Wat te doen na gehoorzaamheid basis?

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
Dave1989

Wat te doen na gehoorzaamheid basis?

Ongelezen bericht door Dave1989 »

Hallo allemaal,

Luna en ik hebben zojuist gehoorzaamheid basis afgerond(die we denk ik wel behaald hebben, aangezien ze tijdens het examen alles goed/perfect deed. Zondag uitslag en hopelijk uitreiking certificaat).
Uiteindelijk wil ik graag met luna gaan speuren of iets in die richting. Eerst gehoorzaamheid gevorderden en dan nog gehoorzaamheid en gedrag doen voordat ik met haar ga speuren(bij GG heb ik vernomen dat je haar wel leert speuren op een ijzer buisje. Ik doe al eventjes met haar wat oefeningen in en rond het huis).
Luna is op dit moment 1 jaar (pas geworden).

Zijn er goede speurhonden scholen in west-brabant of in de buurt van?

Groeten!
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Speuren is erg leuk, jacht en treiball ook. :)

Geeft je huidige school geen aanvullende cursussen? Vwb scholen kan ik je niet heplen, de meeste kc's hebben meestal wel jacht en of speuren.

Heel veel plezier!!
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Dave1989

Ongelezen bericht door Dave1989 »

Mijn huidige club geeft helaas op dit moment geen speur en/of jachttrainingen :( en daar ben ik naar op zoek. Het liefst zou ik iets van speuren willen doen, dus ik zoek gewoon nog even verder ;-)
Dominique en Bo
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Dominique en Bo »

Speuren is echt hartstikke leuk! Wij doen dat ook met onze Bo.
Een keer in de twee weken, de een schijnt het sneller op te pakken dan de ander.
Wij hebben na de puppy en juniorencursus (vooral gehoorzaamheid) een vervolgcursus gedaan waar gehoorzaamheid werd gecombineerd met behendigheid.
Bo vond het erg leuk, en je merkt dat je band sterker wordt door samen zo bezig te zijn. We moeten vanavond examen doen, ben benieuwd!

Succes met je keuze!
Helemaal blij met onze kleine Bo!
kate
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door kate »

@ Dave, wij speuren in Borkel en Schaft (zuid brabant) bij HTC Noelle.

@Dominique en Bo, de een pikt het inderdaad sneller op dan de ander. Daarnaast spreek ik uit ervaring dat een hond ook van de beste, naar de slechtste en weer naar een van de beste van de klas kan gaan.
Guus begon heel goed met het speuren, de eerste lessen deed hij super (speuren op tabak). Toen was de uitdaging eraf en hadden we clown Guus. Hij speurde overal, behalve op de plaatsen die wij bedoelde. Meneer pakte alle zakjes vast of beet ze kapot. 3 weken geleden begonnen met speuren op wiet en meneer is weer een van de beste. Waar de andere honden een zakje niet konden vinden, doet hij dit perfect. De zakjes pakt hij niet meer vast en de focus is weer geheel bij de oefening.

Waar train jij Dominique?

Wij vinden het speuren erg leuk (zelfs toen we dit met 'clown' Guus deden).... Guus is ontzettend moe na de training.
Afbeelding
esmmar&happy
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door esmmar&happy »

Vanaf welke leeftijd is trainen met speuren geschikt?
Het lijkt mij dat je hond wel eerst behoorlijke gehoorzaamheid getraind moet hebben? Hoewel je natuurlijk de 'neus' traint en die werkt vanaf dag één :)
Hoe kan je thuis met je pup / jonge hond speels voorbereiden op speuren? Weet iemand dat?
Bijvoorbeeld je hondebrokje verstoppen en dan steeds moeilijker maken?
zo blij met een pup erbij
Dominique en Bo
Snuffelneus
Snuffelneus

Volgens mij kan je redelijk vroeg beginnen, het is alleen heel vermoeiend voor je hond!
Wij verstoppen in huis snoepjes. Eerst beginnen met hem laten zitten ( en te ruiken aan het snoepje) en het snoepje verstoppen, dan terug lopen en het zoekcommando geven. Wanneer hij het spelletje snapt kun je hem ook in een aparte kamer/gang zetten. Dat maakt het moeilijker.

Je zou even kunnen informeren bij een speurschool wanneer je kunt beginnen..
kate
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door kate »

Wij zijn ook begonnen met het verstoppen van brokjes of een stukje kaas in een brillenhoesje toen Guus pup was.

Toen we op training geen speuren naar tabak kregen we te horen dat we thuis absoluut niet mochten gaan oefenen en zeker niet op brokjes, omdat we hem zo verkeerde dingen aan zouden leren. Dus ik weet ook niet wat wijsheid is..
Afbeelding
miranda
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door miranda »

Ik train op dit moment GG1, pas in een volgende cursus zit het sorteren in het zoeken van een houtje met je eigen geur.
Praktijkspeuren lijkt me ook heel leuk, heb er ooit eens een workshop in gehad evenals treibbal.
Er is ook nog combi-sport dit is een mix tussen gehoorzaamheid en behendigheid.
:blondpootje:Desie (Mayority's irristible desires)16-10-1997 r.ip. 28-02-2009
:blondpootje:July (joking jewel out of mids)13-07-2001 r.i.p.13-10-2010
:blondpootje:Iris ( be my irrisstible Iris out of mids) 11-01-2003 r.i.p 25-05-2016
:blondpootje:Robin (nickel and dimes girl power) 07-09-2007 rip 10-04-2018
:bruinpootje: Bowie 16-04-2017
KimenBart
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door KimenBart »

Hoi Dave.

Wij trainden met onze Luna in Heerle. Dat is een klein dorpje tussen Roosendaal en Bergen op Zoom. Helaas moesten we stoppen omdat Luna E.D. en incongruentie bleek te hebben. Maar het beviel daar goed!!!

Het is een officiele jachtvereniging, je kan kijken op de site http://www.knjv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. Dan klikken op jachthonden en dan de trainingskalender. Dan krijg je een mailadres waar je je aan kan melden. Het nieuwe seizoen start ergens eind maart/begin april 2013 weer en dan gaan wij ook weer meedoen. En je hoeft niet te wachten tot je al die gehoorzaamheidscursussen af hebt hoor. Wij deden gewoon jacht en gehoorzaamheids training op twee verschillende avonden.

Succes en misschien tot ziens!

Gr. Kim
KimenBart
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door KimenBart »

Hoi Dave.

Wij trainden met onze Luna in Heerle. Dat is een klein dorpje tussen Roosendaal en Bergen op Zoom. Helaas moesten we stoppen omdat Luna E.D. en incongruentie bleek te hebben. Maar het beviel daar goed!!!

Het is een officiele jachtvereniging, je kan kijken op de site http://www.knjv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. Dan klikken op jachthonden en dan de trainingskalender. Dan krijg je een mailadres waar je je aan kan melden. Het nieuwe seizoen start ergens eind maart/begin april 2013 weer en dan gaan wij ook weer meedoen. En je hoeft niet te wachten tot je al die gehoorzaamheidscursussen af hebt hoor. Wij deden gewoon jacht en gehoorzaamheids training op twee verschillende avonden.

Succes en misschien tot ziens!

Gr. Kim
Dominique en Bo
Snuffelneus
Snuffelneus

@ Kate, wij volgen speurles via care for dogs in Laren.
Maar het is praktijkspeuren in het bos, hij speurt dus mensen op. Heel gaaf!

Je clown verhaal ken, Bo heeft dat met gehoorzaamheidcursus ook.
Hij verveelt zich dan toch denk ik (de commando' kent hij inmiddels wel).
Dat terwijl hij de pup- en junioren cursus uitmuntend heeft afgesloten.
We hebben daarom besloten om daar even mee te stoppen en ik ben nu opzoek naast het speuren naar een leuke behendigheidscursus of misschien toch iets met reddingswerk. Volgend jaar gaan we dan verder met de gehoorzaamheidcursussen. Lijkt mij namelijk wel leuk om dat verder uit te bouwen, maar goed de basis zit er in ieder geval in..
Plaats reactie