Het eten van Joris...

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Nancy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Nancy »

Joris wordt inderdaad weer wat suffer en krijgt na een flinke inspanning koorts (pittige wandeling van een uur of meer), maar na een half uur is die al aardig gezakt. Hij krijgt nu natuurlijk ook iets minder vlees en meer groente, omdat hij een beetje moet afvallen.

Als hij speelt en doet, doet hij het wel voluit, dus echt crisis is het nog niet.

Nu las ik dat spirulina heel goed werkt voor het energieniveau van honden.
Nu heb ik dat in huis liggen voor de vissen/slakken/garnalen, alleen kan ik nu nergens vinden hoeveel ze ervan nodig hebben.

Vaak wordt een aantal tabletten aangeraden per kg/lichaamsgewicht, maar de ene tablet is natuurlijk de andere niet.
Hoe kom ik erachter hoeveel hij nodig heeft? Is teveel schadelijk in dit geval?
roelien

Ongelezen bericht door roelien »

Is er niet iets anders aan de hand, want een jonge hond moet toch makkelijk een uur kunnen lopen zonder hier met koorts op te reageren?
Na een wandeling is de temperatuur altijd wel hoger, dat is normaal, maar koorts..

Ik vraag me dan af waarom hij geen energie heeft.
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Ik ga met Roelien mee. Persoonlijk zou ik een (bloed) onderzoek laten doen en proberen te achterhalen wat er aan scheelt.
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
Nancy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Nancy »

De dierenarts is ervan op de hoogte en vindt verder onderzoek, net als wij, niet nodig...
Hij heeft gewoon naar verhouding veel eten nodig, het is een energieke hond, maar hij heeft ook de neiging om dik te worden.
Het is vermoedelijk een tekort aan mineralen, ook bij paarden komt dit heel veel voor en die krijgen dan gewoon extra zouten en mineralen in de vorm van een liksteen. Voor Joris is met de dierenarts al gesproken over een soort pasta met extra vitaminen en mineralen, maar ik wil graag eerst proberen het minder kant-en-klaar aan te bieden. Ik ben al langer op zoek naar voeding die dat zou kunnen bieden en zo kwam ik de spirulina tegen.
Plaats reactie