Van zich afbijten

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
veerle

Van zich afbijten

Ongelezen bericht door veerle »

Mojo is best onderdanig. Helaas wordt hij vaak bereden door andere honden en voorheen moest ik hem altijd helpen omdat hij niet voor zichzelf opkwam. Sinds kort snapt hij hoe het werkt en bijt hij meer van zich af (gelukkig). Nu was er laatst een enorm drukke labrador op het losloopveld. Die stuiterde druk in de rondte en deed heel hard zijn best om Mojo zijn aandacht te trekken op iedere mogelijke manier inclusief blaffen en piepen. Mojo begon vanaf het eerste moment te happen en te grommen naar hem (niet echt raak, meer waarschuwend). Is dit iets waar ik me zorgen om moet maken of is het ''normaal'' dat hij de andere lab op deze manier van zich af wil weren? Ik ken dit gedrag namelijk niet zo van hem...

Groetjes veerle
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Is vrij normaal hoor, die hyperdepieper-lab was gewoon vervelend, vertoonde gestoord gedrag en jou hond liet duidelijk weten daar niet van gedient te zijn.
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
veerle

Gelukkig! Ik was al bang dat hij was omgeslagen naar een agressief dominante hond. Niet dat er veel gebeurde, het was meer herrie dan wat anders. Haha. Maar ik ken hem zo niet, dus schrok er een beetje van!
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

"Wie niet horen wil, moet maar voelen" :wink:
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
irma
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door irma »

Helemaal mee eens, zo'n stuiterbal moet gecorrigeerd worden
Izzy geel Pearlcourt Izzy 28 december 2009
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

Inderdaad normaal gedrag, niks om je zorgen over te maken.
veerle

Ik had inderdaad nog nooit zo'n drukke hond gezien. Haha. Mojo is soms enthousiast, maar dit was extreem. Als een idioot rondjes rennen en springen en blaffen en piepen. Haha. Kan me voorstellen dat Mojo er niks van moest hebben :wink:
Carlijn
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Carlijn »

Nou ik heb wel zo'n drukke enthousiaste labrador gezien, hier thuis hihihi , maar als een andere hond haar corrigeert zoals die van jou deed, neemt ze meteen een stap terug .... zo zie je dat ze het allemaal heel goed zelf kunne regelen...
(met begeleiding tuurlijk)
veerle

Klopt hoor, meestal regelt het zichzelf wel. Alleen als ik zie dat Mojo bereden wordt en er zelf niet echt wat mee doet, help ik hem een handje! Blijkbaar is hij vaak toch niet heel duidelijk, want ze blijven altijd doorgaan en proberen. Terwijl wanneer zo'n hond dat doet bij een ander die erbij is en een snauw geeft, het gelijk afgelopen is. Ook bij deze drukke lab viel het kwartje niet. Mojo was volgens mij duidelijk genoeg, maar het mocht niet baten :wink: dus heb ik hem maar meegenomen.
Carlijn
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Carlijn »

Bereden worden en niet stoppen. Dat is ook irritant....
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

veerle schreef:Klopt hoor, meestal regelt het zichzelf wel. Alleen als ik zie dat Mojo bereden wordt en er zelf niet echt wat mee doet, help ik hem een handje!
Wat dus eigenlijk de taak is van de eigenaar van de hond die jouw hond bespringt.....Maar je hebt gelijk hoor, ik help ook een handje als het baasjes niet inspringt :wink:
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
veerle

Mee eens! Ik sta ervan te kijken hoe weinig dat gebeurd. En ik laat dat niet gebeuren hoor. Arme Mojo :(
Anita74
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Anita74 »

Lijkt me heel normaal hoor, gewoon even een waarschuwing dat hij dit niet wil.
Shuka ♂ 12 juli 2000 - 29 januari 2013
Taico ♂ 21 februari 2013
Plaats reactie