Vanmiddag was ik met Sam aan het wandelen,en zag in de verte een hondje aankomen,een kleintje en hij liep los. Sam aan de lijn het is geen losloop plaats.
Sam gaat vaak liggen,en zodra de andere hond dichterbij is wilt hij wel snuffelen,maar nu bleef hij liggen,stond op liep met een hele grote boog om het hondje heen,en zijn nek/rugharen stonden helemaal omhoog.
Hij was hier dus duidelijk heel gespannen onder.
In het losloosgebied verder,liep hij dus los,en ook van de andere kant kwam er man met ook weer een kleinere hond .sam ging weer liggen,liep toch een beetje naar de andere toe,en weer stonden al zijn haren omhoog,en hij maakte zich klein en sloop naar mij.
Hoe moet ik daar het beste op reageren,moet ik gewoon doorlopen,wat kan ik hierin het beste doen.
Sam is beetje bang.
-
AJM
- Snuffelneus

-
Quasar
- Hele grote hondenneus

Als je wilt dat hij gaat spelen (als ze los zijn
) Zal ik er vooral enthousiast op reageren en een hoge stem zeggen: O kijk nou dat hondje is lief, enz.
Vooral niet zeggen: O kom maar, of een beschermende houding aangeven, dit voelen ze heel goed
Negeer het dat maar
Succes
Vooral niet zeggen: O kom maar, of een beschermende houding aangeven, dit voelen ze heel goed
Succes
Groetjes van Suzanne en een lik van Quasar
-
Lupos
- Speurneus

- Contacteer:
Ik doe het anders dan Suzanne.
Ten eerste geeft je hond een signaal af: ik vind dit niet tof.
Ten tweede geeft je hond het signaal geen confrontatie te willen met de andere hond (in een boog erom heen lopen).
De vraag is: wat deden de andere honden? Dus de honden die je tegenkwam? Fixeren, oftewel aankijken van elkaar kan al confronterend zijn. Sam is nu ruim een jaar oud en zal dus door menig reu inmiddels serieus genomen worden. Zijn houding lijkt me dan ook prima. Eerst gaat hij in de najaag-stand (plat op de grond liggen) en daarna corrigeert hij zichzelf door te tonen dat hij geen kwaad in de zin heeft.
Ik zou bij mijn honden het platliggen voor een andere hond afleren en daarna samen naar de andere hond toegaan. Durft hij geen kennis te maken? Prima. Durft hij dat wel? Dan hangt dat af van de andere hond: is die toegankelijk ja/nee?
Daarnaast leer ik mijn honden om aangelijnd andere honden te negeren. Of die nu loslopen of niet maakt voor mij niet uit. Aan de lijn zijn ze met mij bezig en niets anders dan dat. Een hond die opdringerig alsnog op ons afkomt stuur ik zelf weg, dat hoeft mijn hond niet op te lossen
Ten tweede geeft je hond het signaal geen confrontatie te willen met de andere hond (in een boog erom heen lopen).
De vraag is: wat deden de andere honden? Dus de honden die je tegenkwam? Fixeren, oftewel aankijken van elkaar kan al confronterend zijn. Sam is nu ruim een jaar oud en zal dus door menig reu inmiddels serieus genomen worden. Zijn houding lijkt me dan ook prima. Eerst gaat hij in de najaag-stand (plat op de grond liggen) en daarna corrigeert hij zichzelf door te tonen dat hij geen kwaad in de zin heeft.
Ik zou bij mijn honden het platliggen voor een andere hond afleren en daarna samen naar de andere hond toegaan. Durft hij geen kennis te maken? Prima. Durft hij dat wel? Dan hangt dat af van de andere hond: is die toegankelijk ja/nee?
Daarnaast leer ik mijn honden om aangelijnd andere honden te negeren. Of die nu loslopen of niet maakt voor mij niet uit. Aan de lijn zijn ze met mij bezig en niets anders dan dat. Een hond die opdringerig alsnog op ons afkomt stuur ik zelf weg, dat hoeft mijn hond niet op te lossen

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
-
Quasar
- Hele grote hondenneus

Dit doe ik dus ookLupos schreef:Ik doe het anders dan Suzanne.
Groetjes van Suzanne en een lik van Quasar