Fijn, zo'n retriever....

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Fijn, zo'n retriever....

Ongelezen bericht door Muiske »

Vanochtend ben ik in alle vroegte weer lekker met Bob naar de polders vertrokken. Ik had nog een nieuw paadje gezien die we nog niet verkend hadden, dus we zijn daar naartoe gegaan. Speeltje mee en veel lekkers mee en lekker wandelen maar.

Het hier komen gaat al als een speer. Ik hoef maar met mijn magisch bakje te rammelen en hij komt aangespeert. Maar helaas niet elke keer. Halverwege de wandeling was ik meneer kwijt. Ik roepen... geen Bob. Maar als ik goed luisterde hoorde ik in de verte een hoop geritsel. Dus ik nog een keer roepen en ik zag zo'n 100 meter verder een staart boven het hoge gras uit komen.. Bob kwam netjes terug gesprint en ik zag dat hij iets mee nam.. 'hij heeft weer een tak hoor' dacht ik bij mezelf. Totdat meneer op een meter of 2 van me af stond en ik een gigantische baggerlucht rook :kots:. Meneer stond trots te kwispelen met een half verotte fazant in zijn bek. Dus ik gaf het commando los en hij liet de fazant netjes op de grond vallen. Maar zodra ik 1 stap dichterbij stapte zat de fazant weer in zijn bek en sprong hij weer achteruit :evil:. Een hoop gemopper en getier verder kon ik eindelijk over de fazant heen stappen en kon ik hem aanlijnen. Gatverdamme zeg... Soms had ik wel een poedeltje gewilt :D
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015
fieke
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door fieke »

Ow Bob toch, zijn ze boos geworden omdat jij netjes iets kwam brengen :D
:bruinpootje: Bruce (Messi van Budiliumhof) 23-01-2012
HennyH
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door HennyH »

Ooh, wat jammer Muiske dat je boos werd. Bob heeft gedaan waar hij voor geboren is, namelijk apporteren!!

Ik kan helemaal met je meeleven hoor maar neem volgende keer het kadaver toch maar aan met een plastic zak om je handen. Die arme Bob snapt namelijk niet dat jij boos werd terwijl hij zo'n prachtige schat voor jou had gevonden.
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit
Elly H
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly H »

HennyH schreef:Ooh, wat jammer Muiske dat je boos werd. Bob heeft gedaan waar hij voor geboren is, namelijk apporteren!!

Ik kan helemaal met je meeleven hoor maar neem volgende keer het kadaver toch maar aan met een plastic zak om je handen. Die arme Bob snapt namelijk niet dat jij boos werd terwijl hij zo'n prachtige schat voor jou had gevonden.
Hahahaha, ja dat is helemaal waar, maar toch ben ik ook blij dat die bruintjes van mij nooit met een dood, stinkend kadaver zijn aan komen sjouwen. :D
Afbeelding

:bruinpootje: Jessy 10-07-2002 / 22-04-2017
:bruinpootje: Bowie 31-12-2004 / 23-01-2017
Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Muiske »

Oh, toen hij aan kwam rennen met de fazant was ik heel blij en heb ik hem aangemoedigd om bij me te komen. Maar meneer kreeg toen de kolder in zn kop en ging er vandoor met de fazant om hem op te eten. Op de training kreeg ik het advies om dan even boos te worden omdat hij bewust kiest om niet naar me te luisteren. Elke keer dat hij de fazant los liet heb ik hem weer beloont.. en nadat ik over de fazant kon heen stappen heb ik hem ook beloond en hem lekkers gegeven. Tussendoor alleen even flink gemopperd op hem.
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015
HennyH
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door HennyH »

Muiske schreef:Oh, toen hij aan kwam rennen met de fazant was ik heel blij en heb ik hem aangemoedigd om bij me te komen. Maar meneer kreeg toen de kolder in zn kop en ging er vandoor met de fazant om hem op te eten. Op de training kreeg ik het advies om dan even boos te worden omdat hij bewust kiest om niet naar me te luisteren. Elke keer dat hij de fazant los liet heb ik hem weer beloont.. en nadat ik over de fazant kon heen stappen heb ik hem ook beloond en hem lekkers gegeven. Tussendoor alleen even flink gemopperd op hem.
Helemaal gelijk!! Spirit apporteert netjes de meer dan dode botjes en dan sta ik kokhalsend braaf te zeggen. Maar Yarra vreet het ter plekke op en dan wordt ik ook heel erg boos op haar.
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

nou ja zeg! foei toch Bob!! :D

Hidde heeft gelukkig nu door dat kadavers niet om te apporteren zijn,maar ik heb regelmatig kokhalzend zijn prestaties staat te belonen :roll: :kots: :D
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Hmmm dat is inderdaad wat minder! :kots:
Plaats reactie