KVV

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Je hebt ongeveer 2 laden van een vrieskast
nodig voor 1 krat lotgering :)
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Angelique
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Angelique »

Lien schreef:Je hebt ongeveer 2 laden van een vrieskast
nodig voor 1 krat lotgering :)
Dank je wel! We hebben uitgerekend dat we ongeveer 1 krat per maand nodig hebben (tenminste, als ze volwassen is, dus mieten nog even uitvogelen hoe de hoeveelheden zijn als pup) dus dan is het handig om een vriezer met toch wel 4 laden te hebben, denk ik zo :)
Weet je toevallig ook hoe groot (lengte/breedte) is 1 pakketje van 500 gram?
Nancy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Nancy »

Een pakketje is ongeveer 20x6x6 groot

Wij hebben een eigen vriezer voor de honden en bestellen 4 kratten tegelijk en dan nog lekkers (lamsribben, zalmkop, mergpijp). We geven de kratten meteen mee terug, dus dat statiegeld betalen we niet. De bezorgkosten zijn dan wel 10 euro, maar omdat we zoveel in eens bestellen valt dat dus eigenlijk wel mee.
Ze krijgen 6 dagen Lotgering en 1 dag Alaska zalm (ze hebben geen zalm bij Lotgering en ik lees her en der dat zalm toch wel heel goed is voor ze).
We wisselen de smaken wel af, dus vis, rund en deze keer hadden we ook eend, maar de honden maakt het eigenlijk niets uit wat je hen voorschotelt.

Ook doe ik er groenten bij, goed gepureerd of soms een beetje de kook er overheen. Ik trek de groenten wel af van het totaalgewicht. Joris is op dieet, dus die krijgt nu half groenten, half vlees en gaat er per week weer mooier uitzien.
1 keer per week een heel ei erbij (ik breek hem wel alvast, anders doen zij het buiten de bak ;) ) en af en toe een flinke scheut yoghurt en regelmatig een scheutje olijfolie.

We ontdooien ze altijd buiten de koelkast en halen ze als ze ontdooid in de koelkast staan minimaal een uur voor het eten er uit. Soms haal ik teveel uit de vriezer, maar ze kunnen er prima 2 dagen van eten zonder dat je ook maar iets gaan merken qua geur of kleur .

Deze keer hadden we trouwens ook pensmix mee besteld. Ik vind de lucht wel meevallen eigenlijk, ruikt een beetje naar koeienpoep, maar dan net anders.

We kvv-en nu een maand of 4 en zijn er erg tevreden over, hondjes lekker fit en ze zien er geweldig uit!
Angelique
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

@nancy dank je wel voor de uitgebreide info, echt super fijn!!
Goed om te horen dat het bevalt en de honden het erg goed op doen. :)
Ik hoor verschillende berichten over de pens (qua geur dan he) maar we gaan het gewoon maar ook proberen en dan zien we wel hoe het bevalt.
Ja het was mij ook al opgevallen dat lotgering geen zalm had. Maar gelukkig met een vis pakket :) ook fijn dat ze een gemengde krat hebben. Handig uitproberen :)
We hebben uitzitten rekenen qua prijs met brokken maar volgens mij zijn we met kvv van lotgering zelf iets goedkoper uit (zeker als we iets meer per keer bestellen). Ook fijn ;)

Ik vroeg me nog af of je pups ook al extra lekkers zoals zalmkoppen en lambsribben kan geven...?
Nancy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Nancy »

Mini-pups niet denk ik. Lamsribben zijn wel zacht overigens, dus misschien zou dat nog wel kunnen, ze kunnen tenslotte ook op buffelhuid kauwen. Overigens blijven wij er altijd bij als ze zoiets krijgen, het zijn nogal schrokkers hier ;)

Wij zijn ook goedkoper uit dan de brok (ze zaten op smolke), dat is inderdaad mooi meegenomen.
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

Nancy schreef:Mini-pups niet denk ik. Lamsribben zijn wel zacht overigens, dus misschien zou dat nog wel kunnen, ze kunnen tenslotte ook op buffelhuid kauwen. Overigens blijven wij er altijd bij als ze zoiets krijgen, het zijn nogal schrokkers hier ;)

Wij zijn ook goedkoper uit dan de brok (ze zaten op smolke), dat is inderdaad mooi meegenomen.
Lamsribben zijn niet geschikt voor pups !! Ook zalmkoppen niet, dit zijn botten voor meer ervaren barfers/NRV'ers

Kippennekjes is bijvoorbeeld een beginnersbot en sardientjes als vis

Ik heb verder geen ervaring met lotgering
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
Angelique
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

-kim- schreef:
Nancy schreef:Mini-pups niet denk ik. Lamsribben zijn wel zacht overigens, dus misschien zou dat nog wel kunnen, ze kunnen tenslotte ook op buffelhuid kauwen. Overigens blijven wij er altijd bij als ze zoiets krijgen, het zijn nogal schrokkers hier ;)

Lamsribben zijn niet geschikt voor pups !! Ook zalmkoppen niet, dit zijn botten voor meer ervaren barfers/NRV'ers

Kippennekjes is bijvoorbeeld een beginnersbot en sardientjes als vis

Ik heb verder geen ervaring met lotgering
Thanks voor de tips :)
Plaats reactie