gedragsdeskundigen op dit forum?

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
milo
Grote hondenneus
Grote hondenneus

gedragsdeskundigen op dit forum?

Ongelezen bericht door milo »

Ppf... heb zojuist een trainer gemaild, in Almere.
Ik wil echt van het fixeren van King af en mij lukt het niet alleen. We zijn al een eind, maar toch..
Nu vroeg ik me af of er geen gedragstherapeuten op dit forum zitten. Ik ben een beetje bang dat ik veel geld ga betalen voor iemand die met dezelfde gedragsmatige aanpak komt die ik al inzet. ( bij me halen, afleiden, belonen) terwijl het probleem is dat King gewoon niet kan ontspannen bij andere honden. Hij blijft sommige ontmoetingen spannend vinden en is beschermend over zijn vriendjes. Hij kan de 'happy go lucky dog' uithangen en een volgende ontmoeting bij wijze van spreken knokken. Ik weet inmiddels aan lichaamstaal veel af te lezen en wanneer ik denk dat het niet gaat matchen, hou ik King bij me. Geen oplossing. Ik doe dus iets mis in mijn leiderschap en daar moet ik iets aan veranderen.

Is hier iemand die met King en mij een consult wil doen? En zo ja, wat zijn de prijzen?

Bedankt!
:zwartpootje:Afbeelding:zwartpootje:
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

misschien Dorine? Lupos is haar forumnaam?
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

Of even contact opnemen met Rosemarijn Gelauff van http://www.hondenophetspoor.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; voor een privé-sessie.
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
Lotte
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Lotte »

Er zijn al namen genoemd. Daar kan ik niets aan toevoegen. Ik weet niet wie je hebt benaderd in Almere. Ik kan je wel de naam geven van een goede GT in Almere. Die ook zeker kijkt naar wat je al inzet. Dat is Marylou Bijvoet (JHSA.NL).

Maar ik heb een vraag aan je: Je zegt dat je goed kan lezen wanneer het mis gaat en dat je hem dan bij je kunt halen/houden. Dit vind jij echter geen oplossing zeg je. Maar wat wil en verwacht je dan van gedragsondersteuning? Is hetwel realistisch om te willen (en verwachten) Dat je hond met elke hond vriendjes kan en wil zijn?

Ik zie bij mijn reu ook wel eens fixatie als andere reuen hem benaderen op een dominerende manier. Hij zoekt het zelf niet op maar als andere reuen naar hem komen kan hij gaan fixeren. Ik roep hem daar dan onmiddelijk uit en loop weg van die situatie. En je hond bij je houden als hij zelf wel bepaalde honden opzoekt is dan toch ook juist wel een goede oplossing?
Voor honden die niet tot elkaars roedel behoren is het m..i redelijk natuurlijk gedrag om uit te vinden wie de baas/sterkste is. Omdat het niet wenselijk is dat onze huishonden dit met iedereen op straat doen is het een belangrijke taak van de bazen om het gedrag van hun hond te reguleren.
En ik begrijp uit je post dat je dit reguleren wel kunt door je hond in bepaalde situaties bij je te houden. Dat lijkt mij prima.

Zoals je zelf al aangaf wil je geen geld besteden aan adviezen over wat je al weet maar bedenk daarom juist of het wel realistisch is wat je dan wel wil

In ieder geval sterkte met de zoektocht naar een oplossing
becky0o01201
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door becky0o01201 »

misschien een stomme vraag wat heb je aan cursus gedaan?
is er geen cursus die daar bij kan helpen?
Pixie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Pixie »

Ik ben zeker geen deskundige, maar op het vlak van fixeren ken ik er ondertussen al wat van ;-). Wij zijn gestart op een Quiebus hondenschool en zijn daar heel tevreden van. Er werd daar echt gewerkt aan ons probleem, maar dan in de groep waarin getraind wordt op gehoorzaamheid. Er zijn ook gratis 2 GT's bij ons thuis gekomen voor een consult en om te helpen hoe het op straat moet (want da's toch nog heel anders dan op de hondenschool). Daar werd dan op getraind na de les.

Ik moet wel zeggen dat we er al 2,5 jaar les volgen en dat het probleem nooit helemaal opgelost zal raken. Maar we hebben op die twee jaar tijd wel een volledig andere hond gekregen die 100% voorspelbaar is en we kunnen uitvallen vermijden door deze aanpak. We zien nog altijd vooruitgang en dat is allemaal te danken aan de inzet van de instructeurs op de hondenschool.

Maar het vergt heel wat volharding en je hele gezin moet meewerken, dat hebben we wel geleerd op die tijd ;-).
Pixie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Pixie »

Ik ben zeker geen deskundige, maar op het vlak van fixeren ken ik er ondertussen al wat van ;-). Wij zijn gestart op een Quiebus hondenschool en zijn daar heel tevreden van. Er werd daar echt gewerkt aan ons probleem, maar dan in de groep waarin getraind wordt op gehoorzaamheid. Er zijn ook gratis 2 GT's bij ons thuis gekomen voor een consult en om te helpen hoe het op straat moet (want da's toch nog heel anders dan op de hondenschool). Daar werd dan op getraind na de les.

Ik moet wel zeggen dat we er al 2,5 jaar les volgen en dat het probleem nooit helemaal opgelost zal raken. Maar we hebben op die twee jaar tijd wel een volledig andere hond gekregen die 100% voorspelbaar is en we kunnen uitvallen vermijden door deze aanpak. We zien nog altijd vooruitgang en dat is allemaal te danken aan de inzet van de instructeurs op de hondenschool.

Maar het vergt heel wat volharding en je hele gezin moet meewerken, dat hebben we wel geleerd op die tijd ;-). Wat me zo aanspreekt aan deze aanpak, is dat je op wekelijkse basis opgevolgd wordt. Een GT komt twee, max 5 keer bij je thuis (dan is je portefeuille leeg) en dan sta je er alleen voor. Door een goede hondenschool te kiezen, werk je continu aan het probleem!
becky0o01201
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door becky0o01201 »

Ja ik denk dat t voor de praktijk ook erg makkelijk is omdat op een cursus te doen! Ik heb met mijn eerste hond problemen gehad en wij hebben toen een hoop aan cursus
Gehad
milo
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door milo »

King heeft cursussen gevolgd ja. Hij is ook super getraind, dit is echter gedrag en moet mijn inziens ook op die wijze behandeld worden.

Ik kijk even rond in Flevoland, bedankt!
:zwartpootje:Afbeelding:zwartpootje:
Anita74
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Anita74 »

Veel succes met het vinden van iemand die je hierbij kan helpen. Zal nog niet meevallen om hem dit gedrag helemaal af te leren lijkt me, maar ik snap wel dat je dit wilt proberen.
Shuka ♂ 12 juli 2000 - 29 januari 2013
Taico ♂ 21 februari 2013
Plaats reactie