Rare dierenarts
-
Huub
- Middelgrote hondenneus

Rare dierenarts
Ik was van de week bij de dierenarts om Huub zijn hechtingen eruit te laten halen.
Even wat langer mee gewacht omdat de wond zo onrustig was.
Het ziet er nu allemaal prima uit.
Maar hij moest dus ook voor zijn enting PI en weil (ik dacht juist met een jaar dat ze DHP moesten).
Dus ik uitgelegd ik voer hem zo natuurlijk mogelijk vers vlees en heb me ook verdiept in de entingen.
Uitgelegd dat mijn vorige lab Epileptie had en de laatste 2 jaar zonder enting geen last meer had van aanvallen.
Hij keek me al aan alsof ik gek was.
Dus ik gezegd ik wil deze entingen niet.
Nou zegt ie als hij weil krijgt is hij zowiezo dood he.
Dus rustig uitgelegd dat Huub bang is van water en dus niet zwemt.
Nou ik moest het zelf maar weten dan.
Hij keek me echt aan alsof het mij om het geld ging nou als dat zo was had ik Huub niet voor bijna 400euro laten castreren dacht ik zo.
Kreeg ook nog even een sneer over het verse vlees op ik wel bekend was met salmonella.
Dus ik zei ja maar kreeg toch een folder in mijn handen geduwd.
Die folder ging erover dat de honden salmonella op ons kunnen overdragen door zichzelf of ons te likken.
En als kinderen dan de hond aaide konden ze heel ziek worden.
Was een folder van een andere dierenarts die dus zoals ik dat las fel tegen KVV is.
Ik ga dus eens bij andere dierenartsen informeren of daar wel mee te overleggen/praten valt.
En ik had het eigenlijk kunnen weten want in de wachtkamer hing een briefje over het enten van katten die niet buiten komen.
Dat dat dus wel heel hard nodig was ivm allerlei ziektes.
Mijn katten zijn sinds ze niet meer geent worden nog nooit zo gezond geweest.
Even wat langer mee gewacht omdat de wond zo onrustig was.
Het ziet er nu allemaal prima uit.
Maar hij moest dus ook voor zijn enting PI en weil (ik dacht juist met een jaar dat ze DHP moesten).
Dus ik uitgelegd ik voer hem zo natuurlijk mogelijk vers vlees en heb me ook verdiept in de entingen.
Uitgelegd dat mijn vorige lab Epileptie had en de laatste 2 jaar zonder enting geen last meer had van aanvallen.
Hij keek me al aan alsof ik gek was.
Dus ik gezegd ik wil deze entingen niet.
Nou zegt ie als hij weil krijgt is hij zowiezo dood he.
Dus rustig uitgelegd dat Huub bang is van water en dus niet zwemt.
Nou ik moest het zelf maar weten dan.
Hij keek me echt aan alsof het mij om het geld ging nou als dat zo was had ik Huub niet voor bijna 400euro laten castreren dacht ik zo.
Kreeg ook nog even een sneer over het verse vlees op ik wel bekend was met salmonella.
Dus ik zei ja maar kreeg toch een folder in mijn handen geduwd.
Die folder ging erover dat de honden salmonella op ons kunnen overdragen door zichzelf of ons te likken.
En als kinderen dan de hond aaide konden ze heel ziek worden.
Was een folder van een andere dierenarts die dus zoals ik dat las fel tegen KVV is.
Ik ga dus eens bij andere dierenartsen informeren of daar wel mee te overleggen/praten valt.
En ik had het eigenlijk kunnen weten want in de wachtkamer hing een briefje over het enten van katten die niet buiten komen.
Dat dat dus wel heel hard nodig was ivm allerlei ziektes.
Mijn katten zijn sinds ze niet meer geent worden nog nooit zo gezond geweest.
Liefs Francis
Baloe en Sappa altijd in mijn hart
-
Kay
- Speurneus

- Contacteer:
Maar laat je Huub dan wel titeren ? Of laat je Huub helemaal niet meer enten ?
Hier krijgen mijn honden de puppie entingen, de enting bij hun eerste jaar en daarna laat ik ze titeren.... Want om bij gezonde honden te zeggen "ik laat ze helemaal niet meer enten zonder dat ik weet hoe het met de antistoffen zit" vind ik wat kort door de bocht
En voor wat betreft je dierenarts, tsja die ziet zijn kassa natuurlijk nu niet gevuld worden met jouw entingsgeld, dus vandaar zijn irritatie denk ik
Hier krijgen mijn honden de puppie entingen, de enting bij hun eerste jaar en daarna laat ik ze titeren.... Want om bij gezonde honden te zeggen "ik laat ze helemaal niet meer enten zonder dat ik weet hoe het met de antistoffen zit" vind ik wat kort door de bocht
En voor wat betreft je dierenarts, tsja die ziet zijn kassa natuurlijk nu niet gevuld worden met jouw entingsgeld, dus vandaar zijn irritatie denk ik
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!
Kay 22-10-2006
Daan 16-1-2010
Sjors 10-2-2015
-
Roos
Re: Rare dierenarts
Met onze poezen is het net zo.Huub schreef: Mijn katten zijn sinds ze niet meer geent worden nog nooit zo gezond geweest.
Een kat van ons vecht nogal graag, en had een paar jaar terug constant het ene abces na het andere.
Sinds zij niet meer ingeënt wordt heeft zij wel wondjes maar er komt nooit meer een abces van.
Na veel lezen over de mogelijke nadelen van enten ben ik tot dit besluit gekomen.
De honden vallen beiden in een risicogroep (epilepsie/vroege castratie), dus ook die worden niet meer geënt.
De opmerking van jouw da over de weil enting vind ik juist wat kort door de bocht, nu laat hij het to jou overkomen dat de weilenting jouw hond 100% beschermt en niets is minder waar.
Wel zou ik erbij willen zeggen dat overal waar ratten komen kans is op een weilbesmetting, dit is niet alleen weggelegd voor honden die vaak zwemmen.
Voor zover ik weet is het verhaal over salmonella besmetting dikke onzin, maar dat kan ik nu in ieder geval niet onderbouwen, daar zou je je over in moeten lezen.
Als je verder geen problemen hebt met deze da zou ik hem niet de wacht aanzeggen, dat voedingsverhaal kun je ook naast je neerleggen en het niet meer met hem over voeding hebben.
Doe ik ook met mijn da, die ziet ook allemaal beren op de weg met mijn manier van voeren, maar ik zie ze niet dus ze kijkt maar even
Apart verhaal, want over het niet meer enten hoor ik haar nooit
-
Huub
- Middelgrote hondenneus

Nee ik wil Huub idd laten titteren en niet hellemaal niet meer laten enten.
Ik was vanmiddag bij mijn oude dierenartsenpraktijk en daar vertelde ze idd over weil en ratten.
En hun zeiden idd over vlees dat dat prima was als ik maar compleet gaf.
Wat ik ook doe.
Ik wil dus binnenkort eens bij mijn oude dierenarts langs met Huub.
Maar dus met 1 jaar wel de PI enten?
Ik was vanmiddag bij mijn oude dierenartsenpraktijk en daar vertelde ze idd over weil en ratten.
Wat ik ook doe.
Liefs Francis
-
Lars en Daniëlle
- Hele grote hondenneus

-
Huub
- Middelgrote hondenneus

Geloof dat hij met de castratie al aardig binnen was.Lars en Daniëlle schreef:Tja niet laten vaccineren en ook geen potentiële klant voor de brokken van zijn sponsor.... hij kijkt je niet aan alsof je gek bent maar alsof hij water ziet branden. Daar gaat zijn omzet
Liefs Francis
-
Bowie
- Speurneus

De enting 1 jaar na de laatste puppy enting zou ik zeker wel laten doen, de entingen van Novibac hebben een 3 jaar registratie, dan zou je na 3 jaar kunnen titteren en aan de hand van de aan/afwezige antistoffen kunnen enten.Huub schreef:Nee ik wil Huub idd laten titteren en niet hellemaal niet meer laten enten.
Wat ik ook doe.
-
Huub
- Middelgrote hondenneus

Oke dus de PI wel doen.Bowie schreef:
De enting 1 jaar na de laatste puppy enting zou ik zeker wel laten doen, de entingen van Novibac hebben een 3 jaar registratie, dan zou je na 3 jaar kunnen titteren en aan de hand van de aan/afwezige antistoffen kunnen enten.
Dat wordt dan wel bij mijn nieuwe oude dierenarts ging altijd naar hem toe toen ik nog fokte met de katten.
Kon zelfs midden in de nacht terecht voor een keizersnede bij een poes.
Stonden we in onze pyama kittens droog te wrijven.
Liefs Francis
-
Allard
400 euro is peanuts voor een dierenarts. Die wilt dat je royal canin aan je hond geeft zodat je elke maand terug komt bij hemHuub schreef:Geloof dat hij met de castratie al aardig binnen was.Lars en Daniëlle schreef:Tja niet laten vaccineren en ook geen potentiële klant voor de brokken van zijn sponsor.... hij kijkt je niet aan alsof je gek bent maar alsof hij water ziet branden. Daar gaat zijn omzet
-
Roos
-
Roxy11
- Hele grote hondenneus

Er zit een groot verschil per dierenarts qua prijzen. Ikzelf heb toevallig ook een hele dure
Ik hoor bij ons in de omgeving genoeg mensen die een dierenarts hebben die veel goedkoper zijn.
Pas geleden nog moest ik met Roxy voor een oogontsteking....5 minuten binnen geweest, een druppetje in ieder oog om te kijken of er een beschadiging op zat (volgens mij niet eens nodig) en een zalfje voor de ontsteking....50 euro lichter.
Lang leve de verzekering.
Ik hoor bij ons in de omgeving genoeg mensen die een dierenarts hebben die veel goedkoper zijn.
Pas geleden nog moest ik met Roxy voor een oogontsteking....5 minuten binnen geweest, een druppetje in ieder oog om te kijken of er een beschadiging op zat (volgens mij niet eens nodig) en een zalfje voor de ontsteking....50 euro lichter.
Lang leve de verzekering.
-
Huub
- Middelgrote hondenneus

ik zou idd ongeveer 180 euro kwijt zijn voor een gewone castratie maar omdat Huub zijn ballen niet ingedaald waren werd het een flinke ingreep en dus een snee in zijn buik om zijn piep heen.Herman 70 schreef:400 euro is een hap geld.
Wij waren voor de castratie €165 kwijt inclusief pijnstilling en controle.
Was een zoektocht naar 2 vrij kleine balletjes dus sterelisatiekosten.
Liefs Francis