Lotte schreef:Ik woon aan een gebied waar de honden loslopen(gedooggebied). Dus ja toen Lotte nog loops werd, liet ik haar daar ook loslopen. Kon moeilijk met haar alleen rondjes in de wijk gaan lopen gedurende die drie weken. En of ze nou losliep of aangelijnd was, De loslopende reuen kwamen toch wel naar haar toe. Alleen als ze hoogloops was en de reuen niet afsnauwde (Ongeveer een dag of drie) hielt ik haar aan de lijn.
Voor mijn eigen gemoedsrust ging ik niet op drukke momenten en verder dan de Bijlmerweide en het Diemerbos kwam ik in die periode niet. Ik ging uiteraard niet per auto naar andere gebieden in die periode.
Nou maakt het volgens mij ook niet veel uit of de teef losloopt dan wel aangelijnd is, ze blijven aantrekkelijk voor de mannen. Dit is vervelend voor de geleiders van deze reuen maar het is geven en nemen. Als de reu niet meer naar de baas luistert, dan moet ook hij m.i. maar aan de lijn. Losloopgebied of niet.
Nu kom ik er ook wel eens een loopse teef tegen. Dan doe ik Tiddles even aan de lijn. Loop door en laat hem later weer los. Gelukkig heeft hij meer belangstelling voor zijn bal bij mij dan voor een loopse teef enkele kilometers verderop
Mijn hond luistert, trouwens alle drie. De een iets beter dan de andere, maar als er een loopse teef loopt zijn ze toch echt man en hond. Ik krijg ze gewoon weer mee aan de lijn, maar één van mijn honden heeft na de ontmoeting een plank voor zijn kop en die kan ik gedurende de wandeling dan niet meer los maken. Mijns inziens hoort een loopse teef aangelijnd en niet in een losloopgebied. En ik ben ook wel eens op vakantie en is er geen losloopgebied in de buurt. Nou, dan wandel ik er stevig op los , met drie honden aan de lijn. Ze houden er echt niets aan over als ze stevige wandelingen krijgen. Maar dat is volgens mij ook de oorzaak van het met loopse teven toch naar een losloop gebied gaan.
Niet omdat de hond zonodig los moet lopen, nee, mijns inziens omdat de eigenaren geen zin ( en of )tijd hebben een flink stuk met haar te wandelen aan de lijn. Trouwens, ik heb net van 7 uur tot 8 uur met de honden een dik uur door de duinen gewandeld. Aangelijnd. Zo begin ik de dag voor ik naar mijn werk ga.
Oja, en niet dat ik een probleem zou hebben om een van mijn honden aan de lijn te doen in een losloopgebied, maar ik moet dan ergens anders naar toe, en waarom? Omdat ik een hond ( reu ) vast heb aan de lijn , in een losloopgebied, vervolgens komen er mensen aan met hun reu los. Die reu luistert dan vervolgens niet, en komt grommend op mijn reu af, die aan de lijn zit. Ik moet deze vervolgens dan los laten, want ik heb geen zin in een confrontatie ( die ik trouwens nooit krijg als ik hem los heb) en als ik dan pech heb, krijgt hij gedurende het loslaten de teef in zijn gedachten en dan is hij richting teef. Mijn zwarte hond doet dat niet, mijn bruine wel. Dus ik moet uit het losloopgebied met drie honden, omdat 1 muts!! het fatsoen niet heeft om met haar loopse hond tijdelijk ergens anders te gaan lopen. Sorry hoor!!!! Ik ben blijkbaar dan een van de weinigen die rekening houdt met anderen, want toen ik nog intacte teven had , liep ik drie weken met haar aan de lijn in een niet losloopgebied. Ik ging nooit met een loopse teef naar , of het strand, of een park of bos waar honden los mochten. Nooit!!
Vorig jaar een gast op de jacht gehad, met een loopse teef bij. Had ie vergeten te zeggen; hij vond dat de rest hun hond maar onder controle moest houden.
Hij was héél gauw terug naar huis... Geen enkele hond leverde nog fatsoenlijk werk, ook de andere teven niet!
Mijn ongecastreerde reu loopt overigens los, maar ik zet hem onder appèl of doe hem aan de lijn als er andere honden rondwandelen. Nog niet veel moeten doen de laatste tijd, mensen laten hun hond blijkbaar minder uit als het slecht weer is
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<
Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008 Flora (Eyes of the River) °01/07/2006
Nino&Toosje schreef:Oja, en niet dat ik een probleem zou hebben om een van mijn honden aan de lijn te doen in een losloopgebied, maar ik moet dan ergens anders naar toe, en waarom? Omdat ik een hond ( reu ) vast heb aan de lijn , in een losloopgebied, vervolgens komen er mensen aan met hun reu los. Die reu luistert dan vervolgens niet, en komt grommend op mijn reu af, die aan de lijn zit. Ik moet deze vervolgens dan los laten, want ik heb geen zin in een confrontatie ( die ik trouwens nooit krijg als ik hem los heb) en als ik dan pech heb, krijgt hij gedurende het loslaten de teef in zijn gedachten en dan is hij richting teef. Mijn zwarte hond doet dat niet, mijn bruine wel. Dus ik moet uit het losloopgebied met drie honden, omdat 1 muts!! het fatsoen niet heeft om met haar loopse hond tijdelijk ergens anders te gaan lopen. Sorry hoor!!!! Ik ben blijkbaar dan een van de weinigen die rekening houdt met anderen, want toen ik nog intacte teven had , liep ik drie weken met haar aan de lijn in een niet losloopgebied. Ik ging nooit met een loopse teef naar , of het strand, of een park of bos waar honden los mochten. Nooit!!
Maar dat jij je hond los moet laten omdat er een niet luisterende reu op afgevlogen komt is toch niet de schuld van de loopse teef? Dat is de schuld van de eigenaar van die reu, lijkt mij..
Nino&Toosje schreef:Oja, en niet dat ik een probleem zou hebben om een van mijn honden aan de lijn te doen in een losloopgebied, maar ik moet dan ergens anders naar toe, en waarom? Omdat ik een hond ( reu ) vast heb aan de lijn , in een losloopgebied, vervolgens komen er mensen aan met hun reu los. Die reu luistert dan vervolgens niet, en komt grommend op mijn reu af, die aan de lijn zit. Ik moet deze vervolgens dan los laten, want ik heb geen zin in een confrontatie ( die ik trouwens nooit krijg als ik hem los heb) en als ik dan pech heb, krijgt hij gedurende het loslaten de teef in zijn gedachten en dan is hij richting teef. Mijn zwarte hond doet dat niet, mijn bruine wel. Dus ik moet uit het losloopgebied met drie honden, omdat 1 muts!! het fatsoen niet heeft om met haar loopse hond tijdelijk ergens anders te gaan lopen. Sorry hoor!!!! Ik ben blijkbaar dan een van de weinigen die rekening houdt met anderen, want toen ik nog intacte teven had , liep ik drie weken met haar aan de lijn in een niet losloopgebied. Ik ging nooit met een loopse teef naar , of het strand, of een park of bos waar honden los mochten. Nooit!!
Maar dat jij je hond los moet laten omdat er een niet luisterende reu op afgevlogen komt is toch niet de schuld van de loopse teef? Dat is de schuld van de eigenaar van die reu, lijkt mij..
geen enkele intacte reu zal een hoog loops teefje kunnen weerstaan,Roef maakte het niet uit hoeveer een teefje was en dook er blind op af.
om helemaal hopeloos van te worden,dit heeft niks met opvoeden te maken.
sinds de castratie is dit over.
Hidde is een stuk rustiger gelukkig,maar ook hij zal een teefje niet afslaan
kijk het is toch echt geven en nemen en in een ideale wereld zou dat wel lukken.
loopse teefjes gewoon niet los op drukke tijden in een losloop gebied en reuen eigenaren die hun reu zo goed mogelijk onder appél houden en niet laten rijden!
maar zo als ik al zeg..dat is in een ideale wereld
Roef (Matcho) 18-04-2008 James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
geen enkele intacte reu zal een hoog loops teefje kunnen weerstaan,Roef maakte het niet uit hoeveer een teefje was en dook er blind op af.
om helemaal hopeloos van te worden,dit heeft niks met opvoeden te maken.
sinds de castratie is dit over.
Hidde is een stuk rustiger gelukkig,maar ook hij zal een teefje niet afslaan
kijk het is toch echt geven en nemen en in een ideale wereld zou dat wel lukken.
loopse teefjes gewoon niet los op drukke tijden in een losloop gebied en reuen eigenaren die hun reu zo goed mogelijk onder appél houden en niet laten rijden!
maar zo als ik al zeg..dat is in een ideale wereld
Eigenaren van een teef weten wanneer ze loops is en kunnen haar dan aan de lijn houden en/of drukke gebieden vermijden.
Als eigenaar van een reu weet ik niet wanneer, waar, welke teef loops is. Kan ik niet ruiken, anders zou ik ze wel vermijden. Doorgaans kan ik het wel aan hem merken als ik aan het wandelen ben, maar soms sta je er plots ineens voor. Natuurlijk probeer ik te voorkomen dat hij gaat rijden... Maar als loopse teven overal los zouden moeten mogen lopen, dan zou ik mijn reu voor altijd aan de lijn moeten gaan houden. Dan lijkt me 3 weken aan de lijn toch acceptabeler.
Keo heeft weer een implantaat sinds enkele weken, om o.a. deze reden en omdat hij niet altijd meer overweg kan met andere intacte reuen. Daardoor hebben we de afgelopen maanden ook vooral aangelijnd met hem gewandeld. Daar heeft hij niks van geleden, zolang we maar genoeg uren flink met hem doorstapten en hem uitdaging boden in de vorm van oefeningen en verschillende routes. Dus ik denk dat die enkele weken per jaar voor een teef ook wel te doen moeten zijn.
Heb een keer meegemaakt dat mensen hun losse, blije loopse teef op mijn aangelijnde Keo af lieten rennen. En ik maar worstelen om hem van haar af te houden. Keo heeft namelijk een erg sterke voortplantingsdrang. Dus dat was niet zo handig.
Het is een kwestie van rekening houden met......Inderdaad moet je wel van heel goede huize komen wil je je intacte reu niet op een loopse teef al laten gaan/springen. Action was een hele makkelijke kerel, maar met een loopse teef in de buurt was ik toch een heel stuk minder interessant. En is de ene teef van haar loopsheid af, dan is er wel weer een andere loopse teef. Het lijkt mij en dat vind ik echt, een kleine moeite om die paar weken per jaar de losloopgebieden te mijden met je loopse teef. Moet er wel bijzeggen dat de losloopgebieden in het Twiske niet te vergelijken zijn met andere grotere gebieden, zoals bijv. het Amsterdams Bos. Die is zo groot dat je makkelijk op plekken kan wandelen die niet of nauwelijks bewandeld worden door honden en hun eigenaar.
Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......
Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017 Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012 Cooper; Rembrandt 18-6-2008
Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
Daar ben ik het mee eens hoor, ik vind het ook niet handig en zou het zelf ook niet snel/graag doen, met een loopse teef in een losloopgebied. Dat dat duidelijk is!
Ach, ik heb geen teef, maar ik zou haar waarschijnlijk ook gewoon drie weken aan de lijn houden en niet naar losloopgebieden gaan of op onmogelijke tijdstippen lopen. Stuk relaxed voor baasjes van teven en van reuen... Even rekening met elkaar houden en de wereld wordt een stuk gezelliger. Overigens is Bob prima te handelen met loopse teefjes, dus ik heb niet te klagen.
En... van drie weken niet naar een losloopgebied is nog nooit een hond slechter geworden hoor, Bob liep afgelopen jaar een half jaar aan de lijn en is nog steeds een vrolijk ei
Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009 James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012 Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013
Hier loopse teven en intacte reuen dus begrijp alle kanten . Onze loopse teven lopen alleen los in gebieden waar we niemand treffen en vaak erg vroeg in de ochtend. En anders idd een flinke wandeling aan de lijn of lekker fietsen.
Dawn (Tickled Pink by Ic of Storm's Legacy 06-07-2012)
Hailey (Black Pearls of Mainhatten Ultra Voilet 17-01-2012)
Nee Sabien, ik moet Nino vast maken, vanwege een loslopende loopse teef in een losloopgebied. Geen punt voor mij. Maar er lopen ook andere mensen met reuen. Ook geen probleem, als Nino ook gewoon los zou kunnen. Maar dat kan dus niet. Dus ... reu komt op Nino afgestormd en mijn bruine zit dus vast. Dus om van al het geouwehoer af te zijn ga ik maar weer uit het losloopgebied, en ga met drie honden aan de lijn wandelen. En dat alles omdat één troela niet met haar loopse hond uit het losloopgebied kan blijven. Want zou ze dat wel doen, kon ik ontspannen wandelen met 2 reuen en met Toosje, Geen gedonder, gewoon relaxed, wat er ook aankomt, geen enkel punt.
Hier geen loopse teven meer. Maar ik vond het niet meer dan normaal dat ik met Danouk aan de lijn gewoon lekker ging wandelen, geen losloopgebied dus en aangelijnd houden en bij voorkeur gebieden en tijden met minder andere honden.
Van die drie weken per zoveel maanden aan de lijn krijgen ze echt niets hoor Terra heeft met de knie-revalidaties echt wel iets langer aan de lijn gelopen
Dan zou het natuurlijk wel fijn zijn als mensen zich dan wel aan de aanlijnplicht zouden houden in die gebieden. Het is wel gebeurd dat we zelfs daar dan ook een reu achter ons aan hadden..
Het is al vaker gezegd; geven en nemen. Met je loopse teef drie weken de drukke (losloop-) gebieden vermijden en aan de lijn houden. En daarnaast gewoon je hond aan de lijn houden waar dat moet en zorgen dat je hond bij je komt als dat nodig is.
Tamara, Danouk en Sanna
In loving memory Terra
Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014) Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009 Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014
Terra5 schreef:Hier geen loopse teven meer. Maar ik vond het niet meer dan normaal dat ik met Danouk aan de lijn gewoon lekker ging wandelen, geen losloopgebied dus en aangelijnd houden en bij voorkeur gebieden en tijden met minder andere honden.
Van die drie weken per zoveel maanden aan de lijn krijgen ze echt niets hoor Terra heeft met de knie-revalidaties echt wel iets langer aan de lijn gelopen
Dan zou het natuurlijk wel fijn zijn als mensen zich dan wel aan de aanlijnplicht zouden houden in die gebieden. Het is wel gebeurd dat we zelfs daar dan ook een reu achter ons aan hadden..
Het is al vaker gezegd; geven en nemen. Met je loopse teef drie weken de drukke (losloop-) gebieden vermijden en aan de lijn houden. En daarnaast gewoon je hond aan de lijn houden waar dat moet en zorgen dat je hond bij je komt als dat nodig is.
Hier heb je helemaal gelijk in. Op deze wijze weet je gewoon ook waar je aan toe bent, en de regels zijn er niet voor niets. Hoogst irritant als je ergens loopt waar honden vast moeten en je komt om de haverklap een hond los tegen.
Wat een rare reactie van zo'n vrouw Toen Joep nog leefde kwam ik ook wel eens een loopse teef tegen. Meestal had haar baasje haar keurig aan de lijn en werd ik even gewaarschuwd. Dan deed ik Joep vast en probeerde hem dan onder hevig protest bij de teef weg te houden Als we dan ver genoeg bij de teef vandaan waren liet ik hem weer los.