Wat een gedoe..
-
vanhaut
- Grote hondenneus

Wat een gedoe..
Wat is zo'n kleine dame sterk.. Yara is er absoluut niet van gedient dat ik haar oren inzalf.. Als ze het flesje al ziet is ze er vandoor..
Ik snap dat op zich wel.. het is niet leuk om 2 daags zo'n lange pipet in je hoor te krijgen en het gesop.. EN ook nog eens 2 maal daags die otoclean in je oor..
Normaliter is mijn man er om haar dan even vast te houden en is het zo klaar.. maar die zit in het buitenland..
Het is echt een gevecht bijna.. zo sneu..
Iemand nog een handige tip om dit alleen makkelijk te doen..
Ik snap dat op zich wel.. het is niet leuk om 2 daags zo'n lange pipet in je hoor te krijgen en het gesop.. EN ook nog eens 2 maal daags die otoclean in je oor..
Normaliter is mijn man er om haar dan even vast te houden en is het zo klaar.. maar die zit in het buitenland..
Het is echt een gevecht bijna.. zo sneu..
Iemand nog een handige tip om dit alleen makkelijk te doen..
-
toscak
- Speurneus

Jep. Hier leggen we een pensstaafje op de grond voor hem. Oren zalven, soppen en dan mag hij hem pakken. Nog steeds geen enorm fan van het zalven, maar hij rent in ieder geval niet meer weg.
-
vanhaut
- Grote hondenneus

-
esmoezie
- Speurneus

-
toscak
- Speurneus

-
Pixie
- Kleine hondenneus

-
labbers
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
Ja zo hebben wij het ook met Storm aangeleerd..die was aan het begin echt panisch en rende idd weg. Maar toen hebben we hem gewoon een oor of een staafje gegeven en daardoor was hij rustiger en konden wij gewoon zijn oren doen. Tegenwoordig is hij er gewoon relaxed onder en geven we hem niets meer te kauwen..al vind hij het nog steeds niet prettig.toscak schreef:Jep. Hier leggen we een pensstaafje op de grond voor hem. Oren zalven, soppen en dan mag hij hem pakken. Nog steeds geen enorm fan van het zalven, maar hij rent in ieder geval niet meer weg.
Dawn (Tickled Pink by Ic of Storm's Legacy 06-07-2012)
Hailey (Black Pearls of Mainhatten Ultra Voilet 17-01-2012)
Hailey (Black Pearls of Mainhatten Ultra Voilet 17-01-2012)
-
Koor
- Hele grote hondenneus

-
irma
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
Mijn dames hebben regelmatig oorproblemen, als de een het krijgt gaat het "rondzingen" IK heb van pup af aan elke week oren schoongemakt met watten en daarna altijd beloond, ze staan er voor in de rij. Maar als ze echt oorontsteking hebben doet het zeer en vinden ze het minder leuk. Ik ga altijd op een eetkamensteol zitten. Hond tussen mijn benen, eventueel de voeten achter de poep, zo kunnen ze niet achteruit. Het soppen vinden ze prima, alaleen die tube is vervelend.
Dus vaak oortjes doen in de toekomst dan raken ze eraan gewend. Succes!
Dus vaak oortjes doen in de toekomst dan raken ze eraan gewend. Succes!
Izzy geel Pearlcourt Izzy 28 december 2009
-
vanhaut
- Grote hondenneus

Die tube is het idd.. dat pipetje. Die otoclean boeit haar minder.. maar dit zal wel te maken hebben gehad met de pijn wellicht..
vandaag weer op controle geweest en het zag er goed uit. Nog een weekje doorzalven voor het geval dat.. en stoppen met de otoclean.. Dat pas weer vanaf januari en dan 1 x per 2 weken ..
Ik maak haar oren ook regelmatig schoon en dat liet ze gewoon toe.. maar nu met dit oor..
Nu gelukkig niet meer rood !
vandaag weer op controle geweest en het zag er goed uit. Nog een weekje doorzalven voor het geval dat.. en stoppen met de otoclean.. Dat pas weer vanaf januari en dan 1 x per 2 weken ..
Ik maak haar oren ook regelmatig schoon en dat liet ze gewoon toe.. maar nu met dit oor..
Nu gelukkig niet meer rood !
-
sharon66057
- Speurneus

Hier ongeveer net zo.toscak schreef:Jep. Hier leggen we een pensstaafje op de grond voor hem. Oren zalven, soppen en dan mag hij hem pakken. Nog steeds geen enorm fan van het zalven, maar hij rent in ieder geval niet meer weg.
Flesje of poeder word onopgemerkt erbij gepakt (anders rent ie alsnog weg) er word wat lekkers voor zijn neus gelegd en naderhand mag hij het lekkers opeten.

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...
R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...