Onderuit getrokken

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Bobske
Snuffelneus
Snuffelneus

Onderuit getrokken

Ongelezen bericht door Bobske »

Het begon vanochtend al, toen we net aan de koffie zaten. De buurman kwam via de achterdeur naar binnen, Harry zet het op een sprintje en liet zichzelf alle hoeken van de tuin, keuken en kamer zien, waaronder ook het spiksplinternieuwe bankstel :mad:. Nou ja, even laten uitrazen en dan is het zo wel klaar. Meestal.
Had al wel besloten dat er een losloopveldsessie zou komen, dus lekker warm ingepakt, stukjes worst mee, z'n bal en gaan maar.
Vergeet het maar...

Toen ik de straat uitliep hoorde ik al honden blaffen uit de richting van het veld en toen we dichterbij kwamen, zag ik jeugd. Twee jongens hadden 2 bouviers bij zich en die doken steeds bovenop twee husky's van 2 dames, die dat wel interessant vonden. Ze waren elkaar aan het opjutten. Dat werd dus even wachten.

Ik wilde rechtsaf, toen Harry ineens helemaal gek werd. Hij gaf een ruk aan de lijn en begon te rennen richting het veld. En daar lag ik.. De jeugd maar lachen en roepen: "kom maar, kom dan!" Woest was ik, dus ik wilde rechtsomkeer maken, maar daar kwam een vrouw uit onze buurt met 2 herders aangelopen en van rechts een meneer met 2 stabijs. Ik heb Harry een grasveldje opgesleurd, zo'n beetje, zodat er geen lichamelijk contact tussen de honden zou komen. Hij bleef gek, hij bleef er gewoon in! De bal deed hem niets, worstjes deden hem niets, hij bleef gefocust op de honden. Hij wilde er hoe dan ook naar toe. Ik kon ook geen kant op. Dat mens met die herders bleef nota bene staan kijken hoe ik Harry met alles wat ik had probeerde in bedwang te houden. Gelukkig sprak die meneer met z'n stabijs de vrouw daarop aan en liep ze verder, maar toen lag ik al bijna weer. En toen heb ik iets gedaan wat wellicht niet goed is: Ik heb aan Harry zijn oor getrokken. Hij jankte, maar ik had wel zijn aandacht weer. Ik kon hem voor me laten zitten en zijn aandacht redelijk vasthouden, totdat we weer verder konden lopen.
De weg naar huis heb ik hem kort gehouden en die jongens met hun rotgedrag vervloekt. Ik heb ze nooit eerder gezien hier en hoop ze ook nooit weer te zien. Rotjeugd :evil:
Monique
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Monique »

Nou, dat was dus geen fijne wandeling :(
Toen Ruud ongeveer een jaar was (en last van zijn hormonen kreeg)heb ik ook heel veel moeite gehad met het normaal aan de lijn lopen en andere honden :?
Ik heb toen wandelcursussen gevolgd (doel: met een slappe lijn lopen in de buurt van andere honden die al een poosje in hetzelfde park zijn)
Dat en heel veel zelf trainen heeft geholpen en nu hij wat ouder is wordt het steeds beter!

Bij mij was het vaak zo dat Rudy's emmertje al bijna vol was (door allerlei zaken) en dan was de aandacht voor mij helemaal weg en ik was vaak te laat.
Misschien had je beter toen je die honden hoorde al eerder een andere kant op kunnen gaan.
Maar feit blijft dat het heel vervelend is dat andere mensen, zoals die jeugd en die mevrouw, dan niet even nadenken en het voor jou nog moeilijker maken :evil:
Heb je niets overgehouden aan het onderuit gaan?
Afbeelding

Bedankt Monika!
corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door corretje »

Dat zijn idd hele vervelende wandelingen. En dat die gasten je hond dan nog eens extra gaan roepen :evil: Maar ik heb Diezl ook wel eens aan zijn oor getrokken hoor! Wel vaker dan 1 x :D Maar wel eerst een paar waarschuwingen gegeven, maar het helpt wel.
Ach ja een kind krijgt ook wel eens een draai om zijn oren of een tik op de vingers of kont, Dus dit mag heeeeeel af en toe ook wel vind ik.
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008
Bobske
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Bobske »

Nou, Harry is poeslief geweest de rest van de dag! Zoals ik al zei, heb ik hem op de terugweg kort gehouden. En de rest van de wandelingen ook.
En na het lezen van wat vreselijk goede tips hebben we besloten om zijn privileges in te trekken. Dus voorlopig niet meer naar het veld, geen contact met de buur- en overbuurhond, althans niet lichamelijk. Dat ik aan zijn oor moet trekken om zijn aandacht te krijgen gaat toch best ver.

Heb er wel een pijnlijke elleboog aan overgehouden, maar ach, dat gaat wel over :)
Plaats reactie