Tijdelijke verlamming/kramp

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Mirjam

Tijdelijke verlamming/kramp

Ongelezen bericht door Mirjam »

Dasha is 4 jaar en gewend om 2 à 3x/ week met mij hard te lopen (10 à 11km per uur) we lopen iets meer of minder dan een uur hard. Nu is het al 3 maal gebeurd dat na het hardlopen met een rustpauze van 3 à 4 uur, Dasha ineens niet meer kan opstaan. Het gebeurd dus niet direct na de inspanning maar een paar uur daarna. Ze kwispelt wel met de staart maar kan niet meer tot zit of staan komen. Met heel veel aanmoediging en wat hulp lukt het soms en als ze eenmaal loopt is dat met heel veel moeite maar ze kan dan bijvoorbeeld wel haar behoeften doen. Dit duurt ongeveer 12 uur en dan is het over, ze staat mij weer onder aan de trap op te wachten. Ze heeft nog een beetje moeite om overeind te komen maar eigenlijk is alles weer normaal en rent ze buiten weer achter de blaadjes aan. Wat is hier aan de hand? De dierenarts zegt een soort kramp. Maar dat komt toch gelijk na de inspanning niet een paar uur later? En waarom wel de ene keer en niet de andere keer? Moet ik niet meer hardlopen? Moet ik een röntgenfoto laten maken? Heel graag reactie
Bommel Achter 't Dijkje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bommel Achter 't Dijkje »

Ik vind het vreemd zou verder onderzoek willen zeker omdat het zolang aanhoudt ik vind 12 uur erg lang duren voor kramp :(
Een dag zonder hond, is een gemis.
Bommel r.i.p. miss you :blondpootje:
02-06-2007 :blondpootje: 27-11-2014
mullermariska
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door mullermariska »

Het lijkt een beetje op wat Iz af en toe ook heeft. Maar bij haar heb ik niet het idee dat ze dan teveel gedaan heeft. Want ze heeft het ook wel eens gehad toen we alleen aangelijnd liepen omdat ze een wond aan dr poot had. Ik heb nu standaard Rimadyl (pijnstiller) in huis. Dan is ze 2 a 3 uur later alweer bijna de oude. Alleen heel moe.
Ik ben bij mijn eigen da geweest toen ze 'het' had en die vond dat ze pijn aan gaf bij haar polsen en hakken. En dat daar ook wat vocht in zat. Ze dacht aan reuma. Ben toen bij een orthopeed geweest maar toen waren de klachten (gelukkig) over. Dus hij vond niks. Ze gaf nergens pijn aan. Afgesproken dat ik hem zou bellen als ze het weer had en dan proberen diezelfde dag langs te komen. En filmpjes maken van hoe ze opstaat, gaat liggen en loopt.
Afgelopen 13 oktober had ze 'het' weer. Na 10 maanden nergens last van te hebben gehad. Heb toen filmpjes gemaakt. Het was helaas op zaterdag en we waren een weekendje weg. Dus maandag gebeld en filmpjes gemaild. Aan de hand van de filmpjes leek hem dat het uit haar rug kwam. Maar ja. Het was alweer over... Dus dan valt er verder weer niks te onderzoeken.
De donderdag na dat weekend had een vriendinnetje van mij met haar hond een afspraak bij een andere orthopeed. We hebben Iz ook in de auto gezet en op hoop van zegen meegenomen :wink: Hij wilde gelukkig wel even naar de filmpjes en Iz zelf kijken. Ze gaf alleen een klein beetje pijn aan bij haar onderrug. Vreemd vond hij het dat het na een pijnstiller 'over' is. Hij dacht ook aan reuma of een andere auto imuunziekte. Hij heeft bloed afgenomen maar daar kwam uiteindelijk niks uit. Nog maar een consult om haar wat uitgebreider helemaal na te kijken. Want we waren er natuurlijk even tussendoor geglipt. Tijdens dat consult gaf ze nergens pijn aan. Ook haar rug niet :? Dus... Nu maar weer de afspraakgemaakt om te bellen als ze 'het' weer heeft. Maar ze heeft wel voedingsupplementen gekregen. Treedo compleet, met glucosamine, chondroitine en visolie erin. Hij kende een hondje die het ook weleens had (vauit de jachttraining) en die ook regelmatig een cold water tail had. Dat heeft Iz ook al een paar keer gehad. Dat hondje heeft er nu al heel lang geen last meer van. Dus ik hoop dat het voor Iz ook werkt. Anders sta ik weer bij de orthopeed op de stoep :)

Zo ziet het eruit als ze 'het' heeft.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb ook weleens geprobeerd om zo mega veel met haar te doen om het op te wekken. Dagen achter elkaar veel wandelen, rennen, apporteren, fietsen.Maar dat werkt niet.

Heel verhaal geworden, sorry :oops:
Maar miss is Treedo ook wel iets voor jou hondje. Als je het googled staan op hun site de verkooppunten.

Succes!!
Groetjes Mariska en een lebber van Izzie en Shiva

:zwartkopje: Lola ( Kink's Lola van de witte hoeve's hof ) 7-3-1998 - 14-7-2008
:blondkopje: Izzie ( Mayberry's Dream Curious Isabel) 4-2-2009
Bull terriër : Shiva 3-8-2010
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Geen idee wat het is ... Ik zou het geloof ik ook wel willen weten wat het is, maar hoe je daar achterkomt ?

@ Mariska, wat ziet het er sneu uit voor je meisje, met name het laatste filmpje ... Wel willen zitten en niet kunnen :(
Fijn dat jullie het bij haar onder controle hebben !!
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

Ik zat eigenlijk hieraan te denken:
http://home.planet.nl/~ackx0000/maandagziete.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Herken het verhaal van mijn paard vroeger, en wist dat honden het ook kunnen krijgen.
mullermariska
Speurneus
Speurneus

Kay schreef:Geen idee wat het is ... Ik zou het geloof ik ook wel willen weten wat het is, maar hoe je daar achterkomt ?

@ Mariska, wat ziet het er sneu uit voor je meisje, met name het laatste filmpje ... Wel willen zitten en niet kunnen :(
Ik weet nog niet of het onder controle is hoor. Want de laatste keer was 13-10 en de keer daarvoor was dec 2011. Dus tis nog afwachten...

@ Dorette.
Ben ooit met Iz bij Dorit Aharon geweest. Toen had ze dit ook al 2x gehad en zij zei hetzelfde. Maar bij Iz heb ik geprobeerd het op te wekken als het ware. Maar dan komt het niet.

Maar als het 3 dagen later komt... hmmmm. Ga ik eens over nadenken. Thanks Dorette!

toscak
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door toscak »

mullermariska schreef:
Kay schreef:Geen idee wat het is ... Ik zou het geloof ik ook wel willen weten wat het is, maar hoe je daar achterkomt ?

Ik weet nog niet of het onder controle is hoor. Want de laatste keer was 13-10 en de keer daarvoor was dec 2011. Dus tis nog afwachten...

@ Dorette.
Ben ooit met Iz bij Dorit Aharon geweest. Toen had ze dit ook al 2x gehad en zij zei hetzelfde. Maar bij Iz heb ik geprobeerd het op te wekken als het ware. Maar dan komt het niet.

Maar als het 3 dagen later komt... hmmmm. Ga ik eens over nadenken. Thanks Dorette!
Tja op een of andere manier hadden we dat toen uitgesloten, maar als ik het nu lees begin ik wel weer te twijfelen. Ik zou het linkje naar de betreffende orthopeed mailen :wink:

Iz krijgt natuurlijk wel heel veel beweging. Maar weet niet of ze dat weekend een rustdag had?
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013
toscak
Speurneus
Speurneus

Re: Tijdelijke verlamming/kramp

Ongelezen bericht door toscak »

Mirjam schreef:Dasha is 4 jaar en gewend om 2 à 3x/ week met mij hard te lopen (10 à 11km per uur) we lopen iets meer of minder dan een uur hard. Nu is het al 3 maal gebeurd dat na het hardlopen met een rustpauze van 3 à 4 uur, Dasha ineens niet meer kan opstaan. Het gebeurd dus niet direct na de inspanning maar een paar uur daarna. Ze kwispelt wel met de staart maar kan niet meer tot zit of staan komen. Met heel veel aanmoediging en wat hulp lukt het soms en als ze eenmaal loopt is dat met heel veel moeite maar ze kan dan bijvoorbeeld wel haar behoeften doen. Dit duurt ongeveer 12 uur en dan is het over, ze staat mij weer onder aan de trap op te wachten. Ze heeft nog een beetje moeite om overeind te komen maar eigenlijk is alles weer normaal en rent ze buiten weer achter de blaadjes aan. Wat is hier aan de hand? De dierenarts zegt een soort kramp. Maar dat komt toch gelijk na de inspanning niet een paar uur later? En waarom wel de ene keer en niet de andere keer? Moet ik niet meer hardlopen? Moet ik een röntgenfoto laten maken? Heel graag reactie
Ik vind het echt heel rot voor je. Ik ben die vriendin van Mariska :wink: en zie hoe vreselijk frustrerend het is. Het komt weinig voor, maar als het voorkomt lijken ze ook echt pijn te hebben. Ik hoop dat je wat aan de filmpjes hebt.

Sterkte!
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013
mullermariska
Speurneus
Speurneus

toscak schreef:
mullermariska schreef:

@ Dorette.

Tja op een of andere manier hadden we dat toen uitgesloten, maar als ik het nu lees begin ik wel weer te twijfelen. Ik zou het linkje naar de betreffende orthopeed mailen :wink:

Iz krijgt natuurlijk wel heel veel beweging. Maar weet niet of ze dat weekend een rustdag had?
Ik ben die vrijdagochtend een rondje ockenburg gaan doen. En daarna heeft ze geslapen toen ik aan het inpakken was. Daarna met de auto 1,5 uur onderweg. Daar nog een redelijk rondje gelopen. Niks bijzonders zou ik zo zeggen... Maar kan me nu niet meer herinneren wat ik die woensdag en donderdag heb gedaan.
Ik zal de betreffende orthopeed idd dat linkje f doormailen 8)

Dave1989

Ongelezen bericht door Dave1989 »

Een kramp kan wel later optreden. Mensen hebben dit namelijk ook weleens. Als je een hele dag veel hebt gelopen, dan kan je op het moment dat je bijv. in bed ligt, wakker schrikken en dan een enorme kramp in je kuit krijgen. Ik voel dan vaak even bij het daar gebied bij de hond van ons om te kijken(hoe zielig het misschien ook is) waar de eventuele pijn zit of dat er een spier even KEIhard is. Dit doe ik dan natuurlijk wel op een fatsoenlijke manier.

Maarja, als je het niet vertrouwd..gewoon even second opinion laten doen :wink:
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

maandagziekte bij paarden voorkom je door op de dagen dat er niet gewerkt wordt minder eiwitrijk voer te geven (wat ze juist nodig hebben voor de energie tijdens werkdagen), de paarden kregen elke dag hetzelfde te eten ook op de dagen dat ze niet hoefde te werken en daar werden ze dan ziek van.

voor jouw hond kan dit dus betekenen dat je voerverhouding niet strookt met de beweging (benodigde energie daarvoor) en rust. je zou dat kunnen uitvogelen door bijv. de hoeveel te verminderen (normale onderhoudsdosis) en alleen op de dagen dat je bent wezen sporten er een schepje meer voer bij doet (energiedosis)
al me kinders uitgevlogen
Plaats reactie