tosca ruikt

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
becky0o01201
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

tosca ruikt

Ongelezen bericht door becky0o01201 »

Hallo luitjes,

Ik heb een vraag misschien heeft iemand een idee.
Tosca begon ruim een maand geleden te ruiken .
Klinkt misschien raar maar het ruikt naar als je was te lang in de wasmachine heeft gezeten maar met zuur erdoor.

We zijn een week erna naar de dierenarts gegaan want eerst dachten we aan oorontsteking maar dat was het niet ze had wel vuil in dr oren maar geen ontsteking. De da zei dat ze haar anaalklieren niet goed leegt en daar zo van ruikt.
Daarna werd ze loops en hadden wij nog zoiets van misschien komt het daardoor want na de loopsheid nergens last van.

Nu begint ze weer te ruiken en vraag ik me af zou t weer van de anaalklieren komen.
Zo kort op elkaar?

Iemand enig idee

Gr becky
Anita74
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Anita74 »

Klinkt mij wel als mogelijk gevalletje anaalklieren....
Shuka ♂ 12 juli 2000 - 29 januari 2013
Taico ♂ 21 februari 2013
irma
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door irma »

We kunnen het niet ruiken dus toch maar weer even langs de DA Succes
Izzy geel Pearlcourt Izzy 28 december 2009
Pixie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Pixie »

Roxy heeft ook een tijdje last gehad van kwalijke geurtjes achteraan. Eerst werd ook gedacht aan de anaalklieren, maar uiteindelijk bleek het te komen door een goedkope brok die we als beloning gebruikten (dus niet als voeder). Nadat we de brok niet meer kochten, was het geurtje weg.
laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

is de loopsheid lang geleden?? anders ff nalaten kijken kan dan een ontsteking kunnen zijn
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
Santhos
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Santhos »

Misschien nog maar een keertje naar de da hiervoor?
Als het duidelijk is wat het is of bepaalde zaken uitgesloten zijn, dan is het makkelijker zoeken naar oplossingen voor het probleem.

Maar het is wel vervelend, sterkte ermee.
becky0o01201
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Weer tijdje later nu ruikt ze weer helemaal niet het komt en het gaat.
Elke keer als ik denk nou dan gaan we maar naar de da dan ruik ik weer niets en is t over.
Word dan ook lastig naar de da gaan als je de klacht niet kan aantonen.

Ik wacht weer af of ik t weer ga ruiken!

Thx voor al jullie reacties
floor
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door floor »

Pixie schreef:Roxy heeft ook een tijdje last gehad van kwalijke geurtjes achteraan. Eerst werd ook gedacht aan de anaalklieren, maar uiteindelijk bleek het te komen door een goedkope brok die we als beloning gebruikten (dus niet als voeder). Nadat we de brok niet meer kochten, was het geurtje weg.
Welke brok was dat? Misschien dat anderen er iets aan hebben. We willen toch iets leren van elkaar. :D
Afbeelding
:bruinpootje: Floor 05 09 2003......10 11 2014
:zwartpootje: Tosca 31 01 2013
floor
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door floor »

becky0o01201 schreef:Weer tijdje later nu ruikt ze weer helemaal niet het komt en het gaat.
Elke keer als ik denk nou dan gaan we maar naar de da dan ruik ik weer niets en is t over.
Word dan ook lastig naar de da gaan als je de klacht niet kan aantonen.

Ik wacht weer af of ik t weer ga ruiken!

Thx voor al jullie reacties
Hopelijk is het iets van tijdelijke aard. Sommige problemen lossen zich zelf op. :)
Afbeelding
:bruinpootje: Floor 05 09 2003......10 11 2014
:zwartpootje: Tosca 31 01 2013
becky0o01201
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ja ik hoop het ook .
Ik geniet nu van alle positieve gebeurtenissen en met een positieve instelling kom je heel ver :D
Ben sowieso blij dat mensen reageren en meedenken.
roelien

Ongelezen bericht door roelien »

De anaalklieren is een behoorlijke vislucht, zou het niet omschrijven als was die te lang in de machine heeft gezeten.
Als het de anaalklieren zijn, kan het idd dat het komt en gaat, dan heeft ze ze of tussendoor geleegd of ze zijn soms zo vol dat het er uit loopt en je het dan ruikt en het duurt dan weer een tijdje voor ze gevuld zijn en je het dus opnieuw ruikt.

Misschien gewoon even binnen lopen bij de praktijk als je het weer ruikt, het is wel een beetje vreemd.
Pixie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Pixie »

floor schreef:
Pixie schreef:Roxy heeft ook een tijdje last gehad van kwalijke geurtjes achteraan. Eerst werd ook gedacht aan de anaalklieren, maar uiteindelijk bleek het te komen door een goedkope brok die we als beloning gebruikten (dus niet als voeder). Nadat we de brok niet meer kochten, was het geurtje weg.
Welke brok was dat? Misschien dat anderen er iets aan hebben. We willen toch iets leren van elkaar. :D
Frolic. Daar was ze echt gek op en ze zou er alles voor doen. Ideaal om in het begin de basis aan te leren ;-). Maar de luchtjes waren niet meer te harden, hoewel ze maar maximaal een stuk of 10 frolicjes per dag kreeg (in kleine stukken gesneden en gemengd onder andere beloonsnoepjes). Sinds we met de frolic gestopt zijn, geen geurtjes meer.
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jeltje »

Een hond bij ons op het hondenveldje rook precies zo, zure verstikte was! Bij haar kwam het doordat ze na het zwemmen heel slecht droogde, ze heeft een hele dikke vacht die heel lang nat bleef. Inmiddels gebruiken ze een speciale zeem en drogen ze haar extra goed en nu gaat heten stuk beter.
Plaats reactie