Waar is Jaime bruine Labrador reu, nu 10 uit Almere asiel?

Plaats hier informatie en vragen over alle hondenactiviteiten die niet onder een andere categorie vallen.
Loraine

Waar is Jaime bruine Labrador reu, nu 10 uit Almere asiel?

Ongelezen bericht door Loraine »

Hoi,

Naast mij liefde voor labradors, wil ik proberen om via deze weg mijn vroegere hond te vinden.

Het gaat om Jaime (Jamie) die na een relatiebreuk zeer helaas en spijtig in het asiel terecht is gekomen.
Tot nu, 2 jaar later vind ik het steeds erger en erger worden dan het al was.
Uiteraard heb ik van alles geprobeerd mijn lieve hond elders onder te brengen gezien ik in een kleine studio moest wonen waar geen huisdieren waren toegestaan in combinatie met weer een full time baan.
Het doet mij nog steeds zoveel pijn maar het ergste vind ik uiteraard het idee dat Jaime mij toen heeft moeten missen, de arme lieverd kon er ook niks aan doen.

Jaime is in jullie 2010 in asiel Almere terecht gekomen,
Het is een diep bruine reu van nu 10 jaar (geb dat: 23-11-2002)
Zijn snuit is niet zo lang en is gemiddeld gebouwd, eerder grof dan fijn.
Jaime heeft epilepsi, echter is mij bekend dat hij in die acht jaar dat ik hem had, 2 keer gebeurd.
De dierenarts heeft er in de tijd dat ik hem had niks voor gegeven.
(ik zal binnenkort een foto plaatsen)

Waneer u iets weet, dan zou ik het zo graag horen.
Ik wil zo graag weten hoe zijn leven verloopt en of hij het goed heeft.
Natuurlijk zou ik hem heel graag nog eens zien maar dat hang af van de eigenaar en of het wel goed is voor Jaime.
Hij was namelijk erg gehecht aan me en kon nogal lang voor het raam wachten waneer ik thuis kwam hoorde ik van mijn ex. naast de euforische staat waarin hij dan verkeerde waneer ik thuiskwam.
Dus de vraag is dan ook of het hem geen onrust zou brengen.

Ik heb het asiel diverses malen benaderdt, sinds najaar 2010 met deze vraag, helaas ivm privacy bleken zij indertijd niks voor mij te kunnen
betekenen.
Inmiddels heb ik het asiel weer benaderdt en zij wisten mij te vertellen mijn vraag in behandeling te nemen, dus mij hoop is hierin gevestigd.
Op marktplaats en andere plaatsen heb ik deze oproep ook geplaatst.

Ik hoop zo iets te horen dus wie of wie weet waar Jaime is?

Groetjes Loraine
floor
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door floor »

Ik neem aan dat je ook wel de website asiels in de gaten houd?
Het is normaal dat asiels geen mededelingen verschaffen wanneer je afstand hebt gedaan van je hond. (helaas hebben wij wegens andere omstandigheden ook een keer een hond moeten afstaan.)
Afbeelding
:bruinpootje: Floor 05 09 2003......10 11 2014
:zwartpootje: Tosca 31 01 2013
Loraine

Je bedoeld op andere asiels?
Om te kijken of hij toevallig daar opnieuw is geplaatst door de nieuwe eigenaar?
Want heb niet bij ander asiels gekeken omdat ik er niet van uit ging dat hij weer daar zit.
floor
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Dierenasiels.nl bedoel ik
Afbeelding
Loraine

De nieuwe eigenaren hebben me gemaild via het asiel waar Jaime zat. Het gaat heel goed met Jaime, hij heeft nu een andere naam en ik kreeg 3 foto's!

Ben zo blij en dankbaar dat en het asiel en de nieuwe eigenaren moeite hebben genomen om dit voor mij te doen.

Over Jaime zien schreven zij niet, ik denk dat zij het goed vinden zo en daar heb ik begrip voor.
Ik heb ze terug geschreven en bijzonder bedankt en met de mededeling dat mochten zij dat willen zij altijd meer foto's van Jaime mogen mailen of wat dan ook.

Hoewel ik het niet meer droog hield bij het bekijken van de mail met foto's, heb ik hiernaast meer vrede met de situatie.

Jaime zal altijd speciaal zijn en ik zal hem nooit vergeten.
Loraine

Ik heb 2 foto's van Jaime geplaatst in mijn album, het lukt steeds niet ze hier te plaatsen.
M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door M_n_q_e »

Wat fijn dat je een reactie (en foto's!!) hebt gehad.
Ik kan me goed voorstellen dat dat wel zo prettig is voor je gemoedsrust.
Op de 2 kiekjes in je album ziet hij er iig happy uit!
:zwartpootje: Trix (bij ons gekomen uit het asiel op 4-03-2011, geboortedatum onbekend maar geprikt op) 4-03-2006
:bruinpootje: Miep (Dior) 19-07-2010
Loraine

Dankjewel M n q e
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

fijn dat je ze gevonden hebt dat is niet iedereen gegund :klasse:
al me kinders uitgevlogen
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Mooi dat zij inderdaad de moeite hebben genomen om een paar foto's te sturen, dan kun je het nu beter afsluiten voor jezelf :)
floor
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Fijn dat je weer wat van Jaime hebt gehoord.
En super dat het goed met hem gaat.
Het is nu de keuze van de nieuwe eigenaar wat ze verder aan jouw doorgeven.
De kans is aanwezig dat ze het met de beide foto's laten.
Maar je vraag is nu beantwoord. :feest2:
Afbeelding
Loraine

Bedankt voor jullie reaktie's.

Nu na een paar dagen bezinning, zit het me eerlijk gezegd niet helemaal lekker.
Namelijk dat ik nog steeds flinke behoefte heb om Jaime te zien en om meer foto's vooral duidelijke met zijn ogen in de lens.
Ik weet dat ik dit eigenlijk niet mag verwachten of vragen maar wat moet ik doen.

Ik had in mijn vorige berichten niet verteld dat Jaime buiten de afsrpaak om naar het asiel is gebracht door mijn ex waar hij nog woonde.
Ik zou Jaime weer in huis nemen waneer ik geschikte woonruimte had wat ik op dat moment niet had (huisdieren waren niet toegestaan).
Ik heb toen allerlei familieleden en vrienden gevraagd of ik Jaime daar kon onderbrengen, helaas is dit toen dus niet gelukt.
Jaime's paspoort heb ik nog, het asiel zei dat dit geen probleem was en ik woonde toen ver van Almere vandaan.

Ik heb hier zo gigantische rot gevoelens over, een hond hoort niet in het asiel en weg gerukt worden uit zijn vertrouwde omgeving.
Kijk ik wil een dier niet met een mens vergelijken, echter toch heb ik toch een beetje zo'n gevoel dat ik onvrijwillig een kind ter adoptie heb af moeten staan die ik nooit meer mag zien.
Klinkt dat raar?
Hij is al 10 jaar en stel dat ik hem echt nooit meer zie en nooit meer wat hoor, dat vind ik een vreselijke gedachte
Het liefst had ik ergens heel stieken gehoopt dat de nieuwe baasjes op een of andere manier niet meer voor hem wilden of konden zorgen of dachten van 'Heh Jaime is wel op een nare manier bij haar (mij) weg gerukt, we geven hem terug'.
Tja zukle gedachtes heb ik nu, terwijl ik weet dat de beste mensen wel gehecht aan hem zullen en zijn en omgekeerd.

Pfff vind het zo moeilijk...
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Wil enCo »

Loraine dat kan niet hoor,zet dat idee uit je hoofd asjeblieft!
Het is al heel netjes van die mensen dat ze jou wat fotos hebben gestuurd.
het zal je maar gebeuren zeg, je hebt een leuke hond uit het asiel,en je word een paar jaar later gestalkt door de ex eigenaar :(

Wees blij met de fotos,misschien komen er nog heel wat meer,( als jij geen rare dingen gaat doen ), maar Jaime woont nu daar ,en hij is op de fotos te zien heel happy.

Liefde is soms loslaten Loraine..
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Wil enCo schreef:Loraine dat kan niet hoor,zet dat idee uit je hoofd asjeblieft!
Het is al heel netjes van die mensen dat ze jou wat fotos hebben gestuurd.
het zal je maar gebeuren zeg, je hebt een leuke hond uit het asiel,en je word een paar jaar later gestalkt door de ex eigenaar :(

Wees blij met de fotos,misschien komen er nog heel wat meer,( als jij geen rare dingen gaat doen ), maar Jaime woont nu daar ,en hij is op de fotos te zien heel happy.

Liefde is soms loslaten Loraine..
Helemaal mee eens :)
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Ook ik ben het helemaal met Wil eens.

Hoe moeilijk het ook voor je is....probeer het los te laten
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)
Plaats reactie