zei in de bench, we laten haar meerdere malen per dag met Baco liggend spelen. we trainen dagelijks 10 min met hun samen, dit gaat wel goed, maar ze gaat gewoon niet liggen in de huiskamer ze blijft bij Baco bezig. (als ik haar niet vermaak)
(ik heb net ook een nieuw topic geopend) daar staat het misschien wat duidelijker in omschreven)
(ik heb net ook een nieuw topic geopend) daar staat het misschien wat duidelijker in omschreven)

Bedankt Monika!