mariska1972 schreef:sorrie hoor maar vind dit belachelijk!!!!!!
natuurlijk moet je zo gezond mogelijk fokken. maar net als 2 gezonden mensen een ongezond kind kunnen krijgen kan dit bij dieren ook gebeuren
Natuurlijk moet je als fokker vertellen wat de risico's zijn en natuurlijk moet je ze begeleiden met wat ze wel en niet met een pup kunnen . Maar dan nog is het zo zodra het bij de fokker de deur uitgaat ben je alle overzicht kwijt en kunnen mensen zoveel zeggen
voorbeeldje : In het eerste nest van Angel heb ik 2 pups met aan 1 kant een lpc ocd dus ED geval gehad
de eerste baasjes belde me op ja onze pup liep kreupel wij naar de dokter ja zegt de dokter heeft u nog die gladde vloer in huis
waarop eigenaar zegt ja die heb ik en ja hij is wel een keer naar binnen gegleden maar ja dat moet een pup met gezonde ouders toch wel een keer kunnen hebben??
Nee zegt die dierenarts ff een vloerbedekking leggen en dan zal het niet de schade oplopen waar we dus niet op hopen
mensen bellen mijn op en sturen mijn daarna foto's van de nieuwe vloer
(waar ik als fokker van deze geweldige pups op gehad toen ze hem kochten en ook nog toen ze weggingen) tja te laat dus en waar sta je dan als fokker met de rug tegen de muur!!
volgende voorbeeld: we krijgen mail dat inmiddels een pup van datzelfde nest geopereerd is en waaraan! tja balen natuurlijk
Ga je verder vragen over de telefoon blijkt pup uit zich te zijn geweest en terug gekomen kreupel
tja wat is er dan gebeurd vraag je? tja dat weten we niet want natuurlijk kun je een pup niet contstant in het oog houden toch??? (bij mijn ontrekken ze zich nooit van mijn oogzicht af maar inderdaad kan gebeuren) dus naar dierenarts 1 paar weken rust
daarna dierenarts 2 ja fototje maken lpc ocd aan 1 kant was het oordeel en doordat de eigenaren niet gezien hadden dat er iets gebeurd was ja vond de dierenarts het nodig gelijk zowel de eigenaar van de reu als ons via de eigenaren van de pup te vertellen dat er nooit meer met de reu gedekt mocht worden de moederhond niet meer gedekt mocht worden en nakomelingen niet meer gebruikt mochten worden van de fok
inmiddels zijn er meerdere van het nest gekeurd en alles gezond!!!!
de dierenarts die de honden gerontgent heeft heeft ook de foto's gezien van de andere 2 en zegt ons dat dit naar modder ruikt
en wij gerust met angel door konden gaan en ook met de reu
natuurlijk zoek je dan naar een reu die zich meer bewezen heeft en natuurlijk zit ik er als fokker van deze pups nog meer bovenop
maar er hoeft maar 1 eigenaar te doen of dat tie het allemaal niet gekregen gehoord heeft enz hoe ga je dit als fokker in godsnaam dan vertellen en bewijzen dat je dit alles wel verteld hebt???
wat als een koper niet eerlijk is?? krijgen wij dan ook zo een hoge schadevergoeding?? nee want het is hun woord tegen de jouwe en hun maken al deze ellende door
ik heb dit netjes met mijn pupkopers opgelost alleen wil 1 van de pupkopers er niets van weten en beld me niet eens meer terug hoe het met de hond gaat maar klaagt wel tegen andere pupkopers die inmiddels gezien hebben hoe zij met de hond die wij zo zorgvuldig gefokt hebben omgaan
bevoorbeeld vlak na de operatie gewoon laten springen
tja waar sta je dan als fokker???