seniorenvoer

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
timo junior
Snuffelneus
Snuffelneus

seniorenvoer

Ongelezen bericht door timo junior »

Ik vraag me af of seniorenvoer zin heeft wat geeft het voor meerwaarde.En vanaf welke leeftijd zijn jullie er mee begonnen en heb je dan seniorenvoer van het merk wat je al voerde of ben je op heel wat anders overgegaan :zwartpootje:
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

wanneer je merkt dat je hondje als oudje te veel binnen krijgt omdat ze al wat ouder zijn gaan ze vaak minder bewegen, dan worden ze ook al gauw te dik omdat ze te hoogwaardig voer krijgen.

en ja soms wil het wel eens helpen, want je zou van het normale onderhouds voer dan bv maar een bodempje moeten geven terwijl ze altijd een hele kom hebben gehad. is de maag ook leger etc. dan zou je kunnen overwegen om senior te gaan geven, dan krijgen ze toch weer dezelfde hoeveelheid maar het doet minder
al me kinders uitgevlogen
Susan78
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Susan78 »

Lex had altijd al voer van Canex en hij is anderhalf jaar geleden overgegaan op Canex Senior/Light brokken. Hij was toen ruim 8 jaar jaar. Hij doet het er super op! Ondanks dat er al wat glucosamine/chondroitine in het voer zit, krijgt hij elke ochtend een half schepje Luposan bij z'n brokken om zijn gewrichten soepel te houden. Lex wordt volgende maand 10 en hij heeft een glimmende vacht, altijd zin om te spelen en te wandelen (in zijn tempo) en is een blije senior :D
:bruinkopje: Lex 27-02-2003 (overleden op 28-11-2014) voor altijd in ons hart..
:blondkopje: Joep (Wise Tails Lucky Boy) 21-05-2012
corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door corretje »

Toen Kira een jaar of 6 was, was ze te zwaar. Eigenlijk te klein voor haar gewicht :D We hebben haar toen op dieet gezet met brokken van Royal Canin. Maar vond het te duur worden, nadat ze goed was afgevallen. De DA adviseerde toen om over te stappen op senior brokken en ik moet zeggen ze blijft nu heel mooi op gewicht. Er zit duidelijl minder in. vergelijk maar eens met het voer en kijk wat er allemaal in zit.
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008
laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

onze 2 zwartjes zitten ook op senior voer en doen het er goed op wij zijn begonnen op 7 jaar
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Hier ook een fan van seniorbrokken. Wij noemen het de ´toverbrokken´. Op een gegeven moment worden de ouwetjes toch wat stram en stijf met een beetje artrose hier of daar en dan doen de seniorbrokken wonderen. Althans, als je een goede seniorbrok geeft met toevoegingen om de spieren en gewrichten soepel te houden.
Ons ouwetje wordt in maart 15 en heeft nog een een dikke, glanzende, soepele vacht en loopt nog dagelijks het rondje bos mee. Wel wat langzamer natuurlijk, maar het gaat nog prima.
Ik begin er meestal pas mee rond een jaar of 10.

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)
Jamiedepemie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Jamiedepemie »

met 9 jaar heb ik Jamie seniorenvoer gegeven. Hij was een paar kilo te zwaar en is mooi die kilootjes kwijtgeraakt en blijft nu prima op gewicht. Jamie is nu elf :)
Afbeelding
de banner is fantastisch mooi gemaakt door Monika :)
Plaats reactie