Loops zonder baarmoeder en eierstokken?!?

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Doortje85

Loops zonder baarmoeder en eierstokken?!?

Ongelezen bericht door Doortje85 »

Hoi allemaal,

Het is een beetje een vreemd verhaal, maar onze hond Layla heeft voor de zomer een baarmoederontsteking gehad en toen zijn haar baarmoeder en eierstokken met spoed verwijderd. Het was een behoorlijke ontsteking en er zijn wat complicaties geweest na de operatie (de wond heelde niet goed). De ontsteking is vlak na haar eerste loopsheid ontstaan.

Een aantal weken geleden begon haar vulva ineens helemaal op te zwellen en begonnen onze (geholpen) reu en andere reuen weer op haar te rijden. Ik ben toen met haar bij de dierenarts geweest en zij heeft bloed afgemomen om te kijken of er veel hormonen in zaten. Uit het eerste bloedonderzoek kwam niets en daarom hebben ze twee weken later nog een bloedonderzoek gedaan. Hiervan hebben we deze week de uitslag gekregen.

Layla is toch loops. Mogelijk zijn er bij de operatie cellen achtergebleven in de buik en vormen die nu samen een soort nep-eierstok waardoor ze toch loops wordt, alleen dan dus zonder bloed. Volgens de dierenarts komt dit vaker voor bij katten, maar het kan dus ook bij honden. Ze willen Layla nu opnieuw opereren om te kijken of ze de cellen kunnen vinden en verwijderen.

Heeft iemand dit ook al eens meegemaakt? Komt het vaker voor? Ik ben erg benieuwd!
Pixie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Pixie »

Het gebeurt inderdaad wel vaker, je hoort het wel eens bij asielhonden die ingevoerd worden uit asiels uit vb het Oostblok. Ik heb al gehoord van dierenartsen die iets 'laten zitten hebben' de operatie kosteloos overdoen, omdat de kans dat ze het vergeten stukje terugvinden eerder klein is...

Wel stom natuurlijk, dat je daarmee nu zit. Ik heb zelf mijn hond laten steriliseren omdat ik haar de 'hormonale miserie' wou besparen, niet omdat ik ze niet weg kan houden bij reuen (en natuurlijk is het ook verplicht bij asielhonden). Als je dan voorhebt wat jij nu voorhebt, is dat wel sneu natuurlijk :(.
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Wat een rotverhaal :(
Het verhaal van een stukje eierstok vergeten ken ik ook, dat van vergeten cellen daarintegen niet. Ik zou mij goed voor laten lichten over wat nu precies de bedoeling is mocht je haar willen laten opereren, de kans dat een da wat achtergebleven cellen kan vinden lijkt mij nu niet bepaald groot.
aldidajo
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door aldidajo »

Wij hebben dit inderdaad meegemaakt met één van onze poezels. Het komt niet heel vaak voor, maar kan dus wel. Een enkele cel kan zijn werk weer gaan doen. Helaas.

Poezel is op kosten van de dierenarts opnieuw gesteriliseerd en er bleek aardig wat aangegroeid te zijn.

Sterkte ermee, leuk is het niet :( .
irma
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door irma »

ik heb er ook wel meer van gehoord.
Een vriendin van mij heeft een kleinschalige opvang, ide heeft het meegelmaakt dan 1 van de gecasteerde teven (logeerhond)loops werd.
Ook stukje eierstok niet verwijderd
Izzy geel Pearlcourt Izzy 28 december 2009
Doortje85

Dankjewel voor jullie reacties.

Het klopt dat bij dit soort gevallen meestal een stukje eierstok achterblijft in de buik, maar omdat Layla zo'n grote ontstoken baarmoeder had, is er ook de mogelijkheid dat er bij het uithalen van de baarmoeder een paar cellen in de buik zijn achtergebleven. En die cellen schijnen dan dus inderdaad heel snel te groeien en een soort nep-eierstok te vormen die nog steeds voor loopsheid zorgt (voor de rest van haar leven, mits niet verwijderd :? )
Ik heb vandaag de afspraak gemaakt voor een nieuwe operatie. Gelukkig op kosten van de kliniek, maar wel erg spannend gezien het gedonder van de vorige operatie. Volgende week vrijdag gaat Layla weer onder het mes...
aldidajo
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door aldidajo »

Inderdaad, er hoeft maar een enkele cel achter te blijven die weer aangroeit en je zit met dit probleem.
Bij ons poezeltje was het na een half jaar helemaal mis. Je weet dan eigenlijk niet wat je meemaakt omdat de sterilisatie gedaan is en je mag verwachten dat het goed is.
Ons poezeltje werd opnieuw krols, gelijk aan loopsheid van een teefje.

Heel vervelend dat Layla weer onder het mes moet :( .

Heel veel sterkte voor haar!
Imca
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Imca »

We hebben het ook beleefd bij onze 1e lab Tosca.
Nadat ze was gesteriliseerd kwam de loopsheid ook weer terug.
Stond heel raar te kijken toen ik weer een paar druppeltjes bloed zag. Ze is voor een 2e keer onder het mes geweest en daarna was het over.
Maar wel balen natuurlijk, weer onder algehele narcose met een wond.

Heel veel sterkte met jullie meisje.
:zwartpootje: Joy (wel stamboom, geen stamboomnaam 26-01-2001)
:blondpootje: Senna (Boggy Valley's Sarah 06-02-2011)
:blondpootje: Sil (Enjoy Just For Fun vd Ansjoros 18-04-2013)
Debora
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debora »

Dit is ook bij mijn Faithje gebeurd. Erg vervelend! Ze is nogmaals gesteriliseerd, maar bleef "schijn"loops worden. Ik weet niet hoe ik het anders moet noemen. :wink: Ze vloeide niet meer maar kreeg wel de symptomen van een loopse teef. :( En vanwege de symtomen wilden we juist dat ze gesteriliseerd werd.
Doortje85

Oke, dit komt dus blijkbaar ook vaker voor bij honden.. Blij dat Layla niet de enige is ;-)

Het is wel iets minder opbeurend dat ze na de tweede operatie mogelijk nog steeds 'schijnloops' (zo noem ik het tegenwoordig ook al, haha) kan worden. Maar we blijven positief en hopen dat het na vrijdag ff klaar is met de operaties. Onze andere hond Muffin is afgelopen jaar namelijk twee keer geopereerd aan LPC. We zijn nu toch wel een beetje operatie-moe... :?
Doortje85

Even een update:

De operatie is goed gegaan en tot nu toe zijn er geen complicaties. Er bleek dus toch nog een stukje van de eierstok in haar buik te zitten. :( Ze hebben ons verzekerd dat alles er nu echt uit is, dus daar gaan we dan maar vanuit. Nu maar hopen dat we over een half jaar niet weer een loopse hond hebben! ;)
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Ik zit even te zoeken op sterilisatie en toch loops en kom op dit bericht.
Roxy is in augustus gesterilisseerd en sinds gisteravond is ze loops :eusasnooty: Opgezette vulva en bloedverlies.

Eierstokken zijn verwijderd. Nou, ik ga donderdag maar eens snel naar mijn DA :eusanaughty: Hier klopt iets niet.

Ik baal nu echt enorm en dat op kerstochtend. Ik wil helemaal niet nog een keer zo'n operatie.

Is het met Layla helemaal goed nu?
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)
Doortje85

Wat vervelend zeg, helemaal op kerstochtend! Zijn jullie al bij de DA geweest?

Met Layla gaat het weer goed gelukkig. De wond is alweer dicht en ze is weer helemaal zichzelf. We zullen echter pas over een paar maanden weten of het dit keer wel goed is gelukt.. :)
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Ik ben inderdaad gelijk naar mijn DA geweest.

Het was voor het eerst in 26 jaar dat hij dit heeft, was hem nog nooit gebeurd. En wij zijn de gelukkigen :cry:

Hij wil in maart gratis opnieuw opereren. Ik baal er zooooooo van.
Heb er de hele kerst pijn van in mn maag gehad.
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)
Debora
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debora »

Als ze toch nog een vorm van loops krijgen dan kan het zijn dat het in het koppie zit. Dit had Faith op het laatst. Ze vloeide niet meer, maar kreeg nog wel opgezette vagina en gedrag van een loopse teef. :(

@ Roxky: Het zou wat zijn als je er voor moet betalen. Als een da een fout maakt, hij/zij is mensenlijk, dan moet de da het corrigeren. :wink:
Plaats reactie