Defecte chips
-
Laboriginals
- Speurneus

- Contacteer:
Defecte chips
Ik hoorde vandaag op de jachttraining van iemand dat de chip van haar hond niet meer af te lezen was. Toen ze contact opnam met de Raad van Beheer om een nieuwe te laten zetten, bleek dat er meer klachten waren over een partij chips uit 2008. Zij kreeg ook gratis een nieuwe. Heeft iemand hier wel eens van gehoord?
Hanneke
Hanneke
-
Laboriginals
- Speurneus

- Contacteer:
Zoals ik het begreep, ging het niet om een verdwenen chip, maar om een chip die het niet meer deed. En als ze zeggen dat het om een hele partij gaat, denk je al gauw aan een fabricagefout. Ik heb er geen idee van of zoiets mogelijk is en wat er dan fout kan zijn aan zo´n chip.
Ik heb hier ook een hond uit 2008 rondlopen. Toch maar eens de chip laten controleren
Hanneke
Ik heb hier ook een hond uit 2008 rondlopen. Toch maar eens de chip laten controleren
Hanneke
-
MheenLab
- Grote hondenneus

-
Lupos
- Speurneus

- Contacteer:
-
Apke
-
Riekkie
- Snuffelneus

Bram is gechipt in januari 2008, en zijn chip is toendertijd in zijn linker schouder geplaatst.
Toen ik Bram net had, bleek de chip niet te vinden, de dierenarts die de chip toendertijd heeft geplaatst, heeft net zolang gezocht totdat het apparaat aansloeg, bleek de chip heel diep in zijn linkerborst afgezonken te zijn.
Dus voor een dierenambulannce of arts niet meer tevinden, heb een penning laten maken met het nummer en onze tel. Nummers .
Je moet er niet aan denken dat we Bram kwijtraken en dat ie dan niet te traceren is
Toen ik Bram net had, bleek de chip niet te vinden, de dierenarts die de chip toendertijd heeft geplaatst, heeft net zolang gezocht totdat het apparaat aansloeg, bleek de chip heel diep in zijn linkerborst afgezonken te zijn.
Dus voor een dierenambulannce of arts niet meer tevinden, heb een penning laten maken met het nummer en onze tel. Nummers .
Je moet er niet aan denken dat we Bram kwijtraken en dat ie dan niet te traceren is
Droom niet van het leven, maar leef je droom!
-
Laboriginals
- Speurneus

- Contacteer:
Net als op een kunstheup, een nieuwe hartklep, een borstprothese, implantaatkiezen, een pacemaker enz. enz. Het is onnatuurlijk, zeker, maar volgens mij vrij risicoloos en bij dat soort zaken geldt: het voordeel is groter dan het nadeel. Althans, zo denk ik erover. Ik ben blij dat die dingen bestaanApke schreef:Hmmm, 2 chips in het lijf ...... Ik vind zo'n chip onnatuurlijk.
Het idee er achter vind ik goed en al onze honden zijn gechipt. Toch vraag ik me af hoe een lichaam reageert op zo'n stuk onnatuurlijk materiaal.
Hanneke
-
Tanja
- Hele grote hondenneus

-
MheenLab
- Grote hondenneus

Dat wordt ingekapselt, dat doet het lichaam standaard bij onnatuurlijke 'dingen' die in het lichaam ingebracht worden ..Apke schreef:Hmmm, 2 chips in het lijf ...... Ik vind zo'n chip onnatuurlijk.
Het idee er achter vind ik goed en al onze honden zijn gechipt. Toch vraag ik me af hoe een lichaam reageert op zo'n stuk onnatuurlijk materiaal.
-
Christiaan
Re: Defecte chips
Julius is gechipt in 2001 toen we hem kregen van de fokker. Ieder jaar na laten kijk. In 2008 bleek zijn eerste chip verdwenen. Nieuwe laten zetten kom ik 3 weken geleden bij de dierarts is ook deze verdwenen.
Wat Julius er ook mee doet geen idee maar hij is al toe aan zijn 3de chip!
Wat Julius er ook mee doet geen idee maar hij is al toe aan zijn 3de chip!
Laboriginals schreef:Ik hoorde vandaag op de jachttraining van iemand dat de chip van haar hond niet meer af te lezen was. Toen ze contact opnam met de Raad van Beheer om een nieuwe te laten zetten, bleek dat er meer klachten waren over een partij chips uit 2008. Zij kreeg ook gratis een nieuwe. Heeft iemand hier wel eens van gehoord?
Hanneke
-
Laboriginals
- Speurneus

- Contacteer:
Ik heb zelf dit topic geopend, maar achteraf stel ik toch wel een beetje een vraagteken of het wel aan die chips ligt. Het kan ook aan de chipreader liggen. Dat heb ikzelf al meer dan eens meegemaakt en er ook vele verhalen over gehoord.
Toevallig net vanmiddag nog weer een mooi staaltje meegemaakt bij de oogcontrole van Dazzle. Bij de eerste keer zoeken (nog in de wachtkamer): geen chip te vinden. Na 20 minuten wachten tot de oogdruppeltjes hun werk hadden gedaan, mochten we naar de behandelkamer. Weer met een chipreader gecontroleerd: geen chip te vinden. Eerst maar het oogonderzoek (alles goed gelukkig). Toen weer de chip gezocht: geen chip te vinden. Uiteindelijk is ze bij de balie een andere reader gaan halen en die piepte wel.
Maar wat nou als er maar één chipreader beschikbaar is? Dan krijgt de chip dus het predikaat: verdwenen of kapot. Terwijl het dus ook aan de reader kan liggen.
Hanneke
Toevallig net vanmiddag nog weer een mooi staaltje meegemaakt bij de oogcontrole van Dazzle. Bij de eerste keer zoeken (nog in de wachtkamer): geen chip te vinden. Na 20 minuten wachten tot de oogdruppeltjes hun werk hadden gedaan, mochten we naar de behandelkamer. Weer met een chipreader gecontroleerd: geen chip te vinden. Eerst maar het oogonderzoek (alles goed gelukkig). Toen weer de chip gezocht: geen chip te vinden. Uiteindelijk is ze bij de balie een andere reader gaan halen en die piepte wel.
Maar wat nou als er maar één chipreader beschikbaar is? Dan krijgt de chip dus het predikaat: verdwenen of kapot. Terwijl het dus ook aan de reader kan liggen.
Hanneke
-
Christiaan
-
Nino&Toosje
- Speurneus