Puppycursus Oisterwijk en omstreken

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
sambel
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Puppycursus Oisterwijk en omstreken

Ongelezen bericht door sambel »

Half december komt onze nieuwe pup en nu zijn wel ons aan het oriënteren op een goede puppycursus in de omgeving van Oisterwijk.

Nu zijn er verschillende in de buurt: kyon, quiebus, bij in t'veld. Alleen zie ik even door de bomen het bos niet meer. :confused:

Heeft een van jullie een tip voor een goede hondenschool hier in de buurt en zo ja, kun je dan ook aangeven waarom je deze goed vind?

Dank je wel voor het meedenken!
:klasse:

Groeten Patricia
A labrador is a miracle with paws
sylvie
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door sylvie »

Hoi Patricia,

Ik woon ook in Oisterwijk en ga naar Kyon ben hier erg tevreden over. Dit is een hondenvereniging en de trainers zijn vrijwilligers.
Jij wilt graag weten waarom ik het daar fijn vind. Welnu de groepen zijn klein er zijn duidelijke instructies. De honden worden positief benaderd en dat wordt ook van jou verwacht. Verder wordt je ook bewust van je eigen houding de non verbale communicatie. Honden letten enorm op lichaamstaal.
Als je examen wilt doen kun je kiezen, het examen van de Federatie hondensport Nederland of het examen van Kyon.
Het examen van de federatie wordt afgenomen door een keurmeester van de federatie.
Mocht je daar naar toe willen dan zou ik niet te lang wachten met aanmelden. De groepjes zijn klein en zitten snel vol.
De trainingen beginnen weer half februari.
Met met vorige hond (is maar 2 jaar geworden) ben ik ook bij Kyon geweest behalve de pupcursus die deed ik Moergestel maar ben na de pupcursus meteen overgestapt naar Kyon.
Succes met de zoektocht.
Groeten Sylvia
Plaats reactie