Onak, mijn oude lab, heeft slechte heupen en ellebogen.
Om haar het leven wat aangenamer te maken,staat ze sinds een paar dagen op Trocoxil. Een medicijn dat 1x per maand gegeven wordt, met pijnbestrijding als doel.
Heeft er hier iemand ervaring met dit medicijn ?
Hoe lang na de opstart kan je een verbetering merken ?
Ik heb het na Baco zijn 2de knieoperatie een maand of 3 gegeven.
hij liep 2 dagen na zijn knieoperatie al weer op 4 poten.
Ik was er toen geloof ik best tevreden over, geen bijwerkingen, maar goed dat heeft hij ook niet op rymadil enzo.
Hoelang ben je nu met dit middel bezig ?
Ze heeft vorige week vrijdag een inspuiting gehad omdat ze een ontsteking op de elleboog had. Zaterdag heeft ze haar eerste dosis trocoxil gehad. Over 2 weken krijgt ze een 2de pil.
Bij onze Zippo, hij had zeer ernstige artrose in zijn heupen, was binnen enkele uren al verbetering zichtbaar en duidelijk minder pijn. Bij hem heeft dit middel bijna 2 jaar lang heel goed gewerkt.
Maar gemiddeld moet toch wel binnen 2 weken verbetering optreden.
Nog steeds geen verbetering.
Integendeel. Ze heeft in de voormiddag wel wat gespeeld met de jongere hond in huis. Dat is wel rustig verlopen, geen gespring en gedoe.
Odin heeft het nu straks een jaar en hij is er duidelijk op vooruit gegaan. je moet het even de tijd geven. De eerste maand heeft hij twee tabletten gehad, dus om de veertien dagen, en toen 1 keer per maand. Pas na de tweede tablet (na 14 dagen) bemerkte wij veranderingen en dat hij duidelijk minder pijnlijk was. Hij is gewoon versleten, wordt in mei 12 jaar, maar wel met veel minder pijn.
Helaas. Ook na de 2de pil geen enkele verbetering.
De dierenarts stelt cortisone voor. Na een dag of 2 wikken en wegen dan toch maar beslist dat we die stap dan toch gaan zetten. Morgen beginnen we eraan.
Hopelijk reageert ze hier goed op.