Bloed in ontlasting

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
JBM

Bloed in ontlasting

Ongelezen bericht door JBM »

Onze pup (half jaar oud) heeft de laatste dagen last van diaree en nu zag ik gisteren dat er ook wat bloed in in zijn diaree zit. Het is niet veel maar wel genoeg om goed op te vallen in de sneeuw. We geven hem sinds de diaree niet meer de standaard brokken maar gekookte kip en gekookte rijst maar het wordt nog niet beter. Vanmorgen bleef er tijdens het poepen wat ontlasting hangen en daarin zaten wat kleine takjes. Geen idee wanneer hij dit gegeten heeft maar blijkbaar zit het in zijn darmen/maag. Kan het zijn dat deze kleine takjes voor een irritatie in zijn buik zorgt en dus voor de diaree en bloed? Of kan er meer aan de hand zijn en moeten we toch maar naar een weekend dierenarts?
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Bij een pup met bloed in ontlasting niet wachten maar naar een arts gaan. Een pup droogt snel uit dus beter een keer te vaak naar een arts dan een keer te weinig.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Sas14
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Sas14 »

Bloed in de ontlasting en diarree of dunnere ontlasting kan wijzen op giardia, mijn pup had dat ook. Ik zou er mee naar de DA gaan, een monster ontlasting meenemen is dan handig.
M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door M_n_q_e »

Miep heeft op die leeftijd ook eens diaree met bloed gehad. Ook wij gaven gekookte kip/rijstwater. Dat heeft toen vrij snel geholpen. Als je je zorgen maakt gewoon naar de DA hoor!
:zwartpootje: Trix (bij ons gekomen uit het asiel op 4-03-2011, geboortedatum onbekend maar geprikt op) 4-03-2006
:bruinpootje: Miep (Dior) 19-07-2010
Lars en Daniëlle
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Lars en Daniëlle »

Castro heeft het ook eens gehad (moet nog ergens een topic over zijn.) Voor de takjes zou je een stuk ontbijtkoek kunnen geven, dat helpt hier altijd goed om het darmstelsel te reinigen van takjes en andere rommel. Om de maag en darmen te kalmeren heb ik toen Ocugest tabletjes gekregen, zijn van VSM kan je gewoon bij de drogist halen en een kuurtje pro biotica. Maar ik zou zeker even langs de DA gaan als het aanhoudt/je je zorgen maakt.
Plaats reactie