Bereden worden

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Bereden worden

Ongelezen bericht door Muiske »

Ik was gisteren heerlijk in het bos aan het wandelen tot ik een dalmatier tegen kwam. De dalmatier rende op bob af en begon direct op hem te rijden. Eerst op zijn hoofd en daarna op zn achterkant. Het baasje van de dalmatier trok gelukkig de hond van bob af (ik stond te ver weg om het te doen) Ik zag direct dat Bob er wel van geschrokken was, hij vond het maar raar wat er nu gebeurde. Ineens hoor ik achter mij een man roepen en ik zie een gele lab voorbij stormen op Bob af. Dus ik ben maar in versnelde pas naar Bob gegaan en jahoor, begint die gele lab op zn achterkant te rijden. Bob werd er bang van en ging op de grond zitten en rende daarna naar mij toe, ik ben uiteindelijk tussen die lab en Bob in gaan staan om hem te beschermen. Zegt die eigenaar van de lab "ja, ze zal wel loops zijn... :confused: " Dus ik vroeg of hij zijn bril wel op had. "tja, das nu eenmaal de hondentaal" Ik had geen zin in discussie dus ik heb Bob aangeleind en heb hem op een ander stuk weer losgelaten.

Weet iemand hoe het kan dat Bob ineens bereden wordt door twee honden? Hij heeft dit ooit maar 1 keer eerder meegemaakt en dat is al lang geleden.

Wat mij ook opviel, toen hij de dalmatier zag ging hij er behoedzaam op af en ging hij met zijn buik op de grond liggen totdat de dalmatier op hem afkwam. Weet iemand wat dat betekend?
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015
roelien

Ongelezen bericht door roelien »

Zou het te maken kunnen hebben met zijn plek op de rug, die nogal rook?
Annette
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Annette »

Kan ook zijn onderdanige houding zijn zoals jij het beschrijft, (op zijn buik liggen bij nadering) waardoor de andere honden dominant reageren door hem te gaan berijden.
Afbeelding Esra (Avalon Hope of Eastside Forest)24-10-2005
Afbeelding Holly (Holly Holy of Eastside Forest)10-11-2007
Lucky
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Lucky »

Devil is altijd "de pineut". Ik heb het idee dat het komt omdat hij erg onderdanig is naar andere honden. Hij speelt heel graag met andere honden, probeert ook altijd naar andere honden toe te gaan, maar als het erop aan komt, dan is hij degene die zich overgeeft.
We hebben een terugkomdag gehad van Devil's nest (geweldig !!! ) Met z'n 8'en denderden ze over het veld. Een reutje was behoorlijk dominant en iedere keer als hij "los" was, dan ging hij op zoek naar Devil ! Het was eigenlijk best komisch om te zien. Bij iedere lab die hij tegenkwam (allemaal even zwart) snuffelde hij even... nee, dit is niet de goede en door naar de volgende, snuffelen... nee, deze is het ook niet. Tot ie bij Devil kwam en dan, Hup erop en "rijden maar". Devil keek wel even verstoort om, maar ging gewoon verder met waar hij mee bezig was. Spelen met andere labs. In het begin deed ie het bij iedere lab, maar de anderen (teefjes en reutjes) lieten hem direkt blijken dat ze dit niet wilde en dan liet hij het. Maar onze "dombo" was alleen maar erg zielig en deed verder niks !
Groetjes Marion
fieke
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door fieke »

Bruce gaat ook meestal liggen als er andere honden aankomen. Hij wordt ook weleens bereden en eerst deed hij niks, nu hoor je hem echt grommen en wil hij de andere hond bijten.
:bruinpootje: Bruce (Messi van Budiliumhof) 23-01-2012
Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Muiske »

Ok, bedankt voor de antwoorden. Is dat onderdanige gedrag iets wat komt met de leeftijd? Eerst stormde hij altijd vol op andere honden af. Sinds een week gaat hij ineens op de grond liggen. Ik vind het wel een verbetering, we kunnen hem nu makkelijker tegenhouden :)
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015
*Remy*
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door *Remy* »

Op de grond gaan liggen terwijl de andere hond gefixeerd wordt is niet zo onderdanig als dat het lijkt. Vele honden doen het trouwens om de eigenaar vast te pinnen, om te voorkomen dat de eigenaar de hond weg kan trekken, maar dit terzijde. Ik zou proberen te voorkomen dat mijn hond zich focust op de andere hond. Wanneer hij zich niet op hem focust zal hij zich niet op de grond gooien en zal hij de andere hond niet strak blijven aankijken omdat de focus bij jou is en hij de andere hond dus negeert. Hierdoor zal op zijn beurt de andere hond in veel mindere mate getriggerd worden om naar jouw hond toe te komen en hem op zijn plaats te zetten (berijden) voor zijn brutale manier van contact zoeken (strak aankijken).
veerle

Ongelezen bericht door veerle »

Zo vervelend! Mojo is ook altijd de sjaak....En inderdaad erg onderdanig naar andere honden. Hij gromt of snauwt uiteindelijk wel, maar pas na een tijdje en op de een of andere manier maakt het geen indruk. Terwijl sommige andere honden die ik ken 1x grommen en dan is het gelijk klaar. Dat ligt denk ik een beetje aan de houding/uitstraling oid. Volgens mij zijn onderdanige honden makkelijke slachtoffers...!
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

*Remy* schreef:Op de grond gaan liggen terwijl de andere hond gefixeerd wordt is niet zo onderdanig als dat het lijkt. Vele honden doen het trouwens om de eigenaar vast te pinnen, om te voorkomen dat de eigenaar de hond weg kan trekken, maar dit terzijde. Ik zou proberen te voorkomen dat mijn hond zich focust op de andere hond. Wanneer hij zich niet op hem focust zal hij zich niet op de grond gooien en zal hij de andere hond niet strak blijven aankijken omdat de focus bij jou is en hij de andere hond dus negeert. Hierdoor zal op zijn beurt de andere hond in veel mindere mate getriggerd worden om naar jouw hond toe te komen en hem op zijn plaats te zetten (berijden) voor zijn brutale manier van contact zoeken (strak aankijken).
Mee eens. Al een paar keer meegemaakt dat honden vanuit deze positie Keo ineens aanvallen op een niet al te vriendelijke manier. En soms is het uitdagen voor een spelletje, maar niet altijd duidelijk. :confused:
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Plaats reactie