Blaffen om aandacht

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Lars en Daniëlle
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Blaffen om aandacht

Ongelezen bericht door Lars en Daniëlle »

We hebben vrienden met een Friese Stabij teef van 10 jaar. Als we daar op bezoek zijn blaft Castro constant naar haar om aandacht/spelen.

Ik weet niet zo goed hoe ik dat afgeleerd krijg.

We gaan altijd eerst al een eind met ze lopen zodat ze moe zijn en aan elkaar gewend. Buiten blaft hij ook niet naar haar, dan scharrelen ze er samen gezellig op los.
Eenmaal binnen begint het. Het houdt na een tijdje wel op hoor en dan liggen ze lekker samen te slapen maar hij houdt het behoorlijk lang vol. (hij heeft nogal een klankkast, het is geen zacht gekef :oops: )

Negeren helpt niet en NEE ook niet. Hij snapt niet wat hij verkeerd doet (kan ik me voorstellen want hij bedoelt het ook niet kwaad, hij wil spelen). De hond van mijn vriendin reageert er helemaal niet op, ze corrigeert hem dus ook niet.

Nu komen ze met Kerst bij ons eten en komt de hond uiteraard ook mee. Ik wil Castro dan niet de hele avond in zijn bench stoppen, ik weet het menselijke reactie maar ik vind het toch wel erg gezellig als hij gewoon rond kan scharrelen.

Iemand tips?
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Iets lekkers om te kluiven?
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Kristel

Ongelezen bericht door Kristel »

Misschien dat "nee" op dat moment niet zo goed door komt bij hem?
Mijn vader heeft ook een friese stabij teef van 12 jaar. Pasja probeerd haar ook vaak uit te dagen maar doet dit meestal buiten tijdens het wandelen. Ze probeert het wel eens binnen maar dat wil ik niet hebben (zeker niet met dit weer) en als ik dan hard "nee klaar!" roep en tussen beide ga staan gerricht op Pasja druipt ze af. En anders stuur ik haar toch even op haar plek. Maar nu is nee klaar al voldoende.
Vorig jaar (toen was het nog erger dan nu) heb ik ook wel eens met een sleutel bos gegooid zodra Pasja weer begon (niet op dr kop, maar in de beurt. Klettert lekker op de plavuizen en schrikt af)

Een bot heven helpt misschien tijdelijk maar daar leren ze niet van om binnen niet uit te dagen.
Plaats reactie