Zoektocht naar vermiste hond

Plaats hier informatie en vragen over alle hondenactiviteiten die niet onder een andere categorie vallen.
Pixie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Zoektocht naar vermiste hond

Ongelezen bericht door Pixie »

Vorige week zondag (20 januari) is er een beagle weggelopen in mijn gemeente. De baasjes zijn elke dag gaan zoeken en de hond is een paar keer opgemerkt, o.a. op nog geen kilometer van bij me thuis, maar ze is nog altijd niet terug gevonden...

Vandaag was via een ander hondenforum een grote zoekactie georganiseerd. Vanmorgen hebben we met een bende dierenliefhebbers afgesproken en ieder kreeg een stuk bos toegewezen. In de voormiddag heb ik 3,5u lang, samen met Roxy en vier andere baasjes met honden, een bos dat ik goed ken volledig uitgekamd. In elke stal zijn we gaan kijken, alle huizen in de buurt hebben we aangebeld.

Vanmiddag hadden we afgesproken bij me thuis, omdat ze daar laatst gezien is (al was dat al van woensdag geleden...). Roxy was echt door het dolle heen, toen ze al die hondjes op onze oprit zag staan! We zijn dan hier in de buurt overal gaan zoeken en aanbellen en affiches hangen.

Helaas is het beestje nog steeds niet terecht. De eigenaars wonen ook erg ver weg, zo'n 60 km, dus niemand weet waar het beestje nu is. Gaat ze op zoek naar haar thuis? Maar ze heeft geen herkenningspunten... Of zoekt ze terug de plaats op waar ze gaan lopen is?

En kan ze overleven met de koude van afgelopen week? Volgens de dierenarts zou eten en drinken geen probleem moeten zijn, maar die aanhoudende koude vond hij toch geen goed nieuws.

Pff, als je aan het zoeken bent, voel je je zo machteloos, want voor hetzelfde geld zit ze ondertussen al kilometers verder... Maar je wil gewoon helpen, want je hond kwijtraken, dat moet gewoon verschrikkelijk zijn! Ik hoop echt dat ze haar snel terugvinden!
M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door M_n_q_e »

Mooi dat er een zoekactie is geweest, helaas zonder resultaat.
Moet er toch niet aan denken dat een van m'n meiden weggelopen zou zijn :(
Hopelijk wordt het hondje snel weer gevonden.
:zwartpootje: Trix (bij ons gekomen uit het asiel op 4-03-2011, geboortedatum onbekend maar geprikt op) 4-03-2006
:bruinpootje: Miep (Dior) 19-07-2010
becky0o01201
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door becky0o01201 »

Hallo,

ik ben benieuwd wat er verder gebeurd is ? is er al nieuws?

Mijn medeleven gaat naar de baasjes. Ik heb 2 hondjes een keeshond en een labrador.
Het keesje is een mannetje en labrador een vrouwtje.
Het keesje liep nog weleens weg voor hij gecastreerd was dan was ik al helemaal van slag en dan kwam ie meestal terug of hadden we hem al snel gevonden thank god.

ik heb geen kinderen voor mij zijn de hondjes echt mijn kinderen en mijn wereld !!

laat maar snel wat horen

gr becky
Pixie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Nog niets. Morgen komt er een groot artikel in de Gazet van Antwerpen over onze zoekacties. Hopelijk bereiken we zo meer mensen en komt eindelijk die gouden tip. Ze hebben mij telefonisch geïnterviewd, maar jammer genoeg konden Roxy en ik er niet bij zijn voor de foto vandaag.

Zondag organiseren we een nieuwe zoekactie, daarvoor wordt ook opgeroepen in de krant. Plaats van afspraak is aan de Kleppende Klipper in Mol om 10u. Hoe meer zoekers, hoe beter. We vragen om zoveel mogelijk honden mee te brengen, omdat Erikke een beetje mensenschuw is (en al zeker na twee weken ronddwalen). We brengen plannen mee van de omgeving, en iedereen die komt krijgt een deel te doorzoeken. En dan maar hopen dat het iets oplevert...
becky0o01201
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Jeetje dat is balen dat ie nog niet terug is. Arme mensen ! Hoop dat ie snel terecht is dat de zoektochten wat opleveren
Pixie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Hier het artikel in de krant over onze zoekacties:

http://www.gva.be/regio-kempen/mol/vrij ... ondje.aspx
becky0o01201
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

bizar met zoveel mensen aan het zoeken en geen resultaat erg frustrerend lijkt me.
super de inzet van de mensen die helpen met de zoekactie ! :applaus:
Pixie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Er is hoop!!! Het krantenartikel heeft twee bruikbare tips opgeleverd. Ze zou vandaag (!!!) nog gezien zijn in Lommel. En afgelopen woensdag was ze op de grens van Mol en Dessel. We weten dus waar zoeken en heel belangrijk: ze is nog in de buurt!!!
becky0o01201
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

En is er al nieuws?
Ben echt benieuwd hoe het is .
Ik hoop goed nieuws
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

al me kinders uitgevlogen
becky0o01201
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Thx voor de tip carola
Pixie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Nee, geen nieuws meer. Ook geen georganiseerde zoekacties meer omdat ze niet gemeld wordt...

Ze staat op de Belgische tegenhanger van die Facebookpagina.
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

kost niets om ook op de angels te zetten, nog groter bereik
al me kinders uitgevlogen
Pixie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ik geef 't door aan de baasjes!
Plaats reactie