Ineens loopt hij mank

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
dinodap
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ineens loopt hij mank

Ongelezen bericht door dinodap »

Sinds 1.5 week loopt Joep even mank nadat hij is opgestaan. Na een meter of 10 liep hij weer goed. Dus rustig aan gedaan.
Maar het is niet minder geworden, het is erger geworden! Hij loopt na het opstaan erger mank met zijn rechter voorpoot en houdt hem recht vooruit omhoog als hij weer gaat liggen. Het duurt nu zeker 100 meter voor hij weer wat 'normaler' loopt.
Dus; vanmiddag naar DA geweest. Ze heeft alles nagekeken en nek, schouder, elleboog en polsen leken normaal. Ook tussen voetbedjes geschoren en niets gevonden.
Nu ontstekingremmer Novacam mee gekregen voor tenminste dag of 10 en aangepast uitlaat gedrag. (Max 15 min, aangelijnd, rechtdoor, geen spel, geen andere honden).
Hij loopt nu ook niet meer de hele dag achter me aan te sjokken....
Pffff ik maak me zorgen en ik mis hem!
Jutta
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Jutta »

Ach, arme Joep, heel veel beterschap
Afbeelding

bedankt Sharon !
dinodap
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Dank je!
Ik moest beginnen met een dubbele dosis Novacam gister. En het is onvoorstelbaar, maar sinds vandaag gaat het ineens stukken beter!! Hij loopt na het opstaan nauwelijks mank en is weer lekker enthousiast en volgt me weer overal! (dat is overigens wat ik aan hem miste in mijn dramatische laatste zin in eerste bericht :oops: hahaha toen ik het teruglas klonk dat heel triest maar was in emotionele bui van me af geschreven :wink: ).
Ik zal DA nog even moeten bellen of ik die 10 dagen wel af moet maken incl. daarna afbouwen als het ineens beter gaat.
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Novacam is toch een pijnstiller ? Dan lijkt het me niet meer dan logisch dat hij ( veel) minder pijn heeft. Daar schuilt ook het " gevaar " in. Doordat er geen pijn meer is, wordt je hond weer " je ouwe ik" . Pas dus op en probeer zijn enthousiasme te temperen. Geef hem dus zijn verplichte rust. Sterkte
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
Terra5
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Terra5 »

Novacam is hetzelfde als Metacam en dus inderdaad een pijnstiller en ontstekingsremmer. Ik zou ook zeker die 10 dagen rust aanhouden. Als het een verstuiking is of iets dergelijks, dan heeft het wel echt die tijd nodig om te herstellen.
Nu met pijnstilling voelt hij zich gelukkig beter, maar dat wil nog niet zeggen dat de oorzaak over is.

Beterschap met Joep! :groteknuffel:
Tamara, :zwartpootje: Danouk en :blondpootje: Sanna
In loving memory :zwartpootje: Terra

Afbeelding
:zwartkopje: Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
:zwartkopje: Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
:blondkopje: Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014
dinodap
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ah oke dank voor jullie reactie, want ik dacht alleen ontstekingsremmer.
Jammer, had gehoopt dat t door een wonder over was...
Zeeuwse labjes
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Zeeuwse labjes »

Toevallig hebben wij met Sofie een soortgelijk probleem (gehad). Elke keer als ze opstond uit de mand liep ze een paar passen erg kreupel met de rechtervoorpoot. Opvallend was dat ze dan ging uitrekken (als in een spelboog) en dan nog een paar passen licht kreupel liep en dan was het over en zag je niks meer.

Dus ook naar de DA, niks gevonden. Eerst een week rust gehouden met Rymadil, dat hielp, dus daarna weer gaan belasten. Maar het kwam toch weer terug.

Toen naar de orthopeed geweest. Die dacht aan de schouderpees (gezien de klachten), maar zijn onderzoek (poten in alle bochten wringen) gaf pijn in de elleboog aan. CT scan gemaakt (au voor de portemonnee...) maar gelukkig waren de ellebogen beiden volledig gaaf. Ook de schouder was goed. Conclusie: overbelaste pees in de elleboog.

Advies van de orthopeed: minimaal 4 weken lijnrust zonder pijnstillers/ontstekingsremmers, juist om heel goed te kunnen zien of het beter ging. Toen nog 2 weken rustig weer los lopen, maar wel aanlijnen zodra er een andere hond in beeld kwam. En nu, na 7 weken lijken de klachten verdwenen. Ze heeft geen startkreupelheid meer, zelfs niet na wat licht apporteerwerk incl sprintjes door het bos en over boomstammen heen.

Moraal van dit verhaal: neem de tijd voor de lijnrust en herstel en liever zonder pijnstilling, zodat je ziet wat het effect is. Het is even doorbijten, maar anders loop je het risico dat het een chronische blessure wordt.
Afbeelding
Ixor du Bois de Lilas 13/10/1993 - 15/5/2007
Buttacre's Breezy Bailiff 4/2/1998 - 4/6/2010
dinodap
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ik vroeg me af of hij dan wel alle gangen mag doen (draf & galop zeg maar)?
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Rust is rust. Je kan het natuurlijk niet altijd voorkomen maar alleen aan de lijn uitlaten en zoveel mogelijk ( bench) rust. Als het na 2 weken niet beter gaat, zou ik me laten doorverwijzen en evt. Foto 's laten maken. Maar laten we hopen dat de blessure met rust overgaat.
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Arme Joep, veel beterschap!
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
dinodap
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ook dank voor je antwoord.
Zelf denken we dat het in zijn pootje zit (of hoop ik dat nou?), want als we tegen zijn tenen aan tikken dan reageert hij wel bij zijn rechtertenen en niet bij zijn linkertenen.
laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

dinodap schreef:Ook dank voor je antwoord.
Zelf denken we dat het in zijn pootje zit (of hoop ik dat nou?), want als we tegen zijn tenen aan tikken dan reageert hij wel bij zijn rechtertenen en niet bij zijn linkertenen.
is er al gekeken of het niet het sesambotje is??
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
dinodap
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

laika schreef:
dinodap schreef:Ook dank voor je antwoord.
is er al gekeken of het niet het sesambotje is??
Nou ik had er nog nooit van gehoord en heb even gegoogled.
Tsja DA heeft het niet genoemd en wel alles gevoeld. Als het na deze ontstekingsremmer niet over is raadde ze aan om foto's te laten maken van zijn schouders en ellebogen (beide poten om te vergelijken KATSJENGNGNG :eusashhh:). Ze heeft het niet over zijn voetjes gehad om te laten röntgen.
Lucky
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Lucky »

Novacam is een ontstekingsremmer en pijnstiller. Onze vorige hond heeft het 3 jaar gehad, tegen de reuma. Als ik het een dag vergat te geven zag je het de volgende morgen als hij uit zijn mand kwam gelijk.
Hopelijk is het iets "tijdelijks" en heeft ie er na het afbouwen geen last meer van. Beterschap !

Groetjes Marion
Plaats reactie