speurneus carola schreef:het gaat om die extra boost he, ze maken zelf vitamine c aan en wat overtollig is dat plassen ze uit, dat willen we juist
daarom moet het ook maar een paar dagen, altijd vit c geven zou geen nut meer hebben, plus dat de nieren dan heel erg belast worden door constant een te hoge zuurgraad te moeten bewerken.
een paar dagen deed ik altijd 2x per dag 4 tabletjes voor een grote duitse herder en dan was het weer weg.
betere methode dan dat spoelen met de nodige trauma's en ab kuurtjes (ab is een wondermiddel maar beter geen ab geven is beter)
en of een pup dat mag? hoe oud is de pup? kleine pups zou ik dat niet doen..vanwege die nieren he, maar een hond van 6 maanden is in dat geval geen pup meer, ab krijgen ze dan ook al mee van da.
en maar paar dagen gebruiken, het gaat om de boost/overdosis
Ik heb inmiddels geprobeerd of het werkt om een paar dagen vitamine C te geven maar na 5 dagen zag ik eigenlijk geen resultaat dus ik ben maar weer aan het spoelen geslagen. De kleinste smurf was eigenlijk verrassend eenvoudig te spoelen dus ik hou het maar op af en toe 'pielemuizen spoelen'
Ik hoop dat het met Solo inmiddels ook een stuk beter gaat!
Groetjes van Brigitte & Zoo
Bedankt Marjolein, hij is top!
Ik heb onlangs van de dierenarts Prepusol gekregen.
Met een spuitje in zijn voorhuid inbrengen ( pff, lekker klusje zeg) en dan doorspoelen.
Het helpt wel maar dan moet je het ook wel élke dag blijven doen.
Als je een paar dagen overslaat is het zo weer terug.
Hij zei tegen mij dat je de voorhuid ook kunt spoelen ( omdat prepusol relatief duur is) met een spuitje met water met daarin een hele milde desinfecterende zeep)
Maar wel twee keer per week minstens.
Maar ook dan geldt, blijven doen, anders komt het zo weer terug.
Ik vind spoelen eigenlijk niet zo heel erg om te doen, de mannen laten het ook prima doen.
Ik spoel met lauwe kamillethee. Kamille werkt verzachtend en ontsteking remmend.
Ik doe het niet heel regelmatig, als ik denk dat het nodig is. Meestal meer als er loopse teven in de buurt zijn, buiten die periode had Ramses er nooit zo veel last van. Pontus heeft er meer last van maar die is op het moment ook druk met zijn hormonen.
Nog even een aanvulling: Ramses had eigenlijk geen/weinig last van voorhuidonteking en Pontus had het best behoorlijk. Ik moest regelmatig spoelen (met verdunde Betadine) en nog had hij regelmatig groene korsten aan zijn pielemuis hangen en pusplekken aan de binnen kant van zijn achterpoten.
Ik had een nieuw flesje Teunisbloemolie besteld en ik dacht "Ach, ik geef het aan alle drie, goed voor het immunsysteem en ontstekingremmend" (Ramses kreeg dit al, in combinatie met Glucosamine, voor zijn gewrichtsklachten) en wat schertst mijn verbazing: we zijn een week of drie verder en de piemel van Pontus is helemaal schoon terwijl ik hem al een tijdje niet gespoeld heb omdat het nog niet nodig was.
Misschien dat meer reuen hier baat bij kunnen hebben....
Pandora schreef:Nog even een aanvulling: Ramses had eigenlijk geen/weinig last van voorhuidonteking en Pontus had het best behoorlijk. Ik moest regelmatig spoelen (met verdunde Betadine) en nog had hij regelmatig groene korsten aan zijn pielemuis hangen en pusplekken aan de binnen kant van zijn achterpoten.
Ik had een nieuw flesje Teunisbloemolie besteld en ik dacht "Ach, ik geef het aan alle drie, goed voor het immunsysteem en ontstekingremmend" (Ramses kreeg dit al, in combinatie met Glucosamine, voor zijn gewrichtsklachten) en wat schertst mijn verbazing: we zijn een week of drie verder en de piemel van Pontus is helemaal schoon terwijl ik hem al een tijdje niet gespoeld heb omdat het nog niet nodig was.
Misschien dat meer reuen hier baat bij kunnen hebben....
Hoi Brigitte, waar haal je teunisbloemolie? Bij de Tuinen ofzo?