Ik was gisteren heerlijk in het bos aan het wandelen tot ik een dalmatier tegen kwam. De dalmatier rende op bob af en begon direct op hem te rijden. Eerst op zijn hoofd en daarna op zn achterkant. Het baasje van de dalmatier trok gelukkig de hond van bob af (ik stond te ver weg om het te doen) Ik zag direct dat Bob er wel van geschrokken was, hij vond het maar raar wat er nu gebeurde. Ineens hoor ik achter mij een man roepen en ik zie een gele lab voorbij stormen op Bob af. Dus ik ben maar in versnelde pas naar Bob gegaan en jahoor, begint die gele lab op zn achterkant te rijden. Bob werd er bang van en ging op de grond zitten en rende daarna naar mij toe, ik ben uiteindelijk tussen die lab en Bob in gaan staan om hem te beschermen. Zegt die eigenaar van de lab "ja, ze zal wel loops zijn...

" Dus ik vroeg of hij zijn bril wel op had. "tja, das nu eenmaal de hondentaal" Ik had geen zin in discussie dus ik heb Bob aangeleind en heb hem op een ander stuk weer losgelaten.
Weet iemand hoe het kan dat Bob ineens bereden wordt door twee honden? Hij heeft dit ooit maar 1 keer eerder meegemaakt en dat is al lang geleden.
Wat mij ook opviel, toen hij de dalmatier zag ging hij er behoedzaam op af en ging hij met zijn buik op de grond liggen totdat de dalmatier op hem afkwam. Weet iemand wat dat betekend?

Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011

Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015