Foofer is niet goed te pas

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Nienke & Foofer
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Foofer is niet goed te pas

Ongelezen bericht door Nienke & Foofer »

Moet het toch even kwijt, komt denk ik door de eerste Kerstdag ofzo...

Voor 2 weken terug had Foofer weer last van druppelend plassen. Half jaar terug had hij daar ook last van maar toen konden we (de DA en ik) het nog oplossen met pijnstillers en een keer helemaal de blaas leeg maken door middel van katheteriseren.
Dus toen Foofer 2 weken terug er weer zo bij stond met het plassen, direct gebeld, de assistente kon zich het voorval nog herinneren en ik kon er wel even tussen. Ik urine opgevangen en meegenomen. De DA heeft aan de prostaat gevoeld en ze wilde dit keer wel een foto, prostaat was erg vergroot. Daarvoor heeft hij een chemische castratie gekregen om de prostaat weer te verkleinen. Maar nu, 2 weken later begint het weer. Ik heb een beetje gegoogled en daar las ik dat het mogelijk is dat de chemische castratie na eventueel 1,5 week al is uitgewerkt, hebben jullie daar ervaring mee?
Voor nu heb ik hem een pijnstiller gedaan, hij heeft zo'n spanning op zijn buik staan. Deze pijnstillers had ik meegekregen voor na het DA bezoek van 2 weken terug maar kon het eventueel ook later gebruiken. Ik ben blij dat ik daar zelf zo op heb aangedrongen, anders had ik nu mooi zonder gezeten...
Hij ligt nu, een uur na de pijnstiller, zowaar een keer vast te slapen, ik hoop dat hij zijn rust even kan vinden en dat we in ieder geval de nacht een beetje goed door komen.
In het nieuwe jaar (die week dat dit jaar nog is heeft het geen zin) denk ik dat er niet wat anders op zit als hem toch laten castreren....
Sorry, moest het even kwijt, op dit soort momenten voel ik me toch wel even alleen, niemand om even mee te overleggen of te ventileren zoals ik dat eerst wel had... Maar goed, ik hoop dat de pijnstillers hun werk doen en iemand ervaring met chemische castratie en de tijdsduur van de werking?
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Klinkt niet fijn Nienke, normaal staat daar toch een week of drie voor dacht ik? Maar dat weet ik ook niet zeker eerlijk gezegd. Als hij er zo'n last van heeft moet je hem idd maar laten castreren :(
Plast hij nu wel goed dan met de pijnstiller?
Sterkte en ik hoop dat de pijnstillers jullie goed door de kerst heen helpen.
HennyH
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door HennyH »

Spirit heeft een chemische castratie gehad (vanwege wegloopgedrag) en dat werkte bij hem extreem lang, namelijk 16 maanden. Spirit had een implantaat dat ongeveer 9 maanden zou moeten werken.

Doordat zijn ballen en prostaat waren geslonken kreeg hij geen druk meer op zijn blaas en voelde hij niet dat hij plassen moest. Hier door werd hij incontinent en heeft tot 3x toe een blaasontsteking gehad. Mij is verteld dat dit probleem bij 1 op de 3000 reuen voor komt en ook als Spirit echt gecastreerd zou worden hij weer dit probleem zou krijgen.

Ik weet niet hoe het bij reuen werkt met een vergrote prostaat maar als castratie hem uit de problemen zal helpen dan zou ik niet twijfelen en hem laten helpen.

Heel veel sterkte met je arme ventje. Wat zal hij zich naar voelen, en jij natuurlijk ook!
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

agos arme Foofer :(
is zijn prostaat al onderzocht dmv een echo? of is het echt hormoongerelateerd?
beterschap voor het manneke hoor!
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

ach sterkte met Foofer
bij Keo heeft het implantaat meer dan een jaar gewerkt (en het was een implantaat voor een half jaar)
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Nienke & Foofer
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Tot 2.00 uur vannacht is hij nog onrustig geweest maar daarna in een diepe slaap gevallen. Hij plast nog niet echt soepel met de pijnstiller maar hij trekt gelukkig niet meer zijn hele achterhand aan.
@Miranda, er is een rontgenfoto gemaakt, daarop was de vergrote prostaat goed te zien, deze had bijna een doorsnee van 8cm. Wat ik begrepen heb groeit de prostaat alleen door de toevoer van hormonen en moet deze dus zijn afgenomen door de chemische castratie.

Hoe zit dat met castreren, worden ze dan inderdaad dikker? En wordt de vacht inderdaad anders?
Roos

Het dikker worden heb je zelf in de hand, de vacht kan veranderen maar wat maakt dat uit als er geen andere optie is? Ook zal hij zeker in het begin lastig gevallen worden door andere reuen, maar je hebt weinig keus he? :(
Lucky
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Lucky »

Als castratie het probleem waarschijnlijk oplost dan zou ik niet twijfelen. Zeker als je nu pijnstillers moet geven ! Devil is met 8 maanden gecastreerd, hij is niet dikker geworden (uiteraard moet je wel opletten hoeveel je hem voert, maar volgens mij is dat bij bijna iedere labrador zo :wink: ) Zijn vacht is niet verandert.
Groetjes Marion
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Ik denk niet dat de nadelen groter zijn dan de voordelen dus ik zou castreren als ik in jouw schoenen zou staan. Ik zou geen moment twijfelen. Succes met de beslissing :klasse:
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Nienke & Foofer
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Dank jullie wel allemaal. Morgen toch maar de dierenarts bellen voor een afspraak. Sowieso om wat er nu alweer aan de hand is, ik vind het nogal kort op de laatste afspraak dat hij nu alweer last heeft... En direct overleggen of castratie de oplossing is, zo ja, dan gebeurt het ook.
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

ik vond de beslissing om roef te castreren ook super moeilijk,dit omdat roef best een haantje kan zijn naar andere hanige reuen.
ik was bang dat het knokken zou worden omdat hij bereden zou worden.

nou de eerste reu die dat lukt moet volgens mij nog geboren worden :D
roef heeft aan 1 blik genoeg om een amoreuse reu te doen aftaaien :twisted: :lol:
de enigste die hem soms bespringt is het teefje van mijn vriendin :? :D en dit laat jan doedel gewoon toe :roll:

ja roef`s vacht is bagger geworden daar ben ik heel eerlijk in,maar ik hoor van genoeg mensen dat het met hun lab.reu wel mee viel.
roef heeft nu een heel zachte vacht die uren nodig heeft om te drogen ipv een half uur. ook komt hij lastig uit de rui.en is hij erg verkleurd van vos rood naar donker geel met een grijze toet.

het dik worden doe je als baas zelf! echt een kwestie van het voer goed verminderen,roef kreeg voor de castratie een kilo vlees per dag en ik kreeg hem niet zwaarder dan 28 kilo,dit was echt te schriel.
na de castratie heb ik hem op 600 gram gezet en werd hij in no time zwaarder. toen naar 450 gezet en na een tijdje kwam er een soort evenwicht ofzo want hij werd weer te schriel en nu staat hij op 600-650 gram per dag en is mooi slank met 30 kilo. :klasse:

alle voor en tegens tegen elkaar afgezet,heb ik geen spijt van zijn castratie,dit omdat roef echt hormoon gedreven was,en er niks mee te beginnen was ondaks alle training die ik er in stak.
en nu? soms denk ik... luister maar even iets minder goed en hang het ondeugende spook weer eens uit :D maar dat is heel soms he! :lol:

dus bij medische zaken zou ik niet eens meer twijfelen.

succes! :)
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Nienke & Foofer
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Vandaag weer naar de dierenarts geweest, het was weer een lange dag... Vanochtend eerst bij onze eigen dierenarts geweest en die heeft me doorverwezen naar een collega van haar die echo's maakt. Het was namelijk niet zijn prostaat, hij kon gewoon poepen en de prostaat was niet echt dik. Ik had hem voor de zekerheid nuchter gehouden en vanmiddag om 14.30 uur konden we terecht bij de echo. Hij heeft wat gruis in zijn blaas, we hebben ander voer meegekregen en er is urine op kweek gezet. Die kweekuitslag is er met 5 dagen, dan is er bekend of er nog een bacterie in zit. Het voer voor 2 maand en wanneer hij moeite heeft met plassen direct naar de dierenarts om met een katheter de verstopping voor het einde er uit te halen. Meneer ligt nu te ronken, hij moest ook nog onder de douche toen we thuis kwamen, hij had allemaal urine in zijn vacht gekregen. Dus hij is k.o. Met een geschoren buik :verliefd1:
HennyH
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door HennyH »

Ach, wat zal dat pijn doen in zijn blaas en met plassen. Hopelijk kunnen ze hem snel van de gruis afhelpen of dat hij het zelf uitplast.

Sterkte met die kanjer!
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit
Roos

Sneu hoor, arm mannetje :(
Sterkte weer voor jullie twee!
Noah/Bruce
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Noah/Bruce »

Heel veel beterschap voor Foofer!!