Toestemming om te zwemmen

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Nou, komt vast goed dan :D bedankt allemaal :)
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
dinodap
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Re: Toestemming om te zwemmen

Ongelezen bericht door dinodap »

marions schreef:
sbientje schreef:Goedemiddag!

Vraagje :) Kan je een hond leren alleen met toestemming het water in te gaan? Zo ja, hoe pak je dat aan? KOm je niet in de war met bijv. jachttraining? Gewoon interesse, het is niet per se nodig want een ander rondje zou evt ook prima kunnen :D
Goedenavond!

Zoals de meesten al zeggen, het IS aan te leren :)
Bij ons werkt: 'hier niet'!
En in 99 van de 100 keer gaat dat ook goed.
En die éne keer is wanneer je het nou nét ab-so-luut niet uitkomt :D
Hahaha idd!
Maar je moet wel blijven opletten als ze heeeel graag t water in willen, want nu een 'nee', wil niet zeggen dat het tien meter verder ook niet mag... :roll:
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Bij mijn zoon werkt "nee" ook heel goed, bij mij dus helemaal niet :D
Komt juist door dat lachen wat ik altijd om ze doe met die streekjes van ze. Conclusie, het ligt helemaal bij jou, want aan te leren is het zeker :wink:
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

Roos schreef:Bij mijn zoon werkt "nee" ook heel goed, bij mij dus helemaal niet :D
Komt juist door dat lachen wat ik altijd om ze doe met die streekjes van ze. Conclusie, het ligt helemaal bij jou, want aan te leren is het zeker :wink:
klopt! als ik twijfel omdat het zo`n lekker zwemwatertje is dan denken die 2 van me ook...nou denk er even rustig over na he...dan trekken wij wel even een paar baantjes :twisted: :D
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
roelien

Ongelezen bericht door roelien »

Het is ze heel goed aan te leren, vanaf het begin bijv nee zeggen.
Ze weten dit heel snel. Wat het soms lastig maakt is dat er een andere hond voorbij komt en er wel vrolijk inspringt.....
Je kan ook een commando er aan vast maken als ze wel mogen zwemmen, dan is het helemaal duidelijk.
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

In de knoei met jachttraining kom je niet hoor :wink: bij de meeste gewone wandelingen neem ik weer droge hondjes mee naar huis :) maar zodra er gewerkt wordt, wordt er geen obstakel geschuwd en gaan ze dus ook de sloten door 8)

Bij jonge pupjes begin ik daar al mee: langs sloten lopen en aandacht vasthouden. Met toestemming (of training) mogen ze het water in. Daarbuiten, tijdens de gewone wandelingen lopen ze doorgaans om mij heen te drentelen. In de zomer zie je wel meer behoefte om te gaan zwemmen (afkoelen) maar dan staan ze eerst mij aan te kijken "euh mag ik?" en op mijn "toe maar" gaan ze zwemmen. Oftewel: ik corrigeer niet, maar ze zwemmen enkel na toestemming :wink:
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

het is niet zo dat ik hem/haar altijd droog wil houden hoor, maar iedere dag 5 keer is dan ook weer enigszins overdreven :D En het is ook wel gewoon handig voor de veiligheid dat er niet overal maar ingesprongen word denk ik. Er varen hier ook (hele grote) boten :D
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
kristies
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door kristies »

je gaat het niet geloven, maar zelfs Chester kan het.. als ik het op tijd zie dat hij aan-stalte maakt en na heel hard rennen of als het erg warm is buiten wordt het wat lastiger..
Oh ja en als er een balletje in het water drijft kan ik het wel vergeten :oops: maar meestal kijkt hij eerst mij aan dan naar het water.. als ik dan NEE zeg is dat meestal voldoende...
Zelfs naar Sanne luistert hij tegenwoordig :D nadat hij bij mij bevestiging gezocht heeft :wink:
Monique66
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Monique66 »

Ik moet toch maar wat strenger worden voor Hunter :oops: 99 van de 100x gaat hij er als een speer van door richting sloot en ligt er dan ook al in.
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

hmmm dit is duidelijk een punt waar ik ook nog aan moet gaan werken en heel hard, want Keo ligt al ergens in het water voordat ik het uberhaupt heb gezien. En is er geen water dan plonst hij in de meest vieze modderplas... en daar krijgt hij al helemaal geen toestemming voor :wink:
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Roos schreef:Bij mijn zoon werkt "nee" ook heel goed, bij mij dus helemaal niet :D
Zo herkenbaar ... Hier was het 1e jaar (met de stricte opvoeding) "nee kan niet" genoeg om ze te laten besluiten niet de sloot in te gaan

Weet dat als ik hier nu heel streng "NEE" zeg dat ze op het droge blijven, maar als ik nonchalant antwoord of te lang wacht bekijken ze graag of het echt niet kan ... En dat is meestal op plaatsen waar ze er zelf niet meer uitkomen, want hier zal het me een worst zijn hoevaak ze in het water liggen als ze loslopen :)
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Ellenn.
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Ellenn. »

Hier ook, een duidelijke nee, is nee.. en daar luisterd ze supergoed naar!
vanhaut
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door vanhaut »

yara mag ook niet zomaar zwemmen.. ik roep haar ook terug als het mij niet past (niet dat ze dan altijd komt 99% van de tijd wel iig).. Ik zeg letterlijk toe maar...
:zwartpootje: Bo, Rinkling Twinkling Energetic Bo. Voor altijd in ons hart. * 14-07-2005 † 01-06-2012
:bruinpootje: Yara, Rinkling Twinkling Just Love. 24-09-2011
:bruinpootje: Lizzy , Rinkling Twinkling liason of life. 12-04-2014
Lucky
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Lucky »

Ook Devil luistert meestal naar me, als ik "NEE" roep gaat hij al snuffelend verder om het 10 meter verder weer te proberen. Maw, ik moet wel constant opletten. En de sloot waar we meestal langs lopen is zo'n afschuwelijk stinkende "roestwater"sloot. :kots: Alleen als er een andere hond bij is, wil het nog wel eens mis gaan. Maarja, dan zijn zijn oren zowiezo op de "uit"stand. :( Daar moet ik nog aan werken...
Groetjes Marion
Johan84

Ongelezen bericht door Johan84 »

Als Lara aan het spelen is en aan het rennen met andere honden dan is het bijna niet te voorkomen dat ze er in gaat (doe ik ook geen moeite voor)
Als ik alleen met haar loop, is "nee" vaak genoeg, als ik twijfel of de prikkel niet te groot is lok ik haar weg met een beloning (worstje) of met de bal gooien en dan roep ik "hier" dan komt ze snel beloning halen. Als ze de bal ziet komt ze sowieso meteen aan stormen, dan lijkt ze het water al weer vergeten te zijn.

Ik ben wel begonnen met nee roepen en dan belonen als ze er niet in gaat, maar zoals ik hier al meer las, het is geen garantie voor de volgende 10 meter haha
Plaats reactie