ervaring met Kronch Pemmikan?
-
perelaar
- Middelgrote hondenneus

ervaring met Kronch Pemmikan?
Heeft iemand ervaring met Kronch Pemmikan, of een andere soortgelijke aanvullende voeding?
Ik zoek een gemakkelijk te verdelen hoog-calorische extra voeding, om te gebruiken tijdens de jacht.
In het jachtseizoen krijgt Harpo sowieso al wat meer voeding, maar sommige dagen zijn extra zwaar (veel modder, lange afstanden, koud) en dan is een extra welkom.
Veel extra geven 's morgens voor de jacht werkt niet heb ik gemerkt, dat poept hij er zo weer uit...
Ik zoek een gemakkelijk te verdelen hoog-calorische extra voeding, om te gebruiken tijdens de jacht.
In het jachtseizoen krijgt Harpo sowieso al wat meer voeding, maar sommige dagen zijn extra zwaar (veel modder, lange afstanden, koud) en dan is een extra welkom.
Veel extra geven 's morgens voor de jacht werkt niet heb ik gemerkt, dat poept hij er zo weer uit...
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<
Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008
Flora (Eyes of the River) °01/07/2006
- RaymondC
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
-
perelaar
- Middelgrote hondenneus

-
speurneus carola
- Speurneus

-
Lupos
- Speurneus

- Contacteer:
Ik heb toevallig een vergelijkbare vraag gesteld in jachthonden in de praktijk-groep op Facebook. Dit omdat hier allemaal mensen zitten die met hun hond werken op zwaar niveau. De Kronch Pemmikan heb ik doorgekeken, maar blijkt enkel 1 snel opneembaar materiaal te bevatten: druivesuiker. Druivensuiker is bewezen effectief voor werkhonden om op korte termijn een hogere prestatie te kunnen leveren (zowel fysiek als mentaal). Dit is onderzocht en stond in 2010 ook beschreven in de labradorpost. Honden die na inspanning druivensuiker krijgen, leveren daarna een zelfde prestatie als de controlegroep die rust heeft gehouden alvorens een opdracht uit te voeren.
Recent kreeg ik de mogelijkheid om het op mijn eigen Juna te testen: een zware jacht in Belgie, met een groot aantal stukken en daarnaast een zeer zwaar terrein. Tussen de middag heb ik haar 200gram gemalen vlees, met een eetlepel druivensuiker in water opgelost, gegeven. Het resultaat viel op: ze werkte alsof ik haar in de ochtend uit de auto pak! Nu werkte ze vorige keer aan het eind van de dag zeker niet slecht, maar ter ondersteuning kan het geen kwaad bij zulke prestaties! En een stuk goedkoper dan die dure repen, geleipotjes enz. Het gaat immers om de druivensuiker en dat kost geen drol
Recent kreeg ik de mogelijkheid om het op mijn eigen Juna te testen: een zware jacht in Belgie, met een groot aantal stukken en daarnaast een zeer zwaar terrein. Tussen de middag heb ik haar 200gram gemalen vlees, met een eetlepel druivensuiker in water opgelost, gegeven. Het resultaat viel op: ze werkte alsof ik haar in de ochtend uit de auto pak! Nu werkte ze vorige keer aan het eind van de dag zeker niet slecht, maar ter ondersteuning kan het geen kwaad bij zulke prestaties! En een stuk goedkoper dan die dure repen, geleipotjes enz. Het gaat immers om de druivensuiker en dat kost geen drol

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
-
Laboriginals
- Speurneus

- Contacteer:
Ik las op het Hondenforum iets over ´satin balls´. Ik had er nog nooit van gehoord, maar even googlen en je weet het
Het zijn een soort zelfgemaakte gehaktballen waar je van alles doorheen kunt doen, wat je zelf maar wilt. Er zijn veel recepten te vinden op internet. Bij de meeste gaat er ook iets van suiker doorheen. Schijnt prima te werken bij honden die moeten aansterken, moeilijke eters, voor extra conditie enz. enz.
Hanneke
Hanneke
- RaymondC
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
-
Lupos
- Speurneus

- Contacteer:
RaymondC schreef:Ik heb voor de 3 repen (en het zijn geen kleintjes) net geen 21 euro betaald.
Maar wordt dan ook in grote aantallen aangekocht.
1 persoon van onze hondenclub organiseert dat altijd.
Voor een pot druivensuiker betaal je E10,- en daar zit 500gram in, 1 eetlepel per keer, dus reken maar uit

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
-
perelaar
- Middelgrote hondenneus

- RaymondC
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
Zal als ik thuis ben eens zien wat gewicht is van die repen.Lupos schreef:RaymondC schreef:Ik heb voor de 3 repen (en het zijn geen kleintjes) net geen 21 euro betaald.
1 persoon van onze hondenclub organiseert dat altijd.zo dan, voor 3 repen? En hoelang doe je daar dan mee?
Voor een pot druivensuiker betaal je E10,- en daar zit 500gram in, 1 eetlepel per keer, dus reken maar uit
Is voor mij het eerste seizoen dat ik het ga gebruiken.
- RaymondC
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
De repen wegen 400 gram per stuk.Lupos schreef:RaymondC schreef:Ik heb voor de 3 repen (en het zijn geen kleintjes) net geen 21 euro betaald.
1 persoon van onze hondenclub organiseert dat altijd.zo dan, voor 3 repen? En hoelang doe je daar dan mee?
Dus 1200 gram totaal voor € 20,70
-
Allard