In het kader van de bezuinigingen
-
Roxy11
- Hele grote hondenneus

@Marie misschien heb je gelijk. En daar ben ik ook wel een beetje bang voor hoor.
Vandaar dat ik dit topic ben begonnen, in de hoop bevestiging te krijgen dat Lotgering wel goed is. En er zijn inderdaad mensen die heel tevreden zijn.
Ik heb van de week 1 keer een pakje Smuldier gekocht en aan Roxy gegeven, meteen dezelfde dag stonk ze enorm uit haar mond (en dit is normaal NOOIT), dus Smuldier komt er niet meer in.
Ik heb ook 4 pakjes Lotgering gekocht bij onze plaatselijke dierenwinkel, om eens uit te proberen. Vanmorgen heeft ze voor het eerst gekregen, dus dat is even afwachten.
Vandaar dat ik dit topic ben begonnen, in de hoop bevestiging te krijgen dat Lotgering wel goed is. En er zijn inderdaad mensen die heel tevreden zijn.
Ik heb van de week 1 keer een pakje Smuldier gekocht en aan Roxy gegeven, meteen dezelfde dag stonk ze enorm uit haar mond (en dit is normaal NOOIT), dus Smuldier komt er niet meer in.
Ik heb ook 4 pakjes Lotgering gekocht bij onze plaatselijke dierenwinkel, om eens uit te proberen. Vanmorgen heeft ze voor het eerst gekregen, dus dat is even afwachten.
-
Roos
Ik denk dat ik mij wel kan vinden in de mening van Marie. Dat is ook een van de redenen dat ik zelf ben gaan samenstellen, dan weet en zie ik tenminste wat er in mijn honden gaat. Lotgering staat bij mij (info van mijn dochter en van fora) juist niet goed bekend, het is erg vet en ja, daardoor kun je minder voeren maar of dat de juiste manier is durf ik best te betwijfelen. Ook kun je van een of vier pakjes voeren helemaal niets zeggen Roxy, pas na een lange tijd kun je iets zinnigs zeggen over of je hond het goed doet op een bepaald voer.
Carnibest is een van de duurdere kvv's, maar wat mij zo tegenstaat aan hen is dat er in de normale soorten rund en kip zitten, dat zijn de goedkoopste bestanddelen tegen toch een flinke prijs. Tja, dan mik je er als leverancier wat olie en andere rommel bij in en dan gaan de honden wel glimmen, maar of dat van gezondheid is?
Lastig is het om een kvv te vinden met een goede samenstelling, dat weet ik wel dus ik blijf lekker bij mijn zelf samenstellen
@ Renate Ik betaal 1.50 per kilo echt mooi rundvlees in het slachthuis, dat zal om het even zijn met smuldier dus daar hoef je het niet voor te laten. Hetzelfde met een hele pens, die kost 5 euro (voorheen 3 euro) en daar kunnen ze 10 keer van eten. Koop je op deze manier vlees in voor de honden kun je ook nog eens wat duurders bestellen voor ze, blijft de prijs toch aantrekkelijk en eten ze goed vlees
Carnibest is een van de duurdere kvv's, maar wat mij zo tegenstaat aan hen is dat er in de normale soorten rund en kip zitten, dat zijn de goedkoopste bestanddelen tegen toch een flinke prijs. Tja, dan mik je er als leverancier wat olie en andere rommel bij in en dan gaan de honden wel glimmen, maar of dat van gezondheid is?
Lastig is het om een kvv te vinden met een goede samenstelling, dat weet ik wel dus ik blijf lekker bij mijn zelf samenstellen
@ Renate Ik betaal 1.50 per kilo echt mooi rundvlees in het slachthuis, dat zal om het even zijn met smuldier dus daar hoef je het niet voor te laten. Hetzelfde met een hele pens, die kost 5 euro (voorheen 3 euro) en daar kunnen ze 10 keer van eten. Koop je op deze manier vlees in voor de honden kun je ook nog eens wat duurders bestellen voor ze, blijft de prijs toch aantrekkelijk en eten ze goed vlees
-
Roxy11
- Hele grote hondenneus

Dan ben ik nu weer terug bij af
Ik twijfel weer/nogsteeds. Na wat goeie berichten in dit topic gelezen te hebben over Lotgering dacht ik: "Ik ga het proberen een paar maanden" en nu na het bericht van Marie en Roos, denk ik: "nee niet doen" Lekker is dat
Ik slaap er nog wel een nachtje over
Ik twijfel weer/nogsteeds. Na wat goeie berichten in dit topic gelezen te hebben over Lotgering dacht ik: "Ik ga het proberen een paar maanden" en nu na het bericht van Marie en Roos, denk ik: "nee niet doen" Lekker is dat
Ik slaap er nog wel een nachtje over
-
renate
- Speurneus

Jammer genoeg kan niet aan zo goedkoop vlees komenRoos schreef: @ Renate Ik betaal 1.50 per kilo echt mooi rundvlees in het slachthuis, dat zal om het even zijn met smuldier dus daar hoef je het niet voor te laten. Hetzelfde met een hele pens, die kost 5 euro (voorheen 3 euro) en daar kunnen ze 10 keer van eten. Koop je op deze manier vlees in voor de honden kun je ook nog eens wat duurders bestellen voor ze, blijft de prijs toch aantrekkelijk en eten ze goed vlees
Gelukkig is het voor tijdelijk. Zodra ik weer werk heb kan ik wel normaal vlees erbij bestellen maar nu moet ik echt even zuinig aan doen.
Die hele pens is trouwens wel een goede. Hoeveel kg is dat ongeveer?
-
Roos
Gemiddeld een kilo of 12/13 maar misschien iets zwaarder? Ik weet het niet precies want ik weeg ze nooit maar hou er erg veel porties aan over 
Jammer dat het bij jou in de buurt niet lukt bij een slachthuis. Qua rauw voeren woon ik in een achtergebleven gebied gezien de reacties op mijn manier van voeren, en het lijkt mij dat je juist in jouw omgeving daar meer van moet kunnen vinden. Succes met werk vinden, ik hoop dat het jou snel lukt, duimen draaien!
Jammer dat het bij jou in de buurt niet lukt bij een slachthuis. Qua rauw voeren woon ik in een achtergebleven gebied gezien de reacties op mijn manier van voeren, en het lijkt mij dat je juist in jouw omgeving daar meer van moet kunnen vinden. Succes met werk vinden, ik hoop dat het jou snel lukt, duimen draaien!
-
renate
- Speurneus

Dank je wel 
Met een hele pens kan ik dan minstens 8weken vooruit, dat scheelt ook weer ipv van 8 keer een kilo bestellen.
Ik heb hier alle slachthuizen in de buurt meerdere keren gebeld maar jammer genoeg zijn hun prijzen redelijk hoog vergeleken met lupa.
Ik hoop ook dat ik snel werk heb, voor de jongens is het wel fijn dat ik er de hele dag ben maar ik verveel me mateloos. Zit nu 6 weken thuis en dat is niet leuk meer
Met een hele pens kan ik dan minstens 8weken vooruit, dat scheelt ook weer ipv van 8 keer een kilo bestellen.
Ik heb hier alle slachthuizen in de buurt meerdere keren gebeld maar jammer genoeg zijn hun prijzen redelijk hoog vergeleken met lupa.
Ik hoop ook dat ik snel werk heb, voor de jongens is het wel fijn dat ik er de hele dag ben maar ik verveel me mateloos. Zit nu 6 weken thuis en dat is niet leuk meer
-
Roos
Dan vraag je denk ik om het verkeerde bij de slachthuizen. Het slachthuis hier verkoopt runderafsnijsel voor de honden van 1 euro de kg, maar daar werd de kwaliteit wel heel belabberd van dus toen heb ik deze optie van hem gekregen. Nu heb ik echt grote stukken rundvlees met her en der zo'n dikke vetrand of wat vlies maar verders van superkwaliteitrenate schreef:Dank je wel
-
Roxy11
- Hele grote hondenneus

-
Roxy11
- Hele grote hondenneus

-
Lotte
- Kleine hondenneus

Maar Lotgering met deze prijzen! Dat is puur rotzooi wat ze erin gooien. Je ziet het toch niet omdat het zo vermalen is en honden vinden alles lekker als het maar goed 'stinkt' en ontlasting is zo lekker stevig omdat er veel kip bot in zit. Voor dit geld kun je geen kwaliteit verwachten.
Hoe weet je dit? Als je op de site van Lotgering kijkt waar de samenstelling staat vermeld, staat erbij wanneer er kip inzit. En in heel veel samenstellingen zit geen kip dus m.i. ook geen kippenbotten want dat is ook kip. Ook voor diervoeders geldt dat er controle op is. Een fabrikant moet vermelden wat erin zit en dit wordt gecontroleerd.
Lotgering produceerd erg goedkoop. Hij werkt b.v. met jongens die taakstraffen moeten uitvoeren. Daarnaast is ook de verpakking en distributie zo sober mogelijk. Wel zal het vlees wat hij gebruikt vooral schadevlees zijn uit de bioindustrie. Maar dat geldt voor meer niet- biologische merken. Daarnaast is Tim Lotgering behalve zakenman ook wel hobbyist en idealist. Ik denk niet dat hij dik verdiendt aan zijn vlees. Hij moet het vooral van veel omzet hebben.
Zelf voer ik naar volle tevredenheid al ruim 2 jaar Lotgering. Soms afgewisseld met andere merken. Mijn honden doen het er uitstekend op en dik worden ze er niet van. Lotte is een gesteriliseerde teef van 24 kilo en die krijgt dagelijks 350gram. Tiddles mijn reu van bijna 2 jaar, weegt 32 kilo en krijgt dagelijks 700 gram. Dit vul ik soms nog aan met vette vis, kippen- of eendenekken en lamsribben. Ook krijgen ze iedere dag fruit en of groenten en soms een ei.
Er is maar een manier om te proberen of Lotgering bevalt en dat is het gewoon uitproberen. Je hond gaat er echt niet dood van en krijgt ook geen tekorten als je gevarieerd voert. En er zitten genoeg verschillende diersoorten in het assortiment van totaalvoeren om gevarieerd te kunnen voeren.
-
AnP
- Hele grote hondenneus

Er is al heel veel kritiek geweest op lotgering hoor, ook op verpakkingen naast vlees.Dat holier than thou doen vind ik echt zo hypocriet. Zaken zijn zaken klaar. Het is geen stichting maar een zakelijk bedrijf. Dus gefocust op winst.
Mijn hond krijgt 600 gram tinlo op een normale dag. Lotgering is vooral heel vet dat lees je overal.
Mijn hond krijgt 600 gram tinlo op een normale dag. Lotgering is vooral heel vet dat lees je overal.
-
Roos